Zoekresultaten
Resultaat 21 - 40 (van 42)
Eveline van Dienst Amy op zolder
sst, niet doorvertellen!
Amy (4) gaat op onderzoek uit op de verboden, donkere zolder. Dat blijkt best spannend… Met kleurenillustraties. Interactief voorleesboek. Vanaf ca. 3 t/m 6 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 37 pagina's | Boekscout, Soest | 2021
Gedrukt boek
Marinella Orioni Hoeveel talen spreek jij?
wat je altijd al wilde weten over meertaligheid
Steeds meer kinderen spreken meerdere talen. Hoe leer je dat, is het niet vermoeiend voor je brein en wat betekent het voor thuis en op school? Lees van alles over meertaligheid, met informatie voor opvoeders en zwart-witillustraties. Vanaf ca. 10 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 88 pagina's (ePub2, 5 MB) | B.V. SWP, Amsterdam | 2019
E-book
A.M. Schaerlaekens | Steven Gillis De taalverwerving van het kind
een hernieuwde oriëntatie in het Nederlandstalig onderzoek
Taalpsychologisch overzicht over taalverwerving van kinderen van 0 tot 8 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 254 pagina's | Wolters-Noordhoff, Groningen | 1987
Gedrukt boek
Thuis leren lezen
leren als je eraan toe bent
Kartonnen leeswoordenboek dat ouders en leerkrachten samen met jonge kinderen kunnen gebruiken om de nieuwsgierigheid naar letters en woorden te bevredigen.
Non-fictie
Nederlands | 31 pagina's | Zwijsen thuis, Tilburg | 2002
Gedrukt boek
Ludo Verhoeven Ontluikende geletterdheid
een overzicht van de vroege ontwikkeling van lezen en schrijven
Overzicht van de ontwikkeling van spreek-, lees- en schrijfvaardigheid bij kinderen tot en met zes jaar.
Non-fictie
Nederlands | 239 pagina's | Swets & Zeitlinger, Lisse | 1994
Gedrukt boek
Thuis leren lezen
leren als je eraan toe bent
Kartonnen leeswoordenboek dat ouders en leerkrachten samen met jonge kinderen kunnen gebruiken om de nieuwsgierigheid naar letters en woorden te bevredigen.
Non-fictie
Nederlands | 31 pagina's | Zwijsen thuis, Tilburg | 2003
Gedrukt boek
Resi Kompier | Erin Wagenaar Handboek taalbeleid
voor mensen die werken met (meertalige) jonge kinderen
Handboek voor het stimuleren van de taalverwerving bij kinderen van 0-4 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 127 pagina's | SWP, Utrecht | 1997
Gedrukt boek
Daisy J.H. Smeets | A.G. Bus De computer leest voor: een kansrijke vernieuwing in kleuterklassen
Verslag van een onderzoek naar de invloed van interactieve prentenboeken op de taal- en woordenschatontwikkeling van kleuters.
Non-fictie
Nederlands | 33 pagina's | Eburon, Delft | 2009
Gedrukt boek
Jeroen Aarssen | Lilian van der Bolt Plaatjes kijken, praatjes maken
een didactisch kader voor gesprekken met jonge kinderen en doelgericht stimuleren van hun taalontwikkeling
Non-fictie
Nederlands | 88 pagina's | Sardes, Utrecht | 2004
Gedrukt boek
A.G. Bus Geletterde peuters en kleuters
theorie en praktijk van ontluikende geletterdheid
Theorie en praktijk van de vroege lees- en schrijfontwikkeling, de zogenaamde "ontluikende geletterdheid", bij 0 tot 6-jarigen, waarbij de invloed van de omgeving op dit proces wordt benadrukt.
Non-fictie
Nederlands | 139 pagina's | Boom, Amsterdam [etc.] | 1995
Gedrukt boek
S.M. Goorhuis-Brouwer Kinderen en taal
de spraak- en taalontwikkeling van baby's, peuters en kleuters
Non-fictie
Nederlands | 93 pagina's | Kosmos, Utrecht [etc.] | 1992
Gedrukt boek
Femke Woudstra Digitalige boeken
het ontwerpen van digitalige boeken met behulp van een visueel stappenplan
Methode voor het maken van digitale prentenboeken met leerlingen in het basisonderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 135 pagina's | Femke Woudstra], [Eindhoven | 2010
Gedrukt boek
Opbouwwerk Maasmechelen Babbeldoos
spelen met talige elementen
Methode om taalzwakke kinderen in de basisschoolleeftijd spelenderwijs taal aan te leren.
Non-fictie
Nederlands | 215 pagina's | Garant, Leuven, Apeldoorn | 2000
Gedrukt boek
Psychologen over het kind
Non-fictie
Nederlands | 219 pagina's | Wolters-Noordhoff, Groningen | 1979
Gedrukt boek
Stichting Kunstzinnige Vorming Amsterdam Kijken, luisteren, lezen & spelen
de interculturele boek- en luisterhoek in bibliotheek en klas
Suggesties voor het ontwikkelen van activiteiten met boeken, te gebruiken bij moedertaal- en tweede taalprojecten in de onderbouw van het basisonderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 60 pagina's | Stichting Kunstzinnige Vorming Amsterdam, Amsterdam | 1990
Gedrukt boek
Anne Baker Kinderverhalen, geen sprookjes
Lezing over het proces van taalverwerving bij jonge kinderen en de rol die biografische gegevens daarin spelen.
Non-fictie
Nederlands | 27 pagina's | Vossiuspers AUP, Amsterdam | 1996
Gedrukt boek
Joke Linders Zo leren kinderen praten
Non-fictie
Nederlands | 40 pagina's | Stichting Spel- en Opvoedingsvoorlichting, Den Haag | 1990
Gedrukt boek
Frank Smith Understanding reading
a psycholinguistic analysis of reading and learning to read
Verhandeling vanuit de psycholinguistiek over lezen en het leren lezen
Non-fictie
Engels | 264 pagina's | Holt, Rinehart and Winston, New York [etc.] | 1982
Gedrukt boek
Irma van Welzen Handleiding bij Circus Kiekeboe
voor ouders
Verwerkings- en voorleestips bij een televisieserie die is gericht op taalontwikkeling bij kinderen van 2 tot 5 jaar.
Non-fictie
Nederlands | Turks | 63 pagina's | Fatush Productions, Utrecht | 2002
Gedrukt boek
Máire Messenger Davies | Eva Lloyd | Andreas Scheffler De taal van het kind
van 0 tot 3 jaar
Beschrijving van de taalontwikkeling van kinderen.
Non-fictie
Nederlands | 172 pagina's | Het Spectrum, Utrecht | 1988
Gedrukt boek