Zoekresultaten
Resultaat 181 - 200 (van 247)
Ria Bauer-van Wechem Boeken voor jonge kinderen
Handboekje, vooral bruikbaar bij de opleiding van diegenen die in de onderwijspraktijk gaan werken met boeken voor jonge kinderen (kleuter- en basisonderwijs)
Non-fictie
Nederlands | 147 pagina's | Dijkstra, Zeist | 1980
Gedrukt boek
Louis Nouws Van kleuterkrabbel tot schrijftaal
methodisch schrijven, vormgeven, spellen, creatief, grafisch en zakelijk schrijven in de basisschool
Bestudering van de schrijfontwikkeling bij kinderen van 4 tot 12 jaar, met praktische adviezen, oefeningen en illustraties.
Non-fictie
Nederlands | 136 pagina's | Zwijsen, Tilburg | 1985
Gedrukt boek
Blij bang boos
werken met boeken in de klas
Praktische aanwijzingen voor het werken met boeken in de 5e en 6e groep / 3e en 4e klas van de basisschool.
Non-fictie
Nederlands | 139 pagina's | Infodok, Leuven, Den Haag | 1990
Gedrukt boek
Blij bang boos
werken met boeken in de klas
Praktische suggesties voor het werken met boeken op de basisschool.
Non-fictie
Nederlands | 136 pagina's | Infodok, Leuven, Den Haag | 1990
Gedrukt boek
Harm Knijpstra Zij-instromers in de meertalige klas
naar werkbare oplossingen
Informatie over de taaldidactische en klasseorganisatorische opvang van allochtone leerlingen, die na hun zesde naar Nederland zijn gekomen, in het basisonderwijs in Amsterdam.
Non-fictie
Nederlands | 133 pagina's | Zwijsen, Tilburg | 1993
Gedrukt boek
Adviescommissie voor de Leerplanontwikkeling Moedertaal Schooltaal thuistaal
over de verschillen tussen de schooltaal en de thuistaal van kinderen en de onderwijskundige gevolgen daarvan
Non-fictie
Nederlands | 93 pagina's | Staatsuitgeverij, 's-Gravenhage | 1978
Gedrukt boek
La'iha li-musāʿadat al-muʿalimı̄n fı̄taʿlı̄m al-luġa al-ʿarabiyya fı̄ al-madāris al-ibtidā'iyya
Non-fictie
Arabisch | Nederlands | 87 pagina's | Nederlands Bibliotheek en Lektuur Centrum, Den Haag | 1992
Gedrukt boek
Oefenboek rekenen
groep 3 - 2e helft schooljaar
Oefenboek om kinderen te laten oefenen met de rekenvaardigheden die nodig zijn voor de tweede helft van het schooljaar van groep 3. Uitgangspunt voor de inhoud van dit oefenboek is de Cito-toets Rekenen, die na de tweede helft van het schooljaar van groep 3 wordt gemaakt. De rekenvaardigheden die hierin worden getoetst komen aan bod in dit oefenboek.
Non-fictie
Nederlands | 104 pagina's | Sweelinck & De Boer B.V., Den Haag | 2018
Gedrukt boek
Oefenboek Spelling
groep 5 - 1e helft schooljaar
Oefenboek om kinderen te laten oefenen met de spellingvaardigheden die nodig zijn voor de eerste helft van het schooljaar van groep 5. Uitgangspunt voor de inhoud van dit oefenboek is de Cito-toets Spelling, die na de eerste helft van het schooljaar van groep 5 wordt gemaakt. De spellingvaardigheden die hierin worden getoetst komen aan bod in dit oefenboek.
Non-fictie
Nederlands | 174 pagina's | Sweelinck & De Boer B.V., Den Haag | 2019
Gedrukt boek
Jantsje Klaver Sinterklaasliedjes
Spel- en zangsuggesties bij tien bekende sinterklaasliedjes, met muzieknotatie, te gebruiken in de onderbouw van het basisonderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 32 pagina's | De Ruiter, Gorinchem | 1988
Gedrukt boek
Marian van Gog | Edith Peters-Pols Michiel de Ruyter en andere zeehelden
Uitwerking van een musicalvoorstelling, achtergrondinformatie, tips en liedjes rond een project over Michiel de Ruyter. Onder begeleiding voor kinderen vanaf 4, 7 en 9 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 31 pagina's | Benny Vreden Kinderproducties, Hilversum | 2007
Gedrukt boek
50 liedjes & verhalen bij de canon van de Nederlandse geschiedenis
Bij de vijftig vensters van de canon van de Nederlandse geschiedenis zijn teksten gemaakt op de melodieën van bekende liedjes. Bij drie vensters is een lesvoorbeeld uitgewerkt. Om samen met kinderen vanaf ca. 8 t/m 12 jaar te zingen.
Non-fictie
Nederlands | 68 pagina's | Verhalenfabriek, [Amsterdam] | 2014
Gedrukt boek
Charlotte S. Huck Children's literature in the elementary school
Amerikaans handboek voor het werken met jeugdliteratuur binnen het basisonderwijs
Non-fictie
Engels | 16 pagina's | Holt, Rinehart and Winston, New York [etc.] | 1979
Gedrukt boek
Provinciale Schoolbibliotheekdienst Gelderland Leespromotie en de schoolbibliotheek als hulpmiddel
Suggesties voor boekpromotie in de basisschool en praktische informatie over het opzetten van een schoolbibliotheek verhalende boeken. Bijlagen over de leeskring en over taalactiviteiten. Praktische brochure voor opleidingen, leerkrachten en ouders
Non-fictie
Nederlands | 57 pagina's | Provinciale Schoolbibliotheekdienst Gelderland, Velp | 1976
Gedrukt boek
Marian van Gog | Edith Peters-Pols Piraten
Uitwerking van een musicalvoorstelling, achtergrondinformatie, tips en liedjes rond een project over piraten. Onder begeleiding voor kinderen vanaf 4, 7 en 9 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 31 pagina's | Benny Vreden Kinderproducties, Hilversum | 2006
Gedrukt boek
Jan Van Coillie Poëzie graag!
werken met gedichten in de kleuterklas en de basisschool
Non-fictie
Nederlands | 99 pagina's | Apeldoorn : Altiora, Averbode | 1990
Gedrukt boek
Welkome woorden
verhalen, liedjes en gedichten voor bijzondere momenten
Teksten in de vorm van verhalen, gedichten, liedjes etc., bedoeld voor byzondere schoolsituaties in het protestants-christelijk basisonderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 176 pagina's | NZV, Hilversum | 2002
Gedrukt boek
Computergebruik in de basisschool
een toegevoegde waarde
Praktisch overzicht van de mogelijkheden van het computerondersteunend onderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 381 pagina's | Stenfert Kroese, Leiden | 1991
Gedrukt boek
Nederlands Bibliotheek en Lektuur Centrum De verborgen plaats van kinderliteratuur op school
waarin opgenomen de lezingen gehouden tijdens de gelijknamige studiedag te Tilburg, 21 juni 1989
Bundel lezingen waarin diverse facetten van kinderliteratuur aan de orde komen.
Non-fictie
Nederlands | 120 pagina's | Nederlands Bibliotheek en Lektuur Centrum, Den Haag | 1991
Gedrukt boek
Lidwine Janssens Het rijk der verbeelding
dramatische vorming in het basisonderwijs; handleiding
Handreiking aan leerkrachten basisonderwijs voor dramatische vorming. Als spelelementen komen aan bod: waarneming, beweging, taal, improvisatie, technische spelen en thematisch spel. Per onderdeel worden voorbeeldlessen gegeven.
Non-fictie
Nederlands | 190 pagina's | Meulenhoff Educatief, Amsterdam | 1989
Gedrukt boek