Zoekresultaten
Resultaat 181 - 193 (van 193)
Nederlands Bibliotheek en Lektuur Centrum Taalvorming, taaldrukken en kinderboeken
verslag van het congres 'Ieder kind is een kinderboekenschrijver', gehouden op 12 en 13 november 1987
Lezingen, discussiestof en terugrapportages van een tweedaags congres, gecentreerd rond de mogelijkheden om van kinderen schrijvers te maken.
Non-fictie
Nederlands | 87 pagina's | Nederlands Bibliotheek en Lektuur Centrum, Den Haag | 1988
Gedrukt boek
Mondeling Nederlands bij Veilig leren lezen
Handleiding bij de methode "Veilig leren lezen", met allerlei suggesties voor het leesonderwijs aan allochtone en dialectsprekende kinderen.
Non-fictie
Nederlands | 190 pagina's | Zwijsen, Tilburg | 1988
Gedrukt boek
Wilfried Luyten | Marc Stevens Gedichten door-zien
kinderen leren poëzie lezen
Poëziedidactische handleiding voor onderwijzers.
Non-fictie
Nederlands | 152 pagina's | Acco, Leuven, Amersfoort | 1986
Gedrukt boek
Max Voorburg Educatieve programma's in BASIC
Verzameling programma's waarmee basisschoolleerlingen taal- en rekenvaardigheden kunnen oefenen.
Non-fictie
Nederlands | 120 pagina's | Kluwer Technische Boeken, Deventer [etc.] | 1986
Gedrukt boek
Katholiek Pedagogisch Centrum Aanvulling 1986 niveaulijsten technisch lezen
Indeling van eerste leesboekjes volgens de kriteria van de analyse van individualiseringsvormen.
Non-fictie
Nederlands | 48 pagina's | Katholiek Pedagogisch Centrum, 's-Hertogenbosch | 1986
Gedrukt boek
Boekenkist
toelichting
Toelichting bij de leesserie en suggesties voor het werken ermee in de (derde) klas.
Non-fictie
Nederlands | 27 pagina's | Zwijsen, Tilburg | 1985
Gedrukt boek
Jeanet Elders | Fred Heering | Geert Koefoed Een reden om te schrijven
werken met kinderen aan poëzie
Beschrijving van werkwijze en achtergronden van een project creatief schrijven dat werd uitgevoerd op een basisschool in Nuenen.
Non-fictie
Nederlands | 60 pagina's | Phoenix, Nuenen | 1985
Gedrukt boek
F.B. Caesar Voorbereidend en aanvankelijk leesonderwijs
studie- en werkboek voor opleiding en bijscholing van leerkrachten
De auteur van de meest gebruikte leesmethode "Veilig leren lezen" gaat in op de problemen, die ontstaan door de samenvoeging van de kleuterschool en de lagere school tot basisschool, vooral op het gebied van het leren lezen.
Non-fictie
Nederlands | 142 pagina's | Zwijsen, Tilburg | 1982
Gedrukt boek
Richard van de Waarsenburg Vliegerboekjes
toelichting
Toelichting op de Vliegerserie, een serie van acht leesboekjes voor kinderen uit groep 3 die de eerste maanden van het aanvankelijk leesonderwijs achter de rug hebben.
Non-fictie
Nederlands | 24 pagina's | Zwijsen, Tilburg | 1982
Gedrukt boek
Ruth Gümbel Erstleseunterricht
Entwicklungen-Tendenzen-Erfahrungen
Non-fictie
Duits | 358 pagina's | Scriptor, Königstein/Ts. | 1980
Gedrukt boek
Fibeln und Lesebücher für die Primarstufe
kritische Analysen
Gebundelde artikelen over eerste leesboekjes in West-Duitsland, waarin rolpatronen op verschillende wijzen belicht worden bijv. bij illustraties. Aan de orde komen ook het gezin, het spel, de wereld der beroepen en de sociale omgeving. Daarnaast worden didactische en taalkundige aspecten besproken
Non-fictie
Duits | 154 pagina's | Schöningh, Paderborn | 1975
Gedrukt boek
Eric De Witte Met veertjes van vrede
poëzie leren kennen, waarderen en schrijven in de derde graad van het basisonderwijs
Non-fictie
Nederlands | 95 pagina's | KCLB, Antwerpen | 1999
Gedrukt boek
Annelies Dekkers Gedichten maken op school
Ideeën voor lessen in de basisschool of daarbuiten, om kinderen ertoe te brengen zelf gedichten te maken. Met voorbeelden van gedichten door kinderen gemaakt
Non-fictie
Nederlands | 130 pagina's | Malmberg, Den Bosch | 1979
Gedrukt boek