Zoekresultaten
Resultaat 381 - 400 (van 524)
Instappen en weglezen
werken met boeken in de klas
Didactische tips voor het werken met verhalende jeugdboeken in groep 3 en 4 van de basisschool.
Non-fictie
Nederlands | 47 pagina's | Infodok, Leuven, 's-Gravenhage | 1989
Gedrukt boek
Huub Lucas Werken met prentenboeken op school
ruim dertig suggesties voor het werken met de boekenboom
Handleiding bij een 8-delige serie prentenboeken waarin sterk de nadruk wordt gelegd op het werken met prentenboeken in de lagere klassen van het lager onderwijs
Non-fictie
Nederlands | 32 pagina's | Zwijsen, Tilburg | 1982
Gedrukt boek
Ouders, school en lezen
symposium tijdens De Nationale Voorleesdag op 23 mei 1995 in Muziekcentrum Vredenburg te Utrecht
Verslagen en deels letterlijke bijdragen over het waarom en hoe van samenwerking tussen school en ouders op het gebied van lezen, het organiseren van ouderavonden over voorlezen, over prentenboeken, en over voorlezen aan kinderen vanaf 9 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 62 pagina's | Stichting Lezen, Amsterdam | 1995
Gedrukt boek
Kees van Damme Een koffer vol liedjes
rondreis door Europa in lied en spel
Muzikale belichting van 17 Europese landen met muzieknotatie en spelsuggesties voor bovenbouw basisonderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 39 pagina's | De Toorts, Haarlem | 1991
Gedrukt boek
Nederlands Bibliotheek en Lektuur Centrum De verborgen plaats van kinderliteratuur op school
waarin opgenomen de lezingen gehouden tijdens de gelijknamige studiedag te Tilburg, 21 juni 1989
Bundel lezingen waarin diverse facetten van kinderliteratuur aan de orde komen.
Non-fictie
Nederlands | 120 pagina's | Nederlands Bibliotheek en Lektuur Centrum, Den Haag | 1991
Gedrukt boek
Elfriede Pausewang 100 spelletjes creativiteitsontwikkeling voor kinderen van 3-8 jaar
Non-fictie
Nederlands | 108 pagina's | Intro, Nijkerk | 1980
Gedrukt boek
Birgit Brandenburg Uitstapjes in de wereld van de schilderkunst
kleine kunstprojecten voor kinderen van 8-12 jaar gebaseerd op het werk van beroemde schilders
Aan de hand van tien projecten wordt kennisgemaakt met het werk van zestien bekende kunstenaars uit diverse kunsthistorische perioden. Met werkbladen, die gekopieerd moeten worden. Onder begeleiding vanaf ca. 8 tot 12 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 72 pagina's | Panta Rhei, Katwijk | 2006
Gedrukt boek
Sietse Kuipers Oefenen met taal voor groep 6
Oefenopgaven met lesstof die voldoen aan de kerndoelen voor taal in groep 6
Non-fictie
Nederlands | 176 pagina's | Visual Steps Educatief, [Uithoorn] | 2020
Gedrukt boek
Eric De Witte Met veertjes van vrede
poëzie leren kennen, waarderen en schrijven in de derde graad van het basisonderwijs
Non-fictie
Nederlands | 95 pagina's | KCLB, Antwerpen | 1999
Gedrukt boek
Lidwine Janssens Het rijk der verbeelding
dramatische vorming in het basisonderwijs; handleiding
Handreiking aan leerkrachten basisonderwijs voor dramatische vorming. Als spelelementen komen aan bod: waarneming, beweging, taal, improvisatie, technische spelen en thematisch spel. Per onderdeel worden voorbeeldlessen gegeven.
Non-fictie
Nederlands | 190 pagina's | Meulenhoff Educatief, Amsterdam | 1989
Gedrukt boek
Marjan Werts Leesonderwijs in kaart gebracht
Beschrijving van diverse inzichten en problemen binnen het leesonderwijs op de basisschool aan de hand van opvattingen van een aantal erkende deskundigen op het terrein van de leesdidactiek.
Non-fictie
Nederlands | 70 pagina's | Stichting voor de Leerplanontwikkeling, Enschede | 1986
Gedrukt boek
Sietse Kuipers Internet in de klas
Didactische handleiding om kinderen van de bovenbouw basisschool (tien tot twaalf jaar) te leren zoeken op het internet.
Non-fictie
Nederlands | 223 pagina's | Bruna Multimedia, [Utrecht] | 2000
Gedrukt boek
Karin Terpstra | Tjeerd Streekstra | Claudy van Valburg | Saskia Stibbe Snap je kind!
taal & rekenen in het basisonderwijs
Wat leert een kind in groep 1 van de basisschool in de tweede helft van het jaar op het gebied van taal en rekenen? Beknopte informatie, praktijkvoorbeelden en tips voor thuis. Met kleurenfoto's. Voor opvoeders van kinderen van ca. 4 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 33 pagina's | Educatieve Uitgeversgroep, Snap je kind!, 's-Hertogenbosch | 2012
Gedrukt boek
Karin Terpstra | Tjeerd Streekstra | Claudy van Valburg | Saskia Stibbe Snap je kind!
taal & rekenen in het basisonderwijs
Wat leert een kind in groep 2 van de basisschool in de tweede helft van het jaar op het gebied van taal en rekenen? Beknopte informatie met praktijkvoorbeelden en tips voor thuis. Met kleurenfoto's. Voor opvoeders van kinderen van ca. 5 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 29 pagina's | Educatieve Uitgeversgroep, Snap je kind!, 's-Hertogenbosch | 2012
Gedrukt boek
Karin Terpstra | Tjeerd Streekstra | Claudy van Valburg | Saskia Stibbe Snap je kind!
taal & rekenen in het basisonderwijs
Wat leert een kind in groep 4 van de basisschool in het eerste kwartaal van het jaar op het gebied van taal en rekenen? Beknopte informatie met praktijkvoorbeelden en tips voor thuis. Met kleurenfoto's. Voor opvoeders van kinderen van ca. 7 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 29 pagina's | Educatieve Uitgeversgroep, Snap je kind!, 's-Hertogenbosch | 2012
Gedrukt boek
Karin Terpstra | Tjeerd Streekstra | Claudy van Valburg | Saskia Stibbe Snap je kind!
taal & rekenen in het basisonderwijs
Wat leert een kind in groep 5 van de basisschool in het eerste kwartaal van het jaar op het gebied van taal en rekenen? Beknopte informatie met praktijkvoorbeelden en tips voor thuis. Met kleurenfoto's. Voor opvoeders van kinderen van ca. 8 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 29 pagina's | Educatieve Uitgeversgroep, Snap je kind!, 's-Hertogenbosch | 2012
Gedrukt boek
Karin Terpstra | Tjeerd Streekstra | Claudy van Valburg | Saskia Stibbe Snap je kind!
taal & rekenen in het basisonderwijs
Wat leert een kind in groep 3 van de basisschool in het eerste kwartaal van het jaar op het gebied van taal (lezen) en rekenen? Beknopte informatie met praktijkvoorbeelden en tips voor thuis. Met kleurenfoto's. Voor opvoeders van kinderen van ca. 6 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 29 pagina's | Educatieve Uitgeversgroep, Snap je kind!, 's-Hertogenbosch | 2012
Gedrukt boek
Edith Deutman | Huub Lamers Kijken naar beelden
Brochure over kunstzinnige vorming in het basisonderwijs, waarin speciaal wordt ingegaan op de beeldhouwkunst en het leren kijken naar beelden.
Non-fictie
Nederlands | 48 pagina's | De Ruiter, Gorinchem | 1990
Gedrukt boek
Taaldrukwerkplaats Taaldrukken
verder dan zeggen en schrijven; een handboek
Werkvormen voor de ontwikkeling van de taalvaardigheid.
Non-fictie
Nederlands | 160 pagina's | Bekadidact, Baarn | 1987
Gedrukt boek
Stichting Lezen Blijven voorlezen
bundel over voorlezen aan leerlingen in groep 3 tot en met 6 van de basisschool in het kader van De Nationale Voorleesdag 1998
Non-fictie
Nederlands | 96 pagina's | Stichting Lezen, [Amsterdam] | 1998
Gedrukt boek