Zoekresultaten
Resultaat 101 - 120 (van 193)
Henk Van der Wijngaart Ik kaart ik reken
rekenen met kaartspelletjes= kaartspelen+ rekendidactiek+ remediëring
Per leeftijdsgroep worden vele kaartspelletjes uitgelegd om nog beter te leren rekenen. Met kleine zwart-wittekeningen. Voor kinderen vanaf ca. 5 tot 10 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 104 pagina's | Abimo, Sint-Niklaas | 2007
Gedrukt boek
Oefenboek rekenen
groep 4 - 2e helft schooljaar
Oefenboek om kinderen te laten oefenen met de rekenvaardigheden die nodig zijn voor de tweede helft van het schooljaar van groep 4.
Non-fictie
Nederlands | 139 pagina's | Sweelinck & De Boer B.V., Den Haag | 2019
Gedrukt boek
Loco mini; Foeksia de miniheks
Fictie | Non-fictie
Nederlands | 25 pagina's | Noordhoff Uitgevers, [Groningen] | 2014
Gedrukt boek
Jacqueline de Kok-Hoeksema | Brigitte de Kok Mini Loco
Non-fictie
Nederlands | 25 pagina's | Noordhoff Uitgevers bv, Groningen | 2013
Gedrukt boek
Michael Junga Mini Loco
Non-fictie
Nederlands | 25 pagina's | Noordhoff, Groningen [etc.] | 2009
Gedrukt boek
Oefenboek rekenen
groep 4 - 1e helft schooljaar
Oefenboek om kinderen te laten oefenen met de rekenvaardigheden die nodig zijn voor de eerste helft van het schooljaar van groep 4.
Non-fictie
Nederlands | 115 pagina's | Sweelinck & De Boer B.V., Den Haag | 2019
Gedrukt boek
Het grote Junior Einstein rekenboek
voor kleuters
Non-fictie
Nederlands | 92 pagina's | Junior Einstein BV, Enschede | 2020
Gedrukt boek
Theo Boland Het hoofd in de boeken
over begrijpend lezen op de basisschool
Overzicht van de plaats van het begrijpend lezen binnen het leesonderwijs in het basisonderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 101 pagina's | Zwijsen, Tilburg | 1993
Gedrukt boek
Ad Marchand De leesschrijfhoek
naar natuurlijk leren lezen
Inleiding tot en suggesties voor uitwerking van lesmateriaal van de "leesschrijfhoek", een werkwijze in groep 2 en 3 van het basisonderwijs. Het kind leert, uitgaand van eigen belevings- en ervaringswereld, functioneel lezen en schrijven.
Non-fictie
Nederlands | 128 pagina's | Zwijsen, Tilburg | 1989
Gedrukt boek
Annemie Benoit | Erik van Os | Elle van Lieshout Veilig leren lezen
Fictie | Non-fictie
Nederlands | 33 pagina's | Uitgeverij Zwijsen, Tilburg | 2014
Gedrukt boek
Het leesplankje
met woordspelletjes en leesoefeningen ...
Selectie van zeven varianten op het nostalgische 'aap-noot-mies'-leesplankje.
Non-fictie
Nederlands | 19 pagina's | Uitgeverij Libre BV, [Leeuwarden] | 2014
Gedrukt boek
Opbouwwerk Maasmechelen Babbeldoos
spelen met talige elementen
Methode om taalzwakke kinderen in de basisschoolleeftijd spelenderwijs taal aan te leren.
Non-fictie
Nederlands | 215 pagina's | Garant, Leuven, Apeldoorn | 2000
Gedrukt boek
Harm Knijpstra Zij-instromers in de meertalige klas
naar werkbare oplossingen
Informatie over de taaldidactische en klasseorganisatorische opvang van allochtone leerlingen, die na hun zesde naar Nederland zijn gekomen, in het basisonderwijs in Amsterdam.
Non-fictie
Nederlands | 133 pagina's | Zwijsen, Tilburg | 1993
Gedrukt boek
Lezen en begrijpen
de psychologie van het leesproces
Overzicht van de theorie en de praktische toepassing van de leespsychologie.
Non-fictie
Nederlands | 335 pagina's | Swets & Zeitlinger, Amsterdam [etc.] | 1991
Gedrukt boek
Jos van de Wouw | Eugène H.G.M. Coehorst Om 't gedicht
'n wegwijzer poëzielezen in de basisschool
Handreiking tot het gebruik van poëzie in het basisonderwijs aan de hand van lesvoorbeelden gericht op verschillende leeftijdsgroepen.
Non-fictie
Nederlands | 133 pagina's | Zwijsen, Tilburg | 1988
Gedrukt boek
Piet Mooren | Carolien Schouten-van Parreren Could be worse
boeken bij Engels in het basisonderwijs
In de overtuiging dat veel en vroeg lezen een bijdrage kan leveren aan de verwerving van een vreemde taal bevelen de auteurs een groot aantal kinder(prenten)boeken aan als aanvullend lees- en verwerkingsmateriaal bij het onderwijs in de Engelse taal op de basisschool.
Non-fictie
Nederlands | 136 pagina's | Zwijsen, Tilburg | 1988
Gedrukt boek
Werkverband Literatuursociologie Speerpunt lezen
bijdragen aan het gelijknamige symposium georganiseerd door het Werkverband Literatuursociologie op 18 december 1985 aan de Katholieke Universiteit Brabant
Opstellen over het leesonderwijs op basisscholen
Non-fictie
Nederlands | 249 pagina's | Zwijsen, Tilburg | 1987
Gedrukt boek
M.J.C. Mommers | Dré van Dongen Zorgverbreding bij het leren lezen
Non-fictie
Nederlands | 112 pagina's | Zwijsen, Tilburg | 1986
Gedrukt boek
Louis Nouws Van kleuterkrabbel tot schrijftaal
methodisch schrijven, vormgeven, spellen, creatief, grafisch en zakelijk schrijven in de basisschool
Bestudering van de schrijfontwikkeling bij kinderen van 4 tot 12 jaar, met praktische adviezen, oefeningen en illustraties.
Non-fictie
Nederlands | 136 pagina's | Zwijsen, Tilburg | 1985
Gedrukt boek
M. van Heijningen Bosch Roosje Vlijtig
met een prentje bij ieder lesje
Facsimile herdruk van drie leesboekjes en een woordenboekje uit de eerste helft van de negentiende eeuw.
Non-fictie
Nederlands | 112 pagina's | Elsevier, Amsterdam [etc.] | 1984
Gedrukt boek