Zoekresultaten
Resultaat 21 - 40 (van 90)
Paul Rooyackers Honderd circusspelen
nieuwe circusspelen voor iedereen vanaf 4 jaar; acrobatiek, jongleren, clownerie, goochelen, evenwichtsbalk, dierennummers
Honderd spelen die met kinderen van ca. 4 tot 12 jaar kunnen worden uitgevoerd. Met een inleiding met aanwijzingen voor begeleiders. Met zwart-wittekeningen.
Non-fictie
Nederlands | 119 pagina's | Panta Rhei, Katwijk | 2007
Gedrukt boek
Almuth Bartl Fit maakt slim
100 nieuwe bewegingsspelen voor kinderen van 4-12 jaar
Spelletjes om kinderen door middel van bewegen fysieke en mentale vaardigheden aan te leren.
Non-fictie
Nederlands | 110 pagina's | Panta Rhei, [Katwijk] | 2010
Gedrukt boek
Hermien Wiechers Muziekkriebels
250 muziekactiviteiten voor kinderen van 0 tot 10 jaar
Non-fictie
Nederlands | 245 pagina's | SWP, Amsterdam | 2009
Gedrukt boek
Afterschool
images, education and research
Tangible tension of omnipresent images in education. The intricate relation between images and education is an old issue that can easily be dated back to the rise of Modernity. Ever since, it has been argued on the one hand that images might assist teachers in educating the new generation, but on the other might detract students' attention by offering them mere entertainment instead of seriously pursuing essential subject material. Today, with the omnipresence of screens in our daily life, this tension...
Non-fictie
Engels | 209 pagina's (PDF, 7,2 MB) | Leuven University Press, Leuven | 2017
E-book
L. Sercu Digitale didactiek
wegwijzers voor de onderwijspraktijk
Digitale didactiek. Wegwijzers voor de onderwijspraktijk wil de fundamentele reflectie in het onderwijsveld aanzwengelen over hoe goed ICT-ondersteund onderwijs er in, zeggen we, het jaar 2030 zou (moeten) kunnen uitzien. Het stelt 3 ruime themas centraal: de leerling en zijn digitale geletterdheid, het onderwijs en hoe dit met behulp van ICT de digitale geletterdheid van leerlingen kan aanscherpen en, tot slot, de leraar en de inhoudelijke, pedagogische, didactische en technologische bagage waarover...
Non-fictie
Nederlands | 115 pagina's (ePub, 2,6 MB) | Acco, Leuven, Den Haag | 2014
E-book
Annette Weber Seksuele opvoeding in de basisschool
praktisch lesmateriaal voor groep 5,6,7
Allerlei aspecten van seksuele opvoeding komen aan bod in lesvoorbeelden. Zoals gevoelens van verliefdheid en verschillen tussen jongens en meisjes. Met invuloefeningen en zwart-witillustraties. Voor opvoeders van kinderen van 4 t/m 12 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 102 pagina's | Panta Rhei, Katwijk | 2012
Gedrukt boek
Thea van Megen Spelend vertellen met de verteltafel
Handleiding voor leerkrachten in de eerste groepen van het basisonderwijs voor het werken met prentenboeken en het inrichten van een verteltafel.
Non-fictie
Nederlands | 49 pagina's | KION, Nijmegen | 2009
Gedrukt boek
Nico Van den Abeele | Marijke Vancoillie | Bert Pieters Ik speel ik spel
de spelling in spelvorm
Handleiding voor leerkrachten van de basisschool met ca. 75 spelletjes om de spelling van de Nederlandse taal met kinderen te oefenen.
Non-fictie
Nederlands | 96 pagina's | Abimo, Waasmunster | 2005
Gedrukt boek
Jeroen Schipper Rood rood mannetje
kleurrijke, nieuwe liedjes voor kinderen
Verzameling van 35 liedjes om kennis te maken met verschillende soorten muziek. Met bladmuziek, tips om ze aan te leren en diverse activiteiten als dans, spel en beweging. Voor opvoeders van kinderen van ca. 4 t/m 12 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 96 pagina's | Niño, [Amsterdam] | 2019
Gedrukt boek
MaryAnn F. Kohl | Kim Solga Kinderen ontdekken de grote kunstenaars
tekenen en schilderen in de stijl van de grote kunstenaars
Non-fictie
Nederlands | 133 pagina's | Panta Rhei, Katwijk | 2000
Gedrukt boek
Erik Hoogenberg Reken maar!
25 tips voor rekenen met kinderen vanaf groep 4; een verzameling tips voor ouders om rekenen extra leuk te maken voor hun kinderen
25 spelletjes en tips om rekenen op een leuke manier te oefenen. Onder begeleiding vanaf ca. 7 t/m 10 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 33 pagina's | HCO, Den Haag | 2007
Gedrukt boek
Susanne Stöcklin-Meier Onze wereld is bont!
ontdek de kleuren door verhalen, versjes en spelletjes
Aan de hand van o.a. sprookjes, rijmpjes en spreekwoorden wordt kennis gemaakt met de kleuren van de regenboog. Met instructie en spelsuggesties. Voorzien van kleurentekeningen. Vanaf ca. 4 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 159 pagina's | Christofoor, Zeist | 2003
Gedrukt boek
Jos van Hest | Marije van der Hoeven De verteltafel
Fotoboek met zwartwitfoto's met bijpassende tekst rond de praktijk van de verteltafel, een plek (tafel, hoek etc.) waar peuters, kleuters en derdegroepers met behulp van attributen een prentenboek of een verhaal spelend kunnen vertellen onder begeleiding van een leerkracht.
Non-fictie
Nederlands | 63 pagina's | ABC, Amsterdam | 2000
Gedrukt boek
Josée Coenen De bovenkamer
een kleurrijke grammatica van het Nederlands
Handleiding voor leraren in het basis-en voortgezet onderwijs bij het opzoekboek 'De bovenkamer, een kleurrijke grammatica van het Nederlands' voor leerlingen van ca. 9 t/m 15 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 157 pagina's | Bazalt, Rotterdam | 2015
Gedrukt boek
Paul Rooyackers | Bor Rooyackers | Liesbeth Mende Honderd dialogen
nieuwe theaterteksten voor iedereen vanaf 12 jaar; voor onderwijs en jeugdwerk
Handleiding voor dramadocenten CKV.
Non-fictie
Nederlands | 196 pagina's | Panta Rhei, Katwijk | 2002
Gedrukt boek
T. Gijsel | N. Smit Ik wil alles horen
56 liedjes uit Muziek voor de basisschool
Tekst en muzieknotatie van liedjes die bruikbaar zijn voor het muziekonderwijs in het basisonderwijs, alsmede didactische aanwijzingen.
Non-fictie
Nederlands | 132 pagina's | Meulenhoff Educatief, Amsterdam | 1996
Gedrukt boek
Henk Hansma Kansrijke taal
Werkboek voor leerkrachten in het basisonderwijs, waarin een praktijk-theoretisch kader wordt uitgewerkt voor het taalonderwijs aan peuters en kleuters, met name die in kansarme situaties.
Non-fictie
Nederlands | 103 pagina's | Bekadidact, Baarn | 1993
Gedrukt boek
Marijke Vancoillie | Nico Van den Abeele Ik speel het verkeer
spelenderwijs het verkeer leren kennen
Per leeftijdsgroep worden verkeerslessen in de vorm van een spel aangeboden. Met kleine zwart-wittekeningen. Voor kinderen vanaf ca. 5 tot 11 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 95 pagina's | Abimo, Sint-Niklaas | 2008
Gedrukt boek
Nijmeegse Werkgroep Taaldidactiek Taaldidactiek aan de basis
Handboek voor de PABO-student.
Non-fictie
Nederlands | 454 pagina's | Wolters-Noordhoff, Groningen | 1992
Gedrukt boek
Henk Van der Wijngaart Ik kaart ik reken
rekenen met kaartspelletjes= kaartspelen+ rekendidactiek+ remediëring
Per leeftijdsgroep worden vele kaartspelletjes uitgelegd om nog beter te leren rekenen. Met kleine zwart-wittekeningen. Voor kinderen vanaf ca. 5 tot 10 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 104 pagina's | Abimo, Sint-Niklaas | 2007
Gedrukt boek