Zoekresultaten
Resultaat 361 - 380 (van 526)
Marian van Gog Michiel de Ruyter en andere zeehelden
Uitwerking van een musicalvoorstelling, achtergrondinformatie, tips en liedjes rond een project over Michiel de Ruyter. Onder begeleiding voor kinderen vanaf 4, 7 en 9 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 31 pagina's | Benny Vreden Kinderproducties, Hilversum | 2007
Gedrukt boek
Kinderen, letteren, leren
bijdragen aan het gelijknamige symposium gehouden op 21 december 1983 op de Katholieke Hogeschool Tilburg
Bundel lezingen van het gelijknamige symposium, dat in 1983 in Tilburg werd georganiseerd rond de vraag, hoe men "kinderen" met letteren kan leren omgaan.
Non-fictie
Nederlands | 255 pagina's | Zwijsen, Tilburg | 1984
Gedrukt boek
Lezen en begrijpen
de psychologie van het leesproces
Overzicht van de theorie en de praktische toepassing van de leespsychologie.
Non-fictie
Nederlands | 335 pagina's | Swets & Zeitlinger, Amsterdam [etc.] | 1991
Gedrukt boek
Belgisch Comité voor Unicef Alle kinderen hebben rechten
Verzameling teksten om in de klas te lezen en te bespreken over de rechten die kinderen (zouden moeten) hebben. Vanaf ca. 7- ca. 15 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 123 pagina's | Infodok, Leuven, Den Haag | 1990
Gedrukt boek
50 liedjes & verhalen bij de canon van de Nederlandse geschiedenis
Bij de vijftig vensters van de canon van de Nederlandse geschiedenis zijn teksten gemaakt op de melodieën van bekende liedjes. Bij drie vensters is een lesvoorbeeld uitgewerkt. Om samen met kinderen vanaf ca. 8 t/m 12 jaar te zingen.
Non-fictie
Nederlands | 68 pagina's | Verhalenfabriek, [Amsterdam] | 2014
Gedrukt boek
Elleke van den Burg-Poortvliet Veel leesplezier
projecten voor leesbevordering op een rij
Beschrijving van 13 projecten voor leesbevordering in het primair onderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 52 pagina's | Stichting Lezen/CPS, Amsterdam | 2000
Gedrukt boek
Marja Roozen Het vier-seizoenenboek
natuurbeleving voor de kleuters
Handleiding in woord en beeld.
Non-fictie
Nederlands | 184 pagina's | Dijkstra, Groningen | 1989
Gedrukt boek
G.H.J. Seegers Lezen: een taalkundig-psychologische benadering
Non-fictie
Nederlands | 164 pagina's | Zwijsen, Tilburg | 1987
Gedrukt boek
Kom vanavond met verhalen
oorlog in verhalen en gedichten
Handleiding bij de bundel met romanfragmenten, gedichten, verhalen en bladzijden uit prentenboeken en stripverhalen over het thema oorlog.
Non-fictie
Nederlands | 414 pagina's | Bakermat, Mechelen | 2000
Gedrukt boek
Willemien Driessen Stekels tellen
"Knieboek" met een prentvertelling met grote gekleurde afbeeldingen, over een jongetje dat een draakje met één stekel vindt. Elke dag krijgt het diertje er een stekel bij. Bevat suggesties en aanwijzingen om (groepen) kleuters de getallen 1-10 te leren.
Non-fictie
Nederlands | 43 pagina's | De Ruiter, Gorinchem | 1991
Gedrukt boek
Marian van Gog Piraten
Uitwerking van een musicalvoorstelling, achtergrondinformatie, tips en liedjes rond een project over piraten. Onder begeleiding voor kinderen vanaf 4, 7 en 9 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 31 pagina's | Benny Vreden Kinderproducties, Hilversum | 2006
Gedrukt boek
Charlotte S. Huck Children's literature in the elementary school
Amerikaans handboek voor het werken met jeugdliteratuur binnen het basisonderwijs
Non-fictie
Engels | 16 pagina's | Holt, Rinehart and Winston, New York [etc.] | 1979
Gedrukt boek
Nederlands Bibliotheek en Lektuur Centrum We are reading
het gebruik van boeken bij Engels in het basisonderwijs
Krachtig pleidooi voor het gebruik van jeugdboeken bij het onderwijs in de Engelse taal op de basisschool, in de vorm van o.a. voor deze uitgave bewerkte lezingen gehouden op een studiedag over dit onderwerp in 1986.
Non-fictie
Nederlands | 164 pagina's | Nederlands Bibliotheek en Lektuur Centrum, Den Haag | 1988
Gedrukt boek
Het leesproces
Veertien studies over het lezen, het leren lezen en leesstoornissen.
Non-fictie
Nederlands | 294 pagina's | Swets & Zeitlinger, Lisse | 1984
Gedrukt boek
Ati Schermel Poppenspel
Twintig verhalen uit Turkije, Suriname, Marokko en Nederland waarin bekende poppen uit die landen de hoofdrol spelen. Voorlezen vanaf ca. 4 jaar, zelf lezen vanaf ca. 9 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 56 pagina's | Landelijk Ondersteuningsinstituut Kunstzinnige Vorming, Utrecht | 1985
Gedrukt boek
Fibeln und Lesebücher für die Primarstufe
kritische Analysen
Gebundelde artikelen over eerste leesboekjes in West-Duitsland, waarin rolpatronen op verschillende wijzen belicht worden bijv. bij illustraties. Aan de orde komen ook het gezin, het spel, de wereld der beroepen en de sociale omgeving. Daarnaast worden didactische en taalkundige aspecten besproken
Non-fictie
Duits | 154 pagina's | Schöningh, Paderborn | 1975
Gedrukt boek
Annerieke Freeman Over het beoordelen van leesboekjes
Non-fictie
Nederlands | 72 pagina's | Van In, Lier | 1980
Gedrukt boek
Per Groen Verhalen schrijven
Didaktische handleiding voor creatief leren schrijven van kinderen in het basisonderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 36 pagina's | De Ruiter, Gorinchem | 1992
Gedrukt boek
Gedichten, spreuken, oefeningen
Bundel gedichten over allerlei aspecten van de natuur en de verschillende jaargetijden en enkele religieuze gedichten, toegesneden op het gebruik binnen de Vrije School.
Non-fictie
Nederlands | 91 pagina's | Zevenster, Driebergen [etc.] | 1986
Gedrukt boek
NLO-vrouwenoverleg Tante Agaath en de macho-muis
werkvormen voor normdoorbrekend onderwijs
Beschrijving van zeventien werkvormen ten dienste van onderwijs dat gericht is op het doorbreken van rolbevestigende aspecten in iemands gedrag.
Non-fictie
Nederlands | 143 pagina's | Pendoor, Amsterdam | 1986
Gedrukt boek