Zoekresultaten
Resultaat 561 - 580 (van 759)
Jacques Vos Kinderboekenweek
Didactische handleiding en lessuggesties om de kinderboekenweek als middel tot boekpromotie te gebruiken. Voor de onder-, midden- en bovenbouw basisschool.
Non-fictie
Nederlands | 32 pagina's | De Ruiter, Gorinchem | 1991
Gedrukt boek
Kees Groeneboer Het ABC voor Indië
bibliografie van leermiddelen Nederlandse taal voor Nederlands-Indië
Non-fictie
Nederlands | 136 pagina's | KITLV Uitgeverij, Leiden | 1991
Gedrukt boek
Pooltocht
Uitwerking van een project voor de basisschool over het leven op de Noordpool. Met achtergrondinformatie, korte musical en cd. Onder begeleiding voor kinderen vanaf 4, 7 en 9 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 40 pagina's | Benny Vreden Kinderproducties, Hilversum | 2009
Gedrukt boek
Leescoalitie Draaistuk!
fragmenten om (voor) te lezen
De (voor)leesbundel Draaistuk! is speciaal samengesteld om docenten in het vmbo handvatten te geven om hun leerlingen te motiveren. Omdat taal de basis is voor álle vakken, zou leesbevordering een schoolbreed onderwerp moeten zijn. In de bundel zijn daarom fragmenten uit jeugdromans opgenomen die aansluiten bij verschillende vakgebieden, van natuurkunde tot geschiedenis en burgerschap. Kijk voor meer informatie op leesstuk.nl. Bron: Flaptekst, uitgeversinformatie
Non-fictie
Nederlands | 194 pagina's | De Leescoalitie, Amsterdam | 2022
Gedrukt boek
Richard Anthone | Freddy Mortier Socrates op de speelplaats
filosoferen met kinderen in de praktijk
Non-fictie
Nederlands | 270 pagina's | Acco, Leuven, Amersfoort | 1997
Gedrukt boek
Instappen en weglezen
werken met boeken in de klas
Didactische tips voor het werken met verhalende jeugdboeken in groep 3 en 4 van de basisschool.
Non-fictie
Nederlands | 47 pagina's | Infodok, Leuven, 's-Gravenhage | 1989
Gedrukt boek
Loco maxi; Gorgels
Fictie | Non-fictie
Nederlands | 34 pagina's | Zwijsen, Tilburg | 2022
Gedrukt boek
Huub Lucas Werken met prentenboeken op school
ruim dertig suggesties voor het werken met de boekenboom
Handleiding bij een 8-delige serie prentenboeken waarin sterk de nadruk wordt gelegd op het werken met prentenboeken in de lagere klassen van het lager onderwijs
Non-fictie
Nederlands | 32 pagina's | Zwijsen, Tilburg | 1982
Gedrukt boek
Ouders, school en lezen
symposium tijdens De Nationale Voorleesdag op 23 mei 1995 in Muziekcentrum Vredenburg te Utrecht
Verslagen en deels letterlijke bijdragen over het waarom en hoe van samenwerking tussen school en ouders op het gebied van lezen, het organiseren van ouderavonden over voorlezen, over prentenboeken, en over voorlezen aan kinderen vanaf 9 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 62 pagina's | Stichting Lezen, Amsterdam | 1995
Gedrukt boek
Kees van Damme Een koffer vol liedjes
rondreis door Europa in lied en spel
Muzikale belichting van 17 Europese landen met muzieknotatie en spelsuggesties voor bovenbouw basisonderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 39 pagina's | De Toorts, Haarlem | 1991
Gedrukt boek
Nederlands Bibliotheek en Lektuur Centrum De verborgen plaats van kinderliteratuur op school
waarin opgenomen de lezingen gehouden tijdens de gelijknamige studiedag te Tilburg, 21 juni 1989
Bundel lezingen waarin diverse facetten van kinderliteratuur aan de orde komen.
Non-fictie
Nederlands | 120 pagina's | Nederlands Bibliotheek en Lektuur Centrum, Den Haag | 1991
Gedrukt boek
Chiharu Sakazaki Mijn hart is een pinguïn
een beeldverhaal van Chiharu Sakazaki
Het leven van pinguïn in eenvoudige zwarttekeningen en een korte tekst. Een filosofisch prentenboek voor kinderen vanaf ca. 7 jaar; met begeleidend materiaal voor volwassenen, waarin het verhaal over de pinguïn wordt gezien als metafoor voor de ontwikkeling van een mensenhart.
Non-fictie
Nederlands | 64 pagina's | Pantalone, Brussel | 2002
Gedrukt boek
Elfriede Pausewang 100 spelletjes creativiteitsontwikkeling voor kinderen van 3-8 jaar
Non-fictie
Nederlands | 108 pagina's | Intro, Nijkerk | 1980
Gedrukt boek
Birgit Brandenburg Uitstapjes in de wereld van de schilderkunst
kleine kunstprojecten voor kinderen van 8-12 jaar gebaseerd op het werk van beroemde schilders
Aan de hand van tien projecten wordt kennisgemaakt met het werk van zestien bekende kunstenaars uit diverse kunsthistorische perioden. Met werkbladen, die gekopieerd moeten worden. Onder begeleiding vanaf ca. 8 tot 12 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 72 pagina's | Panta Rhei, Katwijk | 2006
Gedrukt boek
Eric De Witte Met veertjes van vrede
poëzie leren kennen, waarderen en schrijven in de derde graad van het basisonderwijs
Non-fictie
Nederlands | 95 pagina's | KCLB, Antwerpen | 1999
Gedrukt boek
Sietse Kuipers Oefenen met taal voor groep 6
Oefenopgaven met lesstof die voldoen aan de kerndoelen voor taal in groep 6
Non-fictie
Nederlands | 176 pagina's | Visual Steps Educatief, [Uithoorn] | 2020
Gedrukt boek
Lidwine Janssens Het rijk der verbeelding
dramatische vorming in het basisonderwijs; handleiding
Handreiking aan leerkrachten basisonderwijs voor dramatische vorming. Als spelelementen komen aan bod: waarneming, beweging, taal, improvisatie, technische spelen en thematisch spel. Per onderdeel worden voorbeeldlessen gegeven.
Non-fictie
Nederlands | 190 pagina's | Meulenhoff Educatief, Amsterdam | 1989
Gedrukt boek
Marjan Werts Leesonderwijs in kaart gebracht
Beschrijving van diverse inzichten en problemen binnen het leesonderwijs op de basisschool aan de hand van opvattingen van een aantal erkende deskundigen op het terrein van de leesdidactiek.
Non-fictie
Nederlands | 70 pagina's | Stichting voor de Leerplanontwikkeling, Enschede | 1986
Gedrukt boek
Rompompom
ik leer woordjes
Non-fictie
Nederlands | 33 pagina's | Zwijsen, Tilburg | 2021
Gedrukt boek