Zoekresultaten
Resultaat 21 - 40 (van 43)
Jeroen Schipper Rood rood mannetje
kleurrijke, nieuwe liedjes voor kinderen
Verzameling van 35 liedjes om kennis te maken met verschillende soorten muziek. Met bladmuziek, tips om ze aan te leren en diverse activiteiten als dans, spel en beweging. Voor opvoeders van kinderen van ca. 4 t/m 12 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 96 pagina's | Niño, [Amsterdam] | 2019
Gedrukt boek
Erik Hoogenberg Reken maar!
25 tips voor rekenen met kinderen vanaf groep 4; een verzameling tips voor ouders om rekenen extra leuk te maken voor hun kinderen
25 spelletjes en tips om rekenen op een leuke manier te oefenen. Onder begeleiding vanaf ca. 7 t/m 10 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 33 pagina's | HCO, Den Haag | 2007
Gedrukt boek
Jos van Hest | Marije van der Hoeven De verteltafel
Fotoboek met zwartwitfoto's met bijpassende tekst rond de praktijk van de verteltafel, een plek (tafel, hoek etc.) waar peuters, kleuters en derdegroepers met behulp van attributen een prentenboek of een verhaal spelend kunnen vertellen onder begeleiding van een leerkracht.
Non-fictie
Nederlands | 63 pagina's | ABC, Amsterdam | 2000
Gedrukt boek
Marijke Vancoillie | Nico Van den Abeele Ik speel het verkeer
spelenderwijs het verkeer leren kennen
Per leeftijdsgroep worden verkeerslessen in de vorm van een spel aangeboden. Met kleine zwart-wittekeningen. Voor kinderen vanaf ca. 5 tot 11 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 95 pagina's | Abimo, Sint-Niklaas | 2008
Gedrukt boek
Susanne Stöcklin-Meier Onze wereld is bont!
ontdek de kleuren door verhalen, versjes en spelletjes
Aan de hand van o.a. sprookjes, rijmpjes en spreekwoorden wordt kennis gemaakt met de kleuren van de regenboog. Met instructie en spelsuggesties. Voorzien van kleurentekeningen. Vanaf ca. 4 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 159 pagina's | Christofoor, Zeist | 2003
Gedrukt boek
T. Gijsel | N. Smit Ik wil alles horen
56 liedjes uit Muziek voor de basisschool
Tekst en muzieknotatie van liedjes die bruikbaar zijn voor het muziekonderwijs in het basisonderwijs, alsmede didactische aanwijzingen.
Non-fictie
Nederlands | 132 pagina's | Meulenhoff Educatief, Amsterdam | 1996
Gedrukt boek
Henk Van der Wijngaart Ik kaart ik reken
rekenen met kaartspelletjes= kaartspelen+ rekendidactiek+ remediëring
Per leeftijdsgroep worden vele kaartspelletjes uitgelegd om nog beter te leren rekenen. Met kleine zwart-wittekeningen. Voor kinderen vanaf ca. 5 tot 10 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 104 pagina's | Abimo, Sint-Niklaas | 2007
Gedrukt boek
Paul Rooyackers | Bor Rooyackers | Liesbeth Mende Honderd speelteksten
nieuwe speelteksten voor iedereen vanaf 8 jaar; voor onderwijs en jeugdwerk
Honderd korte dialogen die met kinderen van ca. 8 tot 12 jaar kunnen worden gelezen en gespeeld. Bevat tevens een inleiding met spelaanwijzingen voor begeleiders. Met zwart-wittekeningen.
Non-fictie
Nederlands | 167 pagina's | Panta Rhei, Katwijk | 2006
Gedrukt boek
Margriet Dijkstra | Bea Pompert Boeken maken in de klas
Didactische leidraad voor leerkrachten ten behoeve van de activiteit 'boeken maken' in de midden- en bovenbouw van het basisonderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 152 pagina's | Koninklijke Van Gorcum, Assen | 2001
Gedrukt boek
Roeland Maier | Carla Wiechers | Joke Wit Kinderen en... van sportdag tot speelfeest
Handleiding voor o.a. leerkrachten of ouders om sport-en speldagen voor kinderen van 4 tot 12 jaar te organiseren. Met zwart-witte tekeningen.
Non-fictie
Nederlands | 105 pagina's | Kwintessens, Hilversum | 2006
Gedrukt boek
Susan Kramer Fundamentele bewegingen voor kinderen
met dansjes, meditaties en yoga
Non-fictie
Nederlands | 107 pagina's | Kramer], [Castricum | 2006
Gedrukt boek
T. Gijsel | N. Smit Was ik maar op Trinidad
12 Caribische en Braziliaanse liedjes voor groep 6, 7 en 8 van de basisschool
Met muzieknoten. Vanaf ca. 10 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 62 pagina's | Meulenhoff Educatief, Amsterdam | 1999
Gedrukt boek
Jos Letschert Op verhaal komen
thematisch onderwijs waarbij verhalen in het middelpunt staan
Non-fictie
Nederlands | 127 pagina's | Zwijsen, Tilburg | 1995
Gedrukt boek
Piet Mooren | Carolien Schouten-van Parreren Could be worse
boeken bij Engels in het basisonderwijs
In de overtuiging dat veel en vroeg lezen een bijdrage kan leveren aan de verwerving van een vreemde taal bevelen de auteurs een groot aantal kinder(prenten)boeken aan als aanvullend lees- en verwerkingsmateriaal bij het onderwijs in de Engelse taal op de basisschool.
Non-fictie
Nederlands | 136 pagina's | Zwijsen, Tilburg | 1988
Gedrukt boek
Louis Nouws Van kleuterkrabbel tot schrijftaal
methodisch schrijven, vormgeven, spellen, creatief, grafisch en zakelijk schrijven in de basisschool
Bestudering van de schrijfontwikkeling bij kinderen van 4 tot 12 jaar, met praktische adviezen, oefeningen en illustraties.
Non-fictie
Nederlands | 136 pagina's | Zwijsen, Tilburg | 1985
Gedrukt boek
Clémence Leijten | Joris Leijten Meisje Bloem
Ruim vijftig verhaaltjes die Meisje Bloem verzint bij spulletjes die ze vindt op zolder. Ze geven een beeld van het meisje, dat een eigen kijk op de wereld heeft. Afzonderlijk verscheen een lesboek. Oblong prentenboek met zwart-witillustraties. Vanaf ca. 5 t/m 8 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 110 pagina's | Joleijt, Nijmegen | 2019
Gedrukt boek
Suzan Overmeer Jazz in de klas
Methode voor jazzimprovisatie in het basisonderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 47 pagina's | Stichting Jazz4kids, Leiden | 2008
Gedrukt boek
Antoinette Gerichhausen Juan y Rosa están de vacaciones
Werkboek, waarbij je deels het cursusboek nodig hebt, om Spaans te leren. Met oefeningen, opdrachten en toetsen. Voorzien van kleine zwart-wittekeningen. Vanaf ca. 9 t/m 13 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 151 pagina's | IVIO-Wereldschool, [Lelystad] | 2007
Gedrukt boek
Antoinette Gerichhausen Juan y Rosa están de vacaciones
Oplossingen van de oefeningen en opdrachten in het gelijknamige werkboek om Spaans te leren. Voorzien van kleine zwart-wittekeningen. Vanaf ca. 9 t/m 13 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 48 pagina's | IVIO-Wereldschool, [Lelystad] | 2007
Gedrukt boek
Gemeentelijk Museum 'Jan Cunen Centrum' De achterkant van het schilderij
ruimtesuggestie in beeldend werk
Lerarenhandleiding met lessuggesties bij een project rond het beeldend element 'ruimte' voor de bovenbouw van de basisschool.
Non-fictie
Nederlands | 31 pagina's | Brabants Instituut Steunfunktie Kunstzinnige Vorming (BISK), Eindhoven | 1991
Gedrukt boek