Zoekresultaten
Resultaat 261 - 280 (van 759)
Mieke Posthumus Bij de les; Taal & lezen; Spelling; Oefenen met spelling
Oefenboek om je spelling van woorden te verbeteren zodat je nog beter leert schrijven. Met uitleg, invulvragen, antwoorden en zwart-witillustraties. Gericht op groep 6/leerjaar 4. Vanaf ca. 9 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 62 pagina's | Zwijsen, Tilburg | 2022
Gedrukt boek
Mieke Posthumus Bij de les; Taal & lezen; Spelling; Oefenen met spelling
Oefenboek om je spelling van woorden te verbeteren, zodat je nog beter leert schrijven. Met uitleg, invulvragen, antwoorden en zwart-witillustraties. Gericht op groep 3/leerjaar 1. Vanaf ca. 6 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 62 pagina's | Zwijsen, Tilburg | 2022
Gedrukt boek
Citotoets oefenboek
Wil je oefenen voor o.a. de LVS-toetsen voor groep 5? Probeer dan de vragen voor taal en rekenen goed te beantwoorden. De juiste antwoorden staan achterin. Met kleine kleurenillustraties. Vanaf ca. 8 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 47 pagina's | Junior Einstein, Enschede | 2020
Gedrukt boek
Marijke Renne Lezen zonder boek
leesontwikkeling vanuit motorisch oogpunt
Handleiding voor leerkrachten in het basisonderwijs om de leesrijpheid van jonge kinderen te bevorderen.
Non-fictie
Nederlands | 103 pagina's | Acco, Leuven, Den Haag | 2014
Gedrukt boek
Moniek Vermeulen Helpen bij huiswerk
een gids voor ouders
Hoe kun je breuken met elkaar vermenigvuldigen? Wat is een voltooid deelwoord? De leerstof van de vakken taal en wiskunde in het basisonderwijs wordt uitgelegd. Met grafieken, tabellen enz. Vanaf ca. 12 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 128 pagina's | Deltas, Aartselaar, [Oosterhout] | 2011
Gedrukt boek
Hetty van den Berg Liefde voor letters en lezen
handboek stimulering geletterdheid | 0 tot 7 jaar
Informatie en activiteiten om de geletterdheid van jonge kinderen te stimuleren en analfabetisme te voorkomen. Met kleurenfoto's en -illustraties. Voor opvoeders van kinderen van ca. 0 t/m 6 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 371 pagina's | Uitgeverij SWP, Amsterdam | 2023
Gedrukt boek
Suzanne Wardenaar In het sprookjesbos
sprookjes met activiteiten gericht op natuurbeleving voor jonge kinderen
Waar komen de appels van Sneeuwwitje vandaan en wat eet de Chinese nachtegaal? Bewerking van 15 bekende sprookjes met gespreksvragen, ideeën voor natuuractiviteiten en zwart-witillustraties met oranje. Onder begeleiding vanaf ca. 4 t/m 7 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 202 pagina's | Uitgeverij SWP, Amsterdam | 2014
Gedrukt boek
Marjolein Krijger Rompompom woordenmaker
Maak meer dan honderd woorden met twee of drie klanken. Pompom laat je op een speelse manier kennismaken met letters. Spiraalband met losse kaartjes en kleurentekeningen. Vanaf ca. 4 t/m 6 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 42 pagina's | Zwijsen, Tilburg | 2009
Gedrukt boek
Marion van de Coolwijk LetterKlankStad
beginnend lezen met resultaat
Verzameling leesteksten voor beginnende lezers, die deel uitmaken van de leesmethode LetterKlankStad. Hiermee kun je oefenen met zinnen die steeds langer worden. Met grappige kleurrijke illustraties, soms met tekstballonnen. Vanaf ca. 6,5 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 70 pagina's | Instituut Kind in Beeld, [Winkel] | 2016
Gedrukt boek
Odile van Eck | Sabien Onvlee | Marjolijn van Melle Hallo, wie ben jij?
gedichten, verhalen en praatplaten voor groep 1 en 2
Waar word je boos of verdrietig van? Wanneer doe je aardig en wanneer niet? Hoe houd je rekening met elkaar? In verhalen, gedichten en praatplaten komen dit soort vragen aan de orde. Met veel kleurentekeningen. Onder begeleiding, vanaf ca. 4 t/m 6 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 101 pagina's | Stichting Lions Quest Nederland, Amstelveen | 2008
Gedrukt boek
Odile van Eck | Sabien Onvlee Van binnen en van buiten
een wat, waarom en hoe boek voor groep 5, 6, 7 en 8
Wat doe je als je boos bent of last hebt van stress? Wat is het verschil tussen discriminatie en racisme? Hoe kom je voor jezelf op? In (strip)verhalen, informatie en praatplaten komen dit soort vragen aan de orde. Met tips en veel kleurentekeningen. Onder begeleiding, vanaf ca. 8 t/m 12 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 103 pagina's | Stichting Lions Quest Nederland, Amstelveen | 2008
Gedrukt boek
Vrije Universiteit Brussel | Catherine Coubergs Binnenklas-differentiatie
leerkansen voor alle leerlingen
Literatuuronderzoek naar onderlinge verschillen tussen leerlingen in een klas en de wijze waarop leerkrachten in het basis- en voortgezet onderwijs daarmee (kunnen) omgaan.
Non-fictie
Nederlands | 100 pagina's (ePub, 0,8 MB) | Acco, Leuven, Den Haag | 2014
E-book
Nico Van den Abeele | Marijke Vancoillie | Bert Pieters Ik speel ik spel
de spelling in spelvorm
Handleiding voor leerkrachten van de basisschool met ca. 75 spelletjes om de spelling van de Nederlandse taal met kinderen te oefenen.
Non-fictie
Nederlands | 96 pagina's | Abimo, Waasmunster | 2005
Gedrukt boek
Aletta Kwant Geraakt door prentenboeken
effecten van het gebruik van prentenboeken op de sociaal-emotionele ontwikkeling van kleuters
Promotieonderzoek naar de ondersteuning van de sociaal-emotionele ontwikkeling van kleuters door het voorlezen en bespreken van prentenboeken. Met enige kleurenillustraties. Voor o.a. vakcollecties jeugdliteratuur.
Non-fictie
Nederlands | 219 pagina's | Eburon, Delft | 2011
Gedrukt boek
L. Sercu Digitale didactiek
wegwijzers voor de onderwijspraktijk
Digitale didactiek. Wegwijzers voor de onderwijspraktijk wil de fundamentele reflectie in het onderwijsveld aanzwengelen over hoe goed ICT-ondersteund onderwijs er in, zeggen we, het jaar 2030 zou (moeten) kunnen uitzien. Het stelt 3 ruime themas centraal: de leerling en zijn digitale geletterdheid, het onderwijs en hoe dit met behulp van ICT de digitale geletterdheid van leerlingen kan aanscherpen en, tot slot, de leraar en de inhoudelijke, pedagogische, didactische en technologische bagage waarover...
Non-fictie
Nederlands | 115 pagina's (ePub, 2,6 MB) | Acco, Leuven, Den Haag | 2014
E-book
Odile van Eck | Marjolijn van Melle | Sabien Onvlee Doe je mee?
gedichten, verhalen en praatplaten voor groep 3 en 4
Wat doe je als je verlegen, blij of verdrietig bent? Durf je nee te zeggen als je iets niet wilt? In verhalen, gedichten en praatplaten komen dit soort vragen aan de orde. Met veel kleurentekeningen. Onder begeleiding, vanaf ca. 6 t/m 8 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 103 pagina's | Stichting Lions Quest Nederland, Amstelveen | 2008
Gedrukt boek
Eigen-wijs
liedbundel voor kinderen van 4-12 jaar
Verzameling van 251 kinderliedjes, ingedeeld naar leeftijdsgroep. Met melodietekst met akkoorden, spelmogelijkheden, muziekdidactische aanwijzingen en cd-rom met mp3-bestanden van alle eerste coupletten. Vanaf ca. 4 t/m 12 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 384 pagina's | Stichting ter Bevordering van de Muzikale Vorming, Born | 2009
Gedrukt boek
Thea van Megen Spelend vertellen met de verteltafel
Handleiding voor leerkrachten in de eerste groepen van het basisonderwijs voor het werken met prentenboeken en het inrichten van een verteltafel.
Non-fictie
Nederlands | 49 pagina's | KION, Nijmegen | 2009
Gedrukt boek
Marleen Jans Avonturen aan de Wondere Ommesprong
Ben je een denker, een doener of een voeler? Aan de hand van een verhaal over dieren leer je jezelf beter kennen. Verhaal voor kinderen en hun ouders, leerkrachten of zorgverleners. Met spelletjes en denkoefeningen. Vanaf ca. 7 t/m 12 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 175 pagina's | Acco learn, Leuven, Den Haag | 2021
Gedrukt boek