Zoekresultaten
Resultaat 141 - 160 (van 217)
Jantsje Klaver Sinterklaasliedjes
Spel- en zangsuggesties bij tien bekende sinterklaasliedjes, met muzieknotatie, te gebruiken in de onderbouw van het basisonderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 32 pagina's | De Ruiter, Gorinchem | 1988
Gedrukt boek
Stuurgroep voor het Schoolbibliotheekwerk in Noord-Brabant Prentenboeken in de school
een handreiking
Inleidende bundel met een breed scala van informatie over het werken met prentenboeken in de school, samengesteld door medewerkers vanuit onderwijs - en bibliotheekwereld
Non-fictie
Nederlands | 120 pagina's | Nederlands Bibliotheek en Lektuur Centrum, Den Haag | 1983
Gedrukt boek
The next step!
afscheidsboek voor groep 8 van de basisschool
Hoe bereid je je voor op de brugklas? Weetjes, (suvival)tips, interviews en spannende verhalen. Met kleine stripachtige tekeningen. Voor (protestants-)christelijke kinderen vanaf ca. 11 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 95 pagina's | Columbus, Heerenveen | 2013
Gedrukt boek
Karin Terpstra | Tjeerd Streekstra | Claudy van Valburg | Saskia Stibbe Snap je kind!
taal & rekenen in het basisonderwijs
Wat leert een kind in groep 1 van de basisschool in de tweede helft van het jaar op het gebied van taal en rekenen? Beknopte informatie, praktijkvoorbeelden en tips voor thuis. Met kleurenfoto's. Voor opvoeders van kinderen van ca. 4 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 33 pagina's | Educatieve Uitgeversgroep, Snap je kind!, 's-Hertogenbosch | 2012
Gedrukt boek
Karin Terpstra | Tjeerd Streekstra | Claudy van Valburg | Saskia Stibbe Snap je kind!
taal & rekenen in het basisonderwijs
Wat leert een kind in groep 2 van de basisschool in de tweede helft van het jaar op het gebied van taal en rekenen? Beknopte informatie met praktijkvoorbeelden en tips voor thuis. Met kleurenfoto's. Voor opvoeders van kinderen van ca. 5 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 29 pagina's | Educatieve Uitgeversgroep, Snap je kind!, 's-Hertogenbosch | 2012
Gedrukt boek
Karin Terpstra | Tjeerd Streekstra | Claudy van Valburg | Saskia Stibbe Snap je kind!
taal & rekenen in het basisonderwijs
Wat leert een kind in groep 4 van de basisschool in het eerste kwartaal van het jaar op het gebied van taal en rekenen? Beknopte informatie met praktijkvoorbeelden en tips voor thuis. Met kleurenfoto's. Voor opvoeders van kinderen van ca. 7 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 29 pagina's | Educatieve Uitgeversgroep, Snap je kind!, 's-Hertogenbosch | 2012
Gedrukt boek
Karin Terpstra | Tjeerd Streekstra | Claudy van Valburg | Saskia Stibbe Snap je kind!
taal & rekenen in het basisonderwijs
Wat leert een kind in groep 5 van de basisschool in het eerste kwartaal van het jaar op het gebied van taal en rekenen? Beknopte informatie met praktijkvoorbeelden en tips voor thuis. Met kleurenfoto's. Voor opvoeders van kinderen van ca. 8 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 29 pagina's | Educatieve Uitgeversgroep, Snap je kind!, 's-Hertogenbosch | 2012
Gedrukt boek
Erick Versloot Jong geleerd...
liederen uit de christelijke traditie
Selectie van vijftig geloofsliederen verdeeld in een vierjarig rooster voor midden- en bovenbouw basisonderwijs. Met melodietekst met accoorden, een inleidend verhaal bij elk lied, tips voor de uitvoering en cd-rom met mp3-bestanden van alle eerste coupletten. Onder begeleiding vanaf ca. 7 t/m 12 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 112 pagina's | Boekencentrum, Zoetermeer | 2012
Gedrukt boek
Karin Terpstra | Tjeerd Streekstra | Claudy van Valburg | Saskia Stibbe Snap je kind!
taal & rekenen in het basisonderwijs
Wat leert een kind in groep 3 van de basisschool in het eerste kwartaal van het jaar op het gebied van taal (lezen) en rekenen? Beknopte informatie met praktijkvoorbeelden en tips voor thuis. Met kleurenfoto's. Voor opvoeders van kinderen van ca. 6 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 29 pagina's | Educatieve Uitgeversgroep, Snap je kind!, 's-Hertogenbosch | 2012
Gedrukt boek
Suzan Overmeer Jazz in de klas
Methode voor jazzimprovisatie in het basisonderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 47 pagina's | Stichting Jazz4kids, Leiden | 2008
Gedrukt boek
Antoinette Gerichhausen Juan y Rosa están de vacaciones
Werkboek, waarbij je deels het cursusboek nodig hebt, om Spaans te leren. Met oefeningen, opdrachten en toetsen. Voorzien van kleine zwart-wittekeningen. Vanaf ca. 9 t/m 13 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 151 pagina's | IVIO-Wereldschool, [Lelystad] | 2007
Gedrukt boek
Antoinette Gerichhausen Juan y Rosa están de vacaciones
Oplossingen van de oefeningen en opdrachten in het gelijknamige werkboek om Spaans te leren. Voorzien van kleine zwart-wittekeningen. Vanaf ca. 9 t/m 13 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 48 pagina's | IVIO-Wereldschool, [Lelystad] | 2007
Gedrukt boek
Marian van Gog | Edith Peters-Pols Het heelal
Uitwerking van een musicalvoorstelling, achtergrondinformatie, tips en liedjes rond een project over het heelal. Onder begeleiding voor kinderen vanaf 4, 7 en 9 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 27 pagina's | Benny Vreden Kinderproducties, Hilversum | 2006
Gedrukt boek
Lab Lambriex | Marian van Gog Snuiten, sprieten, poten
(Wat ziet, voelt, ruikt, hoort en proeft een dier?)
Uitwerking van een musicalvoorstelling, achtergrondinformatie, tips en liedjes rond een project over de waarneming van dieren. Onder begeleiding voor kinderen vanaf 4, 7 en 9 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 31 pagina's | Benny Vreden Kinderproducties, Hilversum | 2006
Gedrukt boek
Sietse Kuipers Internet in de klas
Didactische handleiding om kinderen van de bovenbouw basisschool (tien tot twaalf jaar) te leren zoeken op het internet.
Non-fictie
Nederlands | 223 pagina's | Bruna Multimedia, [Utrecht] | 2000
Gedrukt boek
Stichting Lezen Blijven voorlezen
bundel over voorlezen aan leerlingen in groep 3 tot en met 6 van de basisschool in het kader van De Nationale Voorleesdag 1998
Non-fictie
Nederlands | 96 pagina's | Stichting Lezen, [Amsterdam] | 1998
Gedrukt boek
Ouders, school en lezen
symposium tijdens De Nationale Voorleesdag op 23 mei 1995 in Muziekcentrum Vredenburg te Utrecht
Verslagen en deels letterlijke bijdragen over het waarom en hoe van samenwerking tussen school en ouders op het gebied van lezen, het organiseren van ouderavonden over voorlezen, over prentenboeken, en over voorlezen aan kinderen vanaf 9 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 62 pagina's | Stichting Lezen, Amsterdam | 1995
Gedrukt boek
Truusje Vrooland-Löb Een prentenboek in je eigen taal 2
handleiding voor leraren in het basisonderwijs
Aan de hand van vijf bekende prentenboeken zijn lesvoorbeelden, tips en ideeën uitgewerkt om aan te tonen hoe het gebruik van boeken, audio- en videocassettes kan bijdragen aan de taalontwikkeling in het Nederlands, Turks en Arabisch in de onderbouw van de basisschool.
Non-fictie
Nederlands | 68 pagina's | Lâle, Nijmegen | 1994
Gedrukt boek
Jos Walta Spelen met prentenboeken
Allerlei aanwijzingen en suggesties voor het gebruik van prentenboeken bij tal van spelactiviteiten in de onderbouw basisschool.
Non-fictie
Nederlands | 40 pagina's | De Ruiter, Gorinchem | 1992
Gedrukt boek
Gemeentelijk Museum 'Jan Cunen Centrum' De achterkant van het schilderij
ruimtesuggestie in beeldend werk
Lerarenhandleiding met lessuggesties bij een project rond het beeldend element 'ruimte' voor de bovenbouw van de basisschool.
Non-fictie
Nederlands | 31 pagina's | Brabants Instituut Steunfunktie Kunstzinnige Vorming (BISK), Eindhoven | 1991
Gedrukt boek