Zoekresultaten
Resultaat 41 - 60 (van 116)
Saskia Tellegen-van Delft | Ineke Catsburg Waarom zou je lezen?
het oordeel van scholieren: anders dan men wel eens dacht
Handelseditie van een proefschrift met de uitwerking van een onderzoek naar spontaan leesgedrag van kinderen van 9 tot 14 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 203 pagina's | Wolters-Noordhoff, Groningen | 1987
Gedrukt boek
Joke Linders | Gerrit Luidinga | Emilie Vermeer-van der Bruggen Over kinderboeken
voor ouders met kinderen tussen 5 en 12 jaar
Uitvoerig overzicht van enkele specifieke facetten van kinderboeken, waarbij o.a. het beoordelen, soorten kinderboeken en hun functie aan de orde komen.
Non-fictie
Nederlands | 141 pagina's | Teleac, Utrecht | 1986
Gedrukt boek
M. Wibaut-Berdenis van Berlekom Het boek en het volkskind
geschreven voor de moeders der arbeiderskinderen
Non-fictie
Nederlands | 46 pagina's | Educaboek/Tjeenk Willink/Noorduijn, Culemborg | 1980
Gedrukt boek
Universiteit van Tilburg Jeugdliteratuur en andere media
cultuureducatie in woord en beeld; bijdragen aan het gelijknamige symposium op 25 januari 2006
Vanuit verschillende perspectieven en disciplines wordt aandacht besteed aan de mediaervaringen, die kinderen en jongeren zowel buitenschools als in (multi-culturele) onderwijsleersituaties opdoen. Voor o.a. vakcollecties jeugdliteratuur.
Non-fictie
Nederlands | Engels | 203 pagina's | Biblion Uitgeverij, Leidschendam | 2008
Gedrukt boek
Kijken doet lezen
Schooltelevisieprogramma over het voorlezen van prentenboeken en televisiekijken in een peutergroep. Met opdrachten voor SPW-studenten.
Non-fictie
Nederlands | 39 pagina's | Teleac/NOT, Hilversum | 2006
Gedrukt boek
Jos Walta Meesterverteller
verhalen vertellen in het onderwijs
Praktische handleiding voor leerkrachten in het basisonderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 96 pagina's | Bekadidact, Baarn | 2003
Gedrukt boek
Ewoud Sanders | Nop Maas Goed gelezen
10 jaar de Nationale Voorleesdag
Non-fictie
Nederlands | 80 pagina's | Stichting Lezen, Amsterdam | 2003
Gedrukt boek
Gerbert L.M. Kraaykamp Leesbevordering door ouders, bibliotheek en school
effecten en ontwikkelingen
Studie naar de onderlinge verhouding van ouders (opvoeders), voortgezet onderwijs en openbare bibliotheken en de invloed die zij gezamenlijk hebben op het leesgedrag van jongeren. Ook is gekeken naar het effect op langere termijn van met leesvaardigheid samenhangende activiteiten en verworvenheden zoals de (latere) culturele participatie en kijkgedrag en keuze van televisieprogramma's.
Non-fictie
Nederlands | 135 pagina's | Eburon, Delft | 2002
Gedrukt boek
Dieuwke Hovinga In mijn naam zitten twee rondjes
een onderzoek naar de leesontwikkeling van jonge kinderen
Non-fictie
Nederlands | 130 pagina's | NBLC Uitgeverij, Den Haag | 1999
Gedrukt boek
Irma van Welzen Peutervoorleeswijzer 1999
een praktische gids bij het voorlezen aan kinderen van nul tot en met vier jaar in peuterspeelzalen, kinderdagverblijven en gastoudergezinnen
Non-fictie
Nederlands | 24 pagina's | NIZW, Utrecht | 1999
Gedrukt boek
Carel Peeters ABC van het voorlezen
Handboekje met tips voor het voorlezen aan kinderen.
Non-fictie
Nederlands | 97 pagina's | De Harmonie, Amsterdam | 1999
Gedrukt boek
De kunst van het lezen
bijdragen aan het gelijknamige symposium, gehouden 15 december 1993 aan de Katholieke Universiteit Brabant
Met lit. opg. Weergave van een aantal lezingen, die op het symposium zijn gehouden. Onderwerpen zijn onder andere lezen op de basisschool, literatuuronderwijs, leesbevorderingsprojecten in Nederland en op de Nederlandse Antillen en de rol van de bibliotheek bij leesbevordering.
Non-fictie
Nederlands | 208 pagina's | NBLC Uitgeverij, Den Haag | 1994
Gedrukt boek
Daniel Pennac In een adem uit
het geheim van het lezen
Gedachten over leesbevordering als de inwijding van kinderen in de magie van het leesavontuur.
Non-fictie
Nederlands | 176 pagina's | De Brink, Amsterdam | 1993
Gedrukt boek
NIPO Bibliotheekgebruik door de jeugd
verslag van een landelijk onderzoek onder jongeren in de leeftijd van 10-20 jaar
Non-fictie
Nederlands | 83 pagina's | Nederlands Bibliotheek en Lektuur Centrum, Den Haag | 1991
Gedrukt boek
Nicolaas Beets Over kinderboeken
eene voorlezing
Nederlands | 66 pagina's | Educaboek, Culemborg | 1980
Gedrukt boek
Philippe Brasseur Actief met boeken
vertellen, ontdekken, spelen, creëren
Tips en verwerkingssuggesties die het lezen met kinderen van 2 t/m 8 jaar kunnen ondersteunen. Met gekleurde tekeningen.
Non-fictie
Nederlands | 123 pagina's | Casterman, [Brussel] | 2003
Gedrukt boek
Yolanda Kaufmann Voorlezen
een onderzoek naar het voorleesgedrag thuis bij leerlingen van groep zeven en acht van vijf Amsterdamse basisscholen
Non-fictie
Nederlands | 43 pagina's | Stichting Lezen, Amsterdam | 2000
Gedrukt boek
Saskia Tellegen-van Delft | Mirjam Lampe Leesgedrag van VMBO leerlingen
een profielschets
Non-fictie
Nederlands | 65 pagina's | Stichting Lezen, Amsterdam | 2000
Gedrukt boek
Katholieke Universiteit Brabant Van Nijntje tot Nabokov
stadia in geletterdheid; bijdragen aan het gelijknamige symposium, gehouden op 22 januari 1997 aan de Katholieke Universiteit Brabant
Lezingen, gehouden op het symposium over lezen, literatuur en literatuuronderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 160 pagina's | Tilburg University Press, Tilburg | 1997
Gedrukt boek
Wilma van der Pennen Voor het lezen
lezen met baby en peuter
Aanwijzingen voor het gebruik van (prenten)boeken in kinderdagverblijven, speelzalen, consultatiebureaus en groepen jonge kinderen, die speciale aandacht nodig hebben.
Non-fictie
Nederlands | 36 pagina's | Nederlands Bibliotheek en Lektuur Centrum, Den Haag | 1992
Gedrukt boek