Zoekresultaten
Resultaat 41 - 60 (van 72)
Steunpunt Nederlands als Tweede Taal Leesrijk school- en klasklimaat
een schat aan le(e)sideeën voor het basisonderwijs
Artikelen en lessuggesties met betrekking tot leesbevorderingsprojecten op basisscholen.
Non-fictie
Nederlands | 286 pagina's | Garant, Antwerpen, Apeldoorn | 2002
Gedrukt boek
ABC Een boekig klimaat
Tips voor leerkrachten in het basisonderwijs met betrekking tot leesbevordering voor beginnende lezers.
Non-fictie
Nederlands | 46 pagina's | ABC, Amsterdam | 2001
Gedrukt boek
Stichting Kunstzinnige Vorming Amsterdam Kijken, luisteren, lezen & spelen
de interculturele boek- en luisterhoek in bibliotheek en klas
Suggesties voor het ontwikkelen van activiteiten met boeken, te gebruiken bij moedertaal- en tweede taalprojecten in de onderbouw van het basisonderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 60 pagina's | Stichting Kunstzinnige Vorming Amsterdam, Amsterdam | 1990
Gedrukt boek
Stuurgroep voor het Schoolbibliotheekwerk in Noord-Brabant Prentenboeken in de school
een handreiking
Inleidende bundel met een breed scala van informatie over het werken met prentenboeken in de school, samengesteld door medewerkers vanuit onderwijs - en bibliotheekwereld
Non-fictie
Nederlands | 120 pagina's | Nederlands Bibliotheek en Lektuur Centrum, Den Haag | 1983
Gedrukt boek
Ria Bauer-van Wechem Boeken voor jonge kinderen
Handboekje, vooral bruikbaar bij de opleiding van diegenen die in de onderwijspraktijk gaan werken met boeken voor jonge kinderen (kleuter- en basisonderwijs)
Non-fictie
Nederlands | 147 pagina's | Dijkstra, Zeist | 1980
Gedrukt boek
Elleke van den Burg-Poortvliet Veel leesplezier
projecten voor leesbevordering op een rij
Beschrijving van 13 projecten voor leesbevordering in het primair onderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 52 pagina's | Stichting Lezen/CPS, Amsterdam | 2000
Gedrukt boek
Stichting Lezen Blijven voorlezen
bundel over voorlezen aan leerlingen in groep 3 tot en met 6 van de basisschool in het kader van De Nationale Voorleesdag 1998
Non-fictie
Nederlands | 96 pagina's | Stichting Lezen, [Amsterdam] | 1998
Gedrukt boek
Ouders, school en lezen
symposium tijdens De Nationale Voorleesdag op 23 mei 1995 in Muziekcentrum Vredenburg te Utrecht
Verslagen en deels letterlijke bijdragen over het waarom en hoe van samenwerking tussen school en ouders op het gebied van lezen, het organiseren van ouderavonden over voorlezen, over prentenboeken, en over voorlezen aan kinderen vanaf 9 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 62 pagina's | Stichting Lezen, Amsterdam | 1995
Gedrukt boek
Truusje Vrooland-Löb Een prentenboek in je eigen taal 2
handleiding voor leraren in het basisonderwijs
Aan de hand van vijf bekende prentenboeken zijn lesvoorbeelden, tips en ideeën uitgewerkt om aan te tonen hoe het gebruik van boeken, audio- en videocassettes kan bijdragen aan de taalontwikkeling in het Nederlands, Turks en Arabisch in de onderbouw van de basisschool.
Non-fictie
Nederlands | 68 pagina's | Lâle, Nijmegen | 1994
Gedrukt boek
Jos Walta Spelen met prentenboeken
Allerlei aanwijzingen en suggesties voor het gebruik van prentenboeken bij tal van spelactiviteiten in de onderbouw basisschool.
Non-fictie
Nederlands | 40 pagina's | De Ruiter, Gorinchem | 1992
Gedrukt boek
Jacques Vos Kinderboekenweek
Didactische handleiding en lessuggesties om de kinderboekenweek als middel tot boekpromotie te gebruiken. Voor de onder-, midden- en bovenbouw basisschool.
Non-fictie
Nederlands | 32 pagina's | De Ruiter, Gorinchem | 1991
Gedrukt boek
Instappen en weglezen
werken met boeken in de klas
Didactische tips voor het werken met verhalende jeugdboeken in groep 3 en 4 van de basisschool.
Non-fictie
Nederlands | 47 pagina's | Infodok, Leuven, 's-Gravenhage | 1989
Gedrukt boek
Werken met boeken
Ervaringen met en suggesties voor het werken met boeken in het basisionderwijs, in het kader van een onderwijsstimuleringsprojekt.
Non-fictie
Nederlands | 47 pagina's | Ervaringsverspreiding A2-projekt, Groningen | 1984
Gedrukt boek
Huub Lucas Werken met prentenboeken op school
ruim dertig suggesties voor het werken met de boekenboom
Handleiding bij een 8-delige serie prentenboeken waarin sterk de nadruk wordt gelegd op het werken met prentenboeken in de lagere klassen van het lager onderwijs
Non-fictie
Nederlands | 32 pagina's | Zwijsen, Tilburg | 1982
Gedrukt boek
Charlotte S. Huck Children's literature in the elementary school
Amerikaans handboek voor het werken met jeugdliteratuur binnen het basisonderwijs
Non-fictie
Engels | 16 pagina's | Holt, Rinehart and Winston, New York [etc.] | 1979
Gedrukt boek
Stichting Lezen Voorlezen in het basisonderwijs
symposium tijdens de Nationale Voorleesdag op 26 mei 1994 in Muziekcentrum Vredenburg te Utrecht
Bundel artikelen waarin visies op voorlezen en het leesonderwijs worden gegeven, aangevuld met praktische tips.
Non-fictie
Nederlands | 79 pagina's | Stichting Lezen, Amsterdam | 1994
Gedrukt boek
Marie-José Balm | Jos van Hest Volksverhalen uit kleurrijk Nederland in de klas
een boekje vol ideeën voor het basisonderwijs
Aanwijzingen voor het opzetten van allerlei activiteiten in een of meer groepen van het basisonderwijs rond de "Volksverhalen uit kleurrijk Nederland", een zesdelige serie thematische verhalen uit verschillende culturen.
Non-fictie
Nederlands | 42 pagina's | Lemniscaat, Rotterdam | 1991
Gedrukt boek
M. de Haan | W.A.M. Kok Hoe motiveer je kinderen tot lezen?
het effect van leespromotie op de leesmotivatie en de leesfrequentie van leerlingen op OVB-scholen
Non-fictie
Nederlands | 61 pagina's | ISOR, afdeling Onderwijsonderzoek RU, Utrecht | 1990
Gedrukt boek
Blij bang boos
werken met boeken in de klas
Bespreking van 15 prentenboeken rond het thema 'gevoelens' (onderwerp Vlaamse jeugdboekenweek 1990), voorzien van tips, lesmodellen en uitgewerkte projecten voor groep 1 en 2 van het basisonderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 112 pagina's | Infodok, Leuven, Den Haag | 1990
Gedrukt boek