Zoekresultaten
Resultaat 161 - 180 (van 514)
Moniek Vermeulen Helpen bij huiswerk
een gids voor ouders
Hoe kun je breuken met elkaar vermenigvuldigen? Wat is een voltooid deelwoord? De leerstof van de vakken taal en wiskunde in het basisonderwijs wordt uitgelegd. Met grafieken, tabellen enz. Vanaf ca. 12 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 128 pagina's | Deltas, Aartselaar, [Oosterhout] | 2011
Gedrukt boek
Suzanne Wardenaar In het sprookjesbos
sprookjes met activiteiten gericht op natuurbeleving voor jonge kinderen
Waar komen de appels van Sneeuwwitje vandaan en wat eet de Chinese nachtegaal? Bewerking van 15 bekende sprookjes met gespreksvragen, ideeën voor natuuractiviteiten en zwart-witillustraties met oranje. Onder begeleiding vanaf ca. 4 t/m 7 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 202 pagina's | Uitgeverij SWP, Amsterdam | 2014
Gedrukt boek
Marion van de Coolwijk LetterKlankStad
beginnend lezen met resultaat
Verzameling leesteksten voor beginnende lezers, die deel uitmaken van de leesmethode LetterKlankStad. Hiermee kun je oefenen met zinnen die steeds langer worden. Met grappige kleurrijke illustraties, soms met tekstballonnen. Vanaf ca. 6,5 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 70 pagina's | Instituut Kind in Beeld, [Winkel] | 2016
Gedrukt boek
Vrije Universiteit Brussel | Catherine Coubergs Binnenklas-differentiatie
leerkansen voor alle leerlingen
Literatuuronderzoek naar onderlinge verschillen tussen leerlingen in een klas en de wijze waarop leerkrachten in het basis- en voortgezet onderwijs daarmee (kunnen) omgaan.
Non-fictie
Nederlands | 100 pagina's (ePub, 0,8 MB) | Acco, Leuven, Den Haag | 2014
E-book
Nico Van den Abeele | Marijke Vancoillie | Bert Pieters Ik speel ik spel
de spelling in spelvorm
Handleiding voor leerkrachten van de basisschool met ca. 75 spelletjes om de spelling van de Nederlandse taal met kinderen te oefenen.
Non-fictie
Nederlands | 96 pagina's | Abimo, Waasmunster | 2005
Gedrukt boek
Aletta Kwant Geraakt door prentenboeken
effecten van het gebruik van prentenboeken op de sociaal-emotionele ontwikkeling van kleuters
Promotieonderzoek naar de ondersteuning van de sociaal-emotionele ontwikkeling van kleuters door het voorlezen en bespreken van prentenboeken. Met enige kleurenillustraties. Voor o.a. vakcollecties jeugdliteratuur.
Non-fictie
Nederlands | 219 pagina's | Eburon, Delft | 2011
Gedrukt boek
L. Sercu Digitale didactiek
wegwijzers voor de onderwijspraktijk
Digitale didactiek. Wegwijzers voor de onderwijspraktijk wil de fundamentele reflectie in het onderwijsveld aanzwengelen over hoe goed ICT-ondersteund onderwijs er in, zeggen we, het jaar 2030 zou (moeten) kunnen uitzien. Het stelt 3 ruime themas centraal: de leerling en zijn digitale geletterdheid, het onderwijs en hoe dit met behulp van ICT de digitale geletterdheid van leerlingen kan aanscherpen en, tot slot, de leraar en de inhoudelijke, pedagogische, didactische en technologische bagage waarover...
Non-fictie
Nederlands | 115 pagina's (ePub, 2,6 MB) | Acco, Leuven, Den Haag | 2014
E-book
Eigen-wijs
liedbundel voor kinderen van 4-12 jaar
Verzameling van 251 kinderliedjes, ingedeeld naar leeftijdsgroep. Met melodietekst met akkoorden, spelmogelijkheden, muziekdidactische aanwijzingen en cd-rom met mp3-bestanden van alle eerste coupletten. Vanaf ca. 4 t/m 12 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 384 pagina's | Stichting ter Bevordering van de Muzikale Vorming, Born | 2009
Gedrukt boek
Thea van Megen Spelend vertellen met de verteltafel
Handleiding voor leerkrachten in de eerste groepen van het basisonderwijs voor het werken met prentenboeken en het inrichten van een verteltafel.
Non-fictie
Nederlands | 49 pagina's | KION, Nijmegen | 2009
Gedrukt boek
Maarten Faas Hoe word ik een goede hardlooptrainer?
didactiek van de effectieve duurlooptraining
Hardlopen is een populaire sport, 1,8 miljoen Nederlanders lopen elke week wel een rondje. Looptrainers zijn hard nodig om deze sporters en groepen te begeleiden. Een looptrainer moet verstand hebben van trainingsleer en looptechniek. Maar het belangrijkste is dat een trainer een hele goede (op)leider en leraar is. Een training geven is lesgeven. Een trainer wil een hardloper of een loopgroep ‘iets’ leren. Hoe doe je dat? In het onderwijs noemen we dat didactiek. Didactiek is de wetenschap die zich...
Non-fictie
Nederlands | 60 pagina's (ePub2, 3,4 MB) | B.V. SWP, Amsterdam | 2021
E-book
MaryAnn F. Kohl | Kim Solga Kinderen ontdekken de grote kunstenaars
tekenen en schilderen in de stijl van de grote kunstenaars
Non-fictie
Nederlands | 133 pagina's | Panta Rhei, Katwijk | 2000
Gedrukt boek
Annette Weber Seksuele opvoeding in de basisschool
praktisch lesmateriaal voor groep 5,6,7
Allerlei aspecten van seksuele opvoeding komen aan bod in lesvoorbeelden. Zoals gevoelens van verliefdheid en verschillen tussen jongens en meisjes. Met invuloefeningen en zwart-witillustraties. Voor opvoeders van kinderen van 4 t/m 12 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 102 pagina's | Panta Rhei, Katwijk | 2012
Gedrukt boek
Marleen Ost Creatief met prentenboeken
Welke mogelijkheden zijn er om, ook op muzikaal gebied, met prentenboeken aan de slag te gaan? Met praktische tips voor 26 prentenboeken en zwart-witillustraties. Met kinderen vanaf ca. 2 t/m 5 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 123 pagina's (ePub, 4,7 MB) | Acco, Leuven | 2014
E-book
Loco mini; Dolfje Weerwolfje
Fictie | Non-fictie
Nederlands | 25 pagina's | Noordhoff Uitgevers, [Groningen] | 2014
Gedrukt boek
Koen Crul | Joris Nevejans | Peter Spaepen Klein applaus
drama-activiteiten met 3- tot 9-jarigen
Handleiding voor leerkrachten om dramavaardigheden- en activiteiten met kinderen van 3 tot 9 jaar te oefenen.
Non-fictie
Nederlands | 144 pagina's | Abimo, Waasmunster | 2003
Gedrukt boek
Richard Anthone | Silvie Moors Van boeken ga je denken
filosoferen met kinderen aan de hand van jeugdliteratuur
Non-fictie
Nederlands | 143 pagina's | Acco, Leuven, Leusden | 2002
Gedrukt boek
Wendy De Busser | Anna Van Gampelaere | Marleen Horemans Kerst expressie
Beschrijving voor leerkrachten van expressieactiviteiten voor de kersttijd in de basisschool, voor kinderen vanaf ca. 4 tot 12 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 96 pagina's | Abimo, Waasmunster | 2004
Gedrukt boek
Aidan Chambers Leespraat
Praktische adviezen voor het werken met jeugdboeken op school of in de bibliotheek. Onder meer door kinderen kritisch te laten lezen en ze erover te laten vertellen. Voor o.a. vakcollecties jeugdliteratuur.
Non-fictie
Nederlands | ePub2, 0,6 MB | Ef & Ef Media, Leidschendam | 2013
E-book
Marlies Greve Wil je mijn vriendje zijn?
UItleg met spelvoorbeelden over de speelvaardigheidstraining voor kinderen van 3 tot 7 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 60 pagina's | De Droomvogel, [Voorschoten] | 2016
Gedrukt boek
Mirjam Pol Succesvol leren!
tips en trucs voor volwassenen die een cursus of opleiding (willen) volgen; kan ik het? Wil ik het? Doe ik het?
Leren is leuk! Door nieuwe dingen te leren weet je meer. Je kunt meer. Je snapt zaken beter. Door nieuwe dingen te leren kun je hogerop komen binnen je werk. Je kunt nieuwe informatie en nieuwe vaardigheden gebruiken om leuke klussen binnen te hengelen. En door nieuwe dingen te leren blijf je groeien. Bron: Flaptekst, uitgeversinformatie
Non-fictie
Nederlands | 160 pagina's (ePub2, 1 MB) | Albert Sickler, Eindhoven | 2019
E-book