Zoekresultaten
Resultaat 141 - 160 (van 194)
Taaldrukwerkplaatsen Taaldrukken
kinderen maken met elkaar een prentenboek
Beschrijving in woord en beeld van de wijze waarop kinderen in de taaldrukwerkplaats een prentenboek maken en weergave van het resultaat.
Non-fictie
Nederlands | Lemniscaat, Rotterdam | 2001
Gedrukt boek
Henk Huizenga Aanvankelijk en technisch lezen
Non-fictie
Nederlands | 190 pagina's | Wolters-Noordhoff, Groningen | 2000
Gedrukt boek
Jan Neuvel | M.E. Otter | D.J. Bos Functioneel aanvankelijk leesonderwijs
een beschrijving en een evaluatie
Verslag van een onderzoek naar een alternatieve didactiek voor het aanvankelijk lezen in de basisschool.
Non-fictie
Nederlands | 229 pagina's | Swets & Zeitlinger, Amsterdam [etc.] | 1988
Gedrukt boek
Taaldrukwerkplaats Taaldrukken
verder dan zeggen en schrijven; een handboek
Werkvormen voor de ontwikkeling van de taalvaardigheid.
Non-fictie
Nederlands | 160 pagina's | Bekadidact, Baarn | 1987
Gedrukt boek
Marjan Werts Leesonderwijs in kaart gebracht
Beschrijving van diverse inzichten en problemen binnen het leesonderwijs op de basisschool aan de hand van opvattingen van een aantal erkende deskundigen op het terrein van de leesdidactiek.
Non-fictie
Nederlands | 70 pagina's | Stichting voor de Leerplanontwikkeling, Enschede | 1986
Gedrukt boek
Natuurlijk leert een kind lezen
Praktische aanwijzingen die als alternatief gebruikt kunnen worden naast methoden voor aanvankelijk lezen op de vernieuwde basisschool.
Non-fictie
Nederlands | 117 pagina's | Pendoor, Amsterdam | 1986
Gedrukt boek
Over creativiteit in schrijven
Beschouwingen over en didaktische suggesties voor het schrijven van teksten en gedichten door kinderen.
Non-fictie
Nederlands | 232 pagina's | Acco, Leuven, Amersfoort | 1984
Gedrukt boek
Jan de Zanger Als een dolende hulponderwijzer
of ... werken met boeken in een Deense folkeskole; verslag van een studieverblijf
Verslag van een verblijf van twee weken op een Deense folkeskole voor leerlingen van 7 tot 16 jaar, waar de auteur het Deense moedertaalonderwijs en de taal- en leesmethodieken bestudeerde.
Non-fictie
Nederlands | 92 pagina's | Stichting voor de Leerplanontwikkeling, [Enschede] | 1983
Gedrukt boek
Frank Smith Understanding reading
a psycholinguistic analysis of reading and learning to read
Verhandeling vanuit de psycholinguistiek over lezen en het leren lezen
Non-fictie
Engels | 264 pagina's | Holt, Rinehart and Winston, New York [etc.] | 1982
Gedrukt boek
Richard van de Waarsenburg Wolkjes
toelichting
Docentenhandleiding bij de eerste leesboekjes-serie "Wolkjes" waarin aandacht wordt besteed aan beeld- en striptechnieken als eerste stap naar een leesmethode
Non-fictie
Nederlands | 40 pagina's | Zwijsen, Tilburg | 1982
Gedrukt boek
Paul Rooyackers Letterland
Tovenaar Peter Puzzel heeft er veel moeite mee om de letters in letterland hun eigen plaatsen te wijzen. Verhaal voor kleuters en iets oudere kinderen met aanwijzingen voor de opvoeder voor spelletjes over en met letters.
Non-fictie
Nederlands | 59 pagina's | Servire, Katwijk | 1981
Gedrukt boek
Margaret M. Clark Young fluent readers
what can they teach us?
Non-fictie
Engels | 115 pagina's | Heinemann Educational Books, London [etc.] | 1976
Gedrukt boek
Het grote rekenboek
alles over rekenen in één boek
Van tafels tot procenten, van breuken tot deciliters. Oefeningen voor alle rekenstof van de basisschool. Vanaf ca. 10 t/m 14 jaar.
Nederlands | 192 pagina's | Scala Leuker Leren, Groningen | 2019
Gedrukt boek
Manon Keuenhof Startrekenen vervolg
Non-fictie
Nederlands | 200 pagina's | Uitgeverij Deviant, Amersfoort | 2019
Gedrukt boek
Karin Terpstra | Tjeerd Streekstra | Claudy van Valburg | Saskia Stibbe Snap je kind!
taal & rekenen in het basisonderwijs
Wat leert een kind in groep 3 van de basisschool in het tweede kwartaal van het jaar op het gebied van taal (lezen) en rekenen? Beknopte informatie met praktijkvoorbeelden en tips voor thuis. Met kleurenfoto's. Voor opvoeders van kinderen van ca. 6 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 29 pagina's | Educatieve Uitgeversgroep, Snap je kind!, 's-Hertogenbosch | 2012
Gedrukt boek
Karin Terpstra | Tjeerd Streekstra | Claudy van Valburg | Saskia Stibbe Snap je kind!
taal & rekenen in het basisonderwijs
Wat leert een kind in groep 3 van de basisschool in het derde kwartaal van het jaar op het gebied van taal (lezen) en rekenen? Beknopte informatie met praktijkvoorbeelden en tips voor thuis. Met kleurenfoto's. Voor opvoeders van kinderen van ca. 6 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 29 pagina's | Educatieve Uitgeversgroep, Snap je kind!, 's-Hertogenbosch | 2012
Gedrukt boek
Karin Terpstra | Tjeerd Streekstra | Claudy van Valburg | Saskia Stibbe Snap je kind!
taal & rekenen in het basisonderwijs
Wat leert een kind in groep 3 van de basisschool in het vierde kwartaal van het jaar op het gebied van taal (lezen) en rekenen? Beknopte informatie met praktijkvoorbeelden en tips voor thuis. Met kleurenfoto's. Voor opvoeders van kinderen van ca. 6 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 25 pagina's | Educatieve Uitgeversgroep, Snap je kind!, 's-Hertogenbosch | 2012
Gedrukt boek
Karin Terpstra | Tjeerd Streekstra | Claudy van Valburg | Saskia Stibbe Snap je kind!
taal & rekenen in het basisonderwijs
Wat leert een kind in groep 5 van de basisschool in het tweede kwartaal van het jaar op het gebied van taal en rekenen? Beknopte informatie met praktijkvoorbeelden en tips voor thuis. Met kleurenfoto's. Voor opvoeders van kinderen van ca. 8 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 29 pagina's | Educatieve Uitgeversgroep, Snap je kind!, 's-Hertogenbosch | 2012
Gedrukt boek
Karin Terpstra | Tjeerd Streekstra | Claudy van Valburg | Saskia Stibbe Snap je kind!
taal & rekenen in het basisonderwijs
Wat leert een kind in groep 5 van de basisschool in het derde kwartaal van het jaar op het gebied van taal en rekenen? Beknopte informatie met praktijkvoorbeelden en tips voor thuis. Met kleurenfoto's. Voor opvoeders van kinderen van ca. 8 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 29 pagina's | Educatieve Uitgeversgroep, Snap je kind!, 's-Hertogenbosch | 2012
Gedrukt boek