Zoekresultaten
Resultaat 141 - 160 (van 609)
Leo Pot Start UP!
Hoe jij jouw idee vleugels geeft
Je bent beginnend ondernemer of droomt ervan om – al dan niet naast je huidige baan – je eigen bedrijf op te zetten. Je hebt een briljant idee of bent op zoek naar een lumineuze oplossing voor dat ene gat in de markt. Liefst zou je er morgen al mee aan de slag gaan. Maar hoe pak je het slim aan? Start UP! is een inspiratieboek voor beginnende ondernemers die kansen ruiken. Het laat zien hoe je je creativiteit ontwikkelt, hoe je tot goede ideeën komt en hoe je een helder en concreet plan maakt....
Nederlands | 1 uur 52 minuten (161 MB) | Bookora, Zeist | 2020
Luisterboek (digitaal)
Sanne van Paassen Het leven, dat is pas topsport!
In 7 stappen zakelijk winnen zonder privé te verliezen
Eenmaal een topprestatie leveren kan iedereen. Maar meerdere topprestaties leveren en die doelen op een energieke en relaxte manier bereiken, is een heel ander verhaal. Heb jij vaak excuses waarom je doelen voor de eindstreep sneuvelen? Of lukt het je alleen om te presteren als je je relatie, gezin en sociale leven op een laag pitje zet? Dan is het tijd voor een andere aanpak! Wereldbekerwinnares veldrijden Sanne van Paassen dacht dat ze aan topsport deed – tot ze haar succesvolle sportcarrière...
Nederlands | 5 uur 52 minuten (507 MB) | Bookora, Zeist | 2020
Luisterboek (digitaal)
Alex van der Hulst | Team Sprout Bouw een Killer Groeistrategie - Sprout Groeigids
Leer van Belsimpel, Helloprint en Picnic hoe je het gas erop houdt
Hard groeien, snel schalen: het vraagt om een robuuste groeistrategie. Deze gids biedt daarvoor praktisch toepasbare inzichten en leert je over de nieuwste tools en methodes. Lees hoe groeigoeroes als Verne Harnish en LinkedIn-oprichter Reid Hoffman hun scaleupmethodes ontwikkelden en hoe je die op je eigen bedrijf toepast. Laat je inspireren door de learnings van Belsimpel, Picnic, Helloprint en andere succesvolle scaleups. Sprout laat samen met de groeiexperts van EYnovation, nlgroeit, GoFastForward...
Nederlands | 3 uur 23 minuten (293 MB) | Bookora, Zeist | 2019
Luisterboek (digitaal)
Max Christern De 7 managementprincipes van Louis van Gaal
Na de reeks succesvolle wedstrijden van Oranje tijdens het WK van 2014 rees de ster van onze bondscoach tot ongekende hoogte. Alom werd Louis van Gaal geprezen om zijn strategie, zijn interventies, zijn manier van leidinggeven. Wat is het geheim van deze man, die nog maar twee jaar eerder de leiding kreeg over het Nederlands Elftal waarvan niemand verwachtte dat het zelfs maar de groepsfase zou overleven? Wat kunnen managers en andere leidinggevenden van zijn aanpak leren? Bron: Flaptekst, uitgeversinformatie
Nederlands | 2 uur 50 minuten (163 MB) | Business Contact, Amsterdam | 2019
Luisterboek (digitaal)
Bo van Houwelingen | Caroline van Keeken De fijne kneepjes van netwerken
Sommige mensen hebben er talent voor: netwerken. Charmant lachend visitekaartjes lospeuteren, de juiste persoon precies joviaal genoeg op de schouders slaan. Helaas is dat niet iedereen gegeven – en toch moeten we allemaal wel eens netwerken. Om handige contacten te leggen en zo die leuke klus of baan binnen te slepen. Bo van Houwelingen en Caroline van Keeken bezochten talloze bijeenkomsten in netwerkend Nederland. Ze hielden de experts nauwlettend in de gaten en leerden van hen de fijne kneepjes...
Nederlands | 1 uur 19 minuten (76 MB) | Business Contact, Amsterdam | 2019
Luisterboek (digitaal)
Simon Sinek Het oneindige spel
De beste leiders spelen instinctief volgens de regels van het oneindige spel. Ze beseffen dat het niet gaat om de volgende kwartaalcijfers of de volgende verkiezingsresultaten; het gaat om de volgende generatie. Aan de hand van vele voorbeelden laat Simon Sinek zien hoe zij organisaties bouwen die sterker, innovatiever en inspirerender zijn en waar mensen elkaar en hun leiders vertrouwen. Ze kunnen iedere storm trotseren en leiden ons de toekomst in. Simon Sinek bereikte miljoenen lezers met zijn...
Nederlands | 8 uur 26 minuten (728 MB) | Business Contact, Amsterdam | 2019
Luisterboek (digitaal)
Daniëlle de Jonge Extreem klantgericht
= Maatschappelijke impact + Commerciële slagkracht + Waardevolle klantrelaties
One size fits none. Zeker als het om klantgerichtheid en commercie gaat! Klanten verwachten exclusieve persoonlijke aandacht vanaf het allerprilste contact en willen onderdeel zijn van het hele commerciële proces, niet slechts het eindpunt. Ze zoeken naar bedrijven die maatschappelijke – ecologische en sociale – impact creëren. De klant van vandaag hecht grote waarde aan wederzijdse betrokkenheid. Dat vraagt om een eigentijdse aanpak van klantgerichtheid, acquisitie en relatiebeheer. Niks doen...
Nederlands | 4 uur 32 minuten (392 MB) | Bookora, Zeist | 2019
Luisterboek (digitaal)
Inge Nuijten Echte leiders dienen
Voor leiders die het verschil maken
Leiderschap is enorm in beweging. Dat het anders moet dan in de 20ste eeuw zien de meeste mensen wel. Dienend leiderschap wordt in dit kader steeds vaker genoemd. Maar wat is dienend leiderschap? Welke effecten heeft het? Waarom is het een antwoord op de problemen waar we voor staan? En hoe geef je er handen en voeten aan? Er blijken nogal wat misvattingen te bestaan over het begrip 'dienend leiderschap'. In dit boek vind je alles wat je over dit onderwerp wilt weten: wat het is, waar het vandaan...
Nederlands | 4 uur 51 minuten (418 MB) | Bookora, Zeist | 2019
Luisterboek (digitaal)
Jason Fried | David Heinemeier Hansson Het hoeft niet zo hectisch te zijn op het werk
Voor veel mensen is een hectische baan heel normaal geworden. Door fysieke en virtuele afleidingen is je werkdag slechts een reeks vluchtige momenten geworden waarin je écht aan het werk kan zijn. Tel daar de onrealistische groeiverwachtingen bij op, en je hebt alle bouwstenen voor een verontrustende, hectische chaos en burn-outs. Meer uren werken is niet de oplossing. Als het constant hectisch is op je werk, is het tijd om daarmee te stoppen. Leer in Het hoeft niet zo hectisch te zijn op het werk...
Nederlands | 3 uur 44 minuten (322 MB) | Bookora, Zeist | 2019
Luisterboek (digitaal)
Judith Webber | Hilko de Boer JA zeggen, JA doen
Organisatieverandering van binnenuit
Verandering is constant aanwezig. Dat merk je op de werkvloer en in je persoonlijke leven. Maar waarom is er dan zo veel weerstand tegen, waarom zeggen mensen JA en doen ze NEE? En nog interessanter: wat kun je daaraan doen, als leidinggevende? Van JA zeggen naar JA doen Dit boek reikt je op luchtige wijze aan hoe je naar JA zeggen JA doen komt. Wij zoeken de oplossing niet in systemen en structuren. Wij zoeken die in de mensen. Uitgangspunt hierbij is dat het essentieel is om eerst zelf in de spiegel...
Nederlands | 4 uur 9 minuten (358 MB) | Bookora, Zeist | 2019
Luisterboek (digitaal)
Jolanda Meijer Slimmer omgaan met je lastige baas
Tools voor minder bazenstress
Heb jij ook zo’n baas die slecht luistert, nooit tijd voor je heeft, behalve als je iets fout hebt gedaan in zijn ogen? Gaat hij tekeer tegen je ook al ligt de fout helemaal niet bij jou en krijg je nooit een complimentje na een bijzondere prestatie? Grote kans dat je hierdoor met steeds meer tegenzin naar je werk gaat. Overspannenheid of een burn-out liggen op de loer. Wachten tot het vanzelf beter wordt, is niet de beste oplossing. Met dit boek ontdek je hoe het komt dat je zo’n moeite hebt met...
Nederlands | 6 uur 31 minuten (563 MB) | Bookora, Zeist | 2019
Luisterboek (digitaal)
Jos Burgers Met tevreden klanten schiet je weinig op
Maak van klanten ambassadeurs
Het vinden en binden van klanten is de levensader van elke organisatie. Maar loyaliteit is al lang niet meer vanzelfsprekend en klanten bevelen je ook niet zomaar even aan bij anderen. Met ‘gewoon’ tevreden klanten schiet je dan ook weinig op. De kunst is om van klanten ambassadeurs te maken. Want als je daarin slaagt, zul je ontdekken dat klantentrouw nog steeds bestaat en dat nieuwe klanten je via mond-tot-mondreclame weten te vinden. In dit luisterboek presenteert bestsellerauteur Jos Burgers...
Nederlands | 52 minuten (75 MB) | Bookora, Zeist | 2019
Luisterboek (digitaal)
Jos Burgers Geef nooit korting!
En 30 andere adviezen over omgaan met prijsdruk
Lage prijzen zijn funest voor een gezond rendement en tasten de winst van bedrijven, professionals en zelfstandigen flink aan. Sinds de crisis is de prijs- en margedruk op veel markten alleen maar toegenomen. En de verwachting is dat daar voorlopig geen einde aan zal komen, zelfs niet als de economie herstelt. In Geef nooit korting! laat Jos Burgers aan de hand van 31 prikkelende adviezen zien hoe u het best met prijsdruk kunt omgaan. Op een luchtige manier beschrijft hij hoe u prijsdruk voorkomt...
Nederlands | 2 uur 51 minuten (247 MB) | Bookora, Zeist | 2019
Luisterboek (digitaal)
Dave Gray De kracht van liminaal denken
Creëer de verandering die je wilt door je manier van denken te veranderen
Het maakt niet uit wie je bent of wat je situatie is, verandering is altijd mogelijk. En als er een situatie is die je wilt veranderen, kan liminaal denken daarbij helpen. Overtuigingen vormen de basis van alles wat mensen zeggen, denken en doen. Als mensen hun overtuigingen veranderen, kunnen ze hun gedrag veranderen, wat hun leven zou kunnen veranderen. Liminaal denken heeft een aantal vaardigheden die iedereen kan leren. Je hebt geen formeel gezag, budget of bekrachtiging nodig om liminaal denken...
Nederlands | 3 uur 26 minuten (296 MB) | Bookora, Zeist | 2019
Luisterboek (digitaal)
Jitske Kramer Jam Cultures
Over inclusie: meedoen, meepraten, meebeslissen
Inclusie gaat over meedoen. Over het aangaan van wezenlijke relaties met vreemden. Over diversiteit. Over cocreatie. Dat hebben we nodig, want we wonen en werken samen met mensen uit allerlei culturen en met allerlei achtergronden. Het maakt inclusie, goed omgaan met macht en verschil, een van de grootste uitdagingen van deze tijd. Samenwerkingen stranden door verschillende organisatieculturen. Conflicten ontstaan doordat we elkaar niet begrijpen. Mensen worden uitgesloten vanwege hun kleur, geloofsovertuiging,...
Nederlands | 8 uur 49 minuten (762 MB) | Bookora, Zeist | 2019
Luisterboek (digitaal)
Tjip de Jong | Joseph Kessels Denken in organisaties
Pleidooi voor een nieuwe Verlichting
Veel economische wetten die lange tijd de basis vormden van het denken in organisaties werken niet meer. Het dogmatische geloof in marktwerking, vraag en aanbod, winstdenken en een amorele groei om de groei zorgt ervoor dat bedrijven krakend tot stilstand komen. De leefomgeving van toekomstige generaties loopt daarbij onherstelbare schade op. Het is hoog tijd om anders na te denken over samenwerken, duurzame ontwikkeling en rijkdom. Maar hoe dan? In Denken in organisaties grijpen Tjip de Jong en...
Nederlands | 6 uur 19 minuten (546 MB) | Bookora, Zeist | 2019
Luisterboek (digitaal)
Joël Aerts Ontwikkel je leiderschap
14 krachtige principes voor het versnellen van je leiderschapsontwikkeling en dat van je medewerkers
• Hoe kun je je leiderschap het beste ontwikkelen? • Welke aanpak werkt echt en waar moet je op letten? • Hoe help je anderen bij het ontwikkelen van hun leiderschap? Leiderschap is geen doel op zich. Het is slechts een middel. Een middel om het verschil te maken in je eigen leven, in je organisatie en in de wereld om je heen. Daarom is het waardevol om je leiderschap te ontwikkelen. Bij jezelf en bij anderen. ‘Ontwikkel je leiderschap’ is je persoonlijke gids bij het versnellen van jouw leiderschapsontwikkeling...
Nederlands | 5 uur 37 minuten (485 MB) | Bookora, Zeist | 2019
Luisterboek (digitaal)
N.I.B. Provocateur Super Accountmanager
De gids uit de praktijk voor de startende, moderne accountmanager
Super Accountmanager is een gids voor startende (en bestaande) accountmanagers. De schrijver, N.I.B. Provocateur, heeft meer dan 15 jaar saleservaring in de 21e eeuw in de Benelux. Hij heeft meer dan 100 miljoen euro omzet gerealiseerd, 1 miljoen klantencontacten gemaakt, 100.000 offertes verstuurd, 10.000 klanten bediend, 1000 klantafspraken verzorgd en met succes business gedaan in 1 van de meest dynamische branches in Nederland namelijk ICT-branche, zowel aan hardware kant als aan software kant,...
Nederlands | 1 uur (86 MB) | Bookora, Zeist | 2019
Luisterboek (digitaal)
N.I.B. Provocateur Super Accountmanager
The modern salesguide for every (new) accountmanager
Super Accountmanager is the modern salesguide for new (and existing) accountmanagers. The author, N.I.B. Provocateur, has over than 15 years of salesexperience in the 21st century in the Europe region. He has realized over 100 million euro’s in turnover, made 1 million customer contactmoments, sent over 100.000 quotes, managed over 10.000 customers, made over 1000 customer appointments and successfully did business in one of the most dynamic industries in the world; the IT-industry, selling hardware...
Engels | 55 minuten (80 MB) | Bookora, Zeist | 2019
Luisterboek (digitaal)
Danielle Braun | Jitske Kramer De Corporate Tribe
Organisatielessen uit de antropologie
De corporate antropologie kijkt met dezelfde verwonderde blik naar organisaties, boardrooms en leiders zoals antropologen dat naar tribale samenlevingen doen. Lezers van dit boek worden meegenomen op een reis langs verre vreemde volkeren. Om vervolgens met een andere, nieuwe blik te kijken naar de eigen organisatie. In zo’n dertig meeslepende verhalen wordt een andere blik op organiseren en organisaties gegeven. Exotisch, maar met praktisch toepasbare denkwijzen, tips en verandermodellen. Door...
Nederlands | 10 uur 5 minuten (872 MB) | Bookora, Zeist | 2019
Luisterboek (digitaal)