Zoekresultaten
Resultaat 41 - 60 (van 334)
Kathryn Clay Robots, net mensen
Robots gaan steeds meer op mensen lijken. Lees welke robots dat zijn en wat zij al kunnen. Korte teksten en grote kleurenfoto's. Vanaf ca. 9 t/m 11 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 32 pagina's | Corona, Ars Scribendi Uitgeverij, Etten-Leur | 2015
Gedrukt boek
Hoe werkt dat?
Hoe werken drones, 3D-printers, bionische ledematen en de vliegende auto? Tachtig bestaande en toekomstige hightech-hoogstandjes komen kort aan bod. Boek in de vorm van een laptop, met veel kleurenfoto's en schematische illustraties. Vanaf ca. 10 t/m 14 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 189 pagina's | Van Holkema & Warendorf, Houten | 2017
Gedrukt boek
Enzo Knol Knolpower!
Enzo Knol is een bekende vlogger, die elke dag filmpjes over zichzelf en zijn vrienden online zet. Hij vertelt van alles over zijn leven en ook zijn fans komen aan het woord. Met een strip, quiz, cursus vloggen en veel kleurenillustraties. Vanaf ca. 10 t/m 16 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 162 pagina's | FC Klap, [Hilversum] | 2015
Gedrukt boek
Jason R. Briggs Programmeren met Python
ontdek de vele mogelijkheden in de wereld van het programmeren
Leer stap voor stap hoe je met het programma Python twee spelletjes kunt programmeren. Vanaf ca. 9 t/m 14 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 328 pagina's | Visual Steps™, Uithoorn | 2016
Gedrukt boek
Studio Visual Steps Scratch 3.0
Leer programmeren met de gratis programeertaal Scratch. Stap voor stap, met schermafbeeldingen in kleur, leer je o.a. met blokken werken, figuren bewegen, beslissingen maken en met lijsten werken. Tenslotte kun je een spel, animatie enz. maken. Vanaf ca. 10 t/m 14 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 166 pagina's | Visual Steps™, Uithoorn | 2020
Gedrukt boek
Rosie Dickins | Jonathan Melmoth | Louie Stowell Ik kan al programmeren met Scratch
Leer makkelijk programmeren met Scratch (gratis op internet) en maak je eigen animaties en spelletjes, van raceauto's tot virtuele huisdieren. Met stapsgewijze uitleg met schermafbeeldingen in kleur. Met hulp vanaf ca. 9 jaar, zelfstandig vanaf ca. 11 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 95 pagina's | Lannoo, [Tielt] | 2016
Gedrukt boek
Ben Hubbard Veilig online
Wat kun je allemaal doen op internet? Wat is cyberpesten? Lees van alles over (veilig) internetten, met grote kleurenfoto's. Makkelijk te lezen. Vanaf ca. 8 t/m 10 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 24 pagina's | Ars Scribendi Uitgeverij, Etten-Leur | 2017
Gedrukt boek
Max Wainewright Websites bouwen met HTML
Leer programmeren met HTML om je eigen website te bouwen. Stap voor stap, met schermafbeeldingen in kleur, wordt uitgelegd hoe je een website vult met tekst, afbeeldingen, links en video's. Ten slotte maak je o.a. een quiz. Vanaf ca. 10 t/m 16 jaar.
Fictie
Nederlands | 32 pagina's | Uitgeverij Schoolsupport, Etten-Leur | 2019
Gedrukt boek
Studio Visual Steps Stap voor stap leren programmeren met Scratch
Leer programmeren met het gratis programma Scratch. Stap voor stap, met schermafbeeldingen in kleur, maak je spellen, animaties en programma's. Vanaf ca. 8 t/m 18 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 166 pagina's | Visual Steps™, [Uithoorn] | 2017
Gedrukt boek
Anne Rooney Wees blij dat er internet is!
Kun je je voorstellen dat er nog geen internet was? Lees alles over hoe het internet is ontstaan. Grappig verteld, met tips, opdrachten en stripachtige kleurentekeningen. Vanaf ca. 10 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 33 pagina's | nbd biblion, Zoetermeer | 2016
Gedrukt boek
Chris Minnick | Eva Holland Programmeren voor kids
Ben je gek van computerspelletjes- en animaties? Maak dan je eigen computerspelletje met HTML, CSS en Java Script. Stapsgewijze uitleg met schermafbeeldingen in kleur. Vanaf ca. 11 t/m 16 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 126 pagina's | BBNC uitgevers, Amersfoort | 2017
Gedrukt boek
TikTok
Vacay; vakantieboek met tips & tricks van populaire tiktokkers
Vakantietips van elf bekende TikTokkers, die van alle over zichzelf en hun filmpjes vertellen. Lees de anti-verveeltips, paklijsten, volgtips en andere tips waarmee je zelf aan de slag kunt. Lees ook over o.a. science tricks, scary stuff en challenges. Tijdschriftachtige opmaak met veel kleurenfoto's. Vanaf ca. 10 t/m 14 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 95 pagina's | F.C. Klap, Hilversum | 2021
Gedrukt boek
Nancy Dickmann Zo werkt het internet
Hoe zijn computers met elkaar verbonden? Wat is draadloos internet? Lees van alles over het internet, o.a. wat browsers, servers en virussen zijn. Vierkante uitgave met kleurenfoto's en toetsingsvragen. Vanaf ca. 8 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 32 pagina's | Schoolsupport, Etten-Leur | 2021
Gedrukt boek
Kirsten Jassies | Joyce Nafzger Instaproof
Wat moet je doen om een succesvol account op Instagram te hebben? Twee bekende 'Instagrammers' geven tips. Met veel kleurenfoto's. Vanaf ca. 15 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 151 pagina's | Snor, Utrecht | 2018
Gedrukt boek
Ines Duits Hackers met hoedjes
en andere verhalen over hoe computers werken en wat ze allemaal kunnen
Niet alleen pc's en mobieltjes zijn computers, ook horloges en tandenborstels! Lees hoe slim computers zijn, over computertaal, programmeren, big data, hackers en het internet. Met kleine kleurenillustraties. Vanaf ca. 10 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 109 pagina's | Uitgeverij Nieuwezijds, Amsterdam | 2018
Gedrukt boek
Al Sweigart Spelenderwijs programmeren in Scratch
leer programmeren door leuke spellen te maken
Leer programmeren met het gratis programma Scratch. Stap voor stap, met schermafbeeldingen in kleur, maak je negen spellen waaronder doolhofrenner, fruithakker en platformer. Vanaf ca. 9 t/m 18 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 288 pagina's | Visual Steps™, Uithoorn | 2018
Gedrukt boek
Tias Schoonderwoerd Zo werken computers
Non-fictie
Nederlands | 24 pagina's | Noordhoff Uitgevers, Groningen | 2017
Gedrukt boek
Clyde Hatter Creëren met code
bouw je eigen website
Maak je eigen website met HMTL, CSS en JavaScript. Met informatie hoe je een CoderDojo Nano begint met vrienden. Met kleurenillustraties. Vanaf ca. 9 t/m 12 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 93 pagina's | MEIS & MAAS, Amsterdam | 2016
Gedrukt boek
Max Wainewright Games bouwen met Javascript
Hoe programmeer je games met JavaScript? Stap voor stap, met schermafbeeldingen in kleur, wordt uitgelegd hoe je games maakt als een rekenquiz en ballonprikker en hoe je afbeeldingen laat bewegen. Vanaf ca. 10 t/m 16 jaar.
Fictie
Nederlands | 32 pagina's | Ars Scribendi Uitgeverij, Etten-Leur | 2019
Gedrukt boek
Clive Gifford Gaan robots de wereld overnemen?
en andere vragen over robots
Feiten en weetjes over de wereld van de robottechnologie aan de hand van speelse vragen. Met kleurenillustraties. Vanaf ca. 8 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 32 pagina's | Corona Schoolsupport, Etten-Leur | 2024
Gedrukt boek