Zoekresultaten
Resultaat 161 - 180 (van 325)
Ben Tiggelaar De twaalf belangrijkste lessen uit MBA in één dag
Management Classics II - Inzicht en advies van de belangrijkste managementgoeroes
De twaalf belangrijkste inzichten uit het MBA in één dag-programma biedt de twaalf belangrijkste inzichten op het gebied van leiderschap, organisatie, strategie en uitvoering. Ben Tiggelaar geeft zijn visie op de beste ideeën van de belangrijkste managementdenkers en gaat in op de volgende thema's: - Leiderschap: hoe geef je effectief leiding aan jezelf en aan anderen? - Organisatie: hoe bouw je een succesvolle organisatie? - Strategie: hoe ontwikkel je een goede strategie? - Uitvoering: hoe...
Nederlands | 1 uur 4 minuten (95 MB) | Tyler Roland Press, Soest | 2014
Luisterboek (digitaal)
Ben Tiggelaar De ideeën van Charles Handy over werk en organisaties
MBA in één dag - Management Classics II - Inzicht en advies van de belangrijkste managementgoeroes
Charles Handy is geen typische managementgoeroe. Stappenplannen, opsommingen en concrete tips hoef je van hem niet te verwachten. Handy denkt anders. Meer filosofisch. Hij zet aan tot denken. Hij wil je helpen om iets te begrijpen, zodat je daarna zelf de vervolgstappen kunt bedenken. In het werk van Charles Handy keert een aantal thema's steeds terug. In dit luisterboek zullen we kijken naar zijn ideeën over organisatieculturen en over zingeving op de werkvloer. Na het succes van de eerste tien...
Nederlands | 59 minuten (88 MB) | Tyler Roland Press, Soest | 2014
Luisterboek (digitaal)
Ben Tiggelaar De ideeën van David Maister over professionals
Management Classics II - Inzicht en advies van de belangrijkste managementgoeroes
David Maister richt zich exclusief op professionele organisaties, hun managers en hun medewerkers: de professionals. Professionele organisaties zijn dienstverlenende organisaties, die maar één product te bieden hebben: hun mensen. Die leveren de toegevoegde waarde. Na het succes van de eerste tien MBA in één dag-luisterboeken kon een vervolg niet uitblijven. Ben Tiggelaar presenteert daarom een volledig nieuwe reeks van tien MBA in één dag-luisterboeken met daarin een frisse blik op de beste...
Nederlands | 1 uur (89 MB) | Tyler Roland Press, Soest | 2014
Luisterboek (digitaal)
Ben Tiggelaar De ideeën van Hamel & Prahalad over leidinggeven aan vernieuwing
MBA in één dag - Management Classics II - Inzicht en advies van de belangrijkste managementgoeroes
Hamel en Prahalad zijn beiden gefascineerd door de toekomst, door hoe bedrijven zich op de toekomst kunnen voorbereiden en door de vraag hoe je in de toekomst succesvol kunt zijn. Samen hebben ze met hun boek De strijd om de toekomst een grote invloed gehad op de manier waarop managers over strategie denken. Volgens hen draait strategie om veel meer dan het verbeteren van resultaten en het vergroten van marktaandeel. Dit werkt misschien in een markt die weinig verandert, maar die markten bestaan...
Nederlands | 1 uur (89 MB) | Tyler Roland Press, Soest | 2014
Luisterboek (digitaal)
Ben Tiggelaar De ideeën van Jim Collins over ondernemingssucces
MBA in één dag - Management Classics II - Inzicht en advies van de belangrijkste managementgoeroes
Hoe ontwikkel je een écht geweldige organisatie? Wat onderscheidt zo'n organisatie van de rest? Die vraag fascineert Jim Collins. Daarbij is hij niet geïnteresseerd in tijdelijk of eenmalig succes. Het gaat hem om de sleutel tot langdurig, doorlopend succes. Na het succes van de eerste tien MBA in één dag-luisterboeken kon een vervolg niet uitblijven. Ben Tiggelaar presenteert daarom een volledig nieuwe reeks van tien MBA in één dag-luisterboeken met daarin een frisse blik op de beste ideeën...
Nederlands | 58 minuten (86 MB) | Tyler Roland Press, Soest | 2014
Luisterboek (digitaal)
Ben Tiggelaar De ideeën van Ken Blanchard over leiderschap
Management Classics II - Inzicht en advies van de belangrijkste managementgoeroes
In Blanchards visie op leiderschap draait het altijd om de hele mens. Het gaat niet alleen om werken en presteren, maar ook om wie je bent. Goede leiders zijn dienende leiders, zegt Blanchard: het draait niet om hun ego, maar om de mensen om hen heen. Die moeten optimaal uit de verf komen en zijn niet slechts een productiemiddel of bron van winst. Blanchard ziet graag dat zowel klanten als medewerkers met respect behandeld worden. En daar profiteert de organisatie vervolgens van. Blanchard zegt:...
Nederlands | 1 uur 1 minuut (90 MB) | Tyler Roland Press, Soest | 2014
Luisterboek (digitaal)
Ben Tiggelaar De ideeën van Rosabeth Moss Kanter over organisaties en verandering
Management Classics II - Inzicht en advies van de belangrijkste managementgoeroes
Vanuit haar sociologische achtergrond legt Kanter organisaties op de snijtafel. Wat is er nou eigenlijk aan de hand? Welke structuren zijn er? En hoe beïnvloeden die menselijk gedrag? Welke ontwikkelingen helpen een bedrijf vooruit en welke juist niet? En wat zijn de zorgen van mensen op verschillende plekken in de organisatie? Na het succes van de eerste tien MBA in één dag-luisterboeken kon een vervolg niet uitblijven. Ben Tiggelaar presenteert daarom een volledig nieuwe reeks van tien MBA...
Nederlands | 1 uur 1 minuut (90 MB) | Tyler Roland Press, Soest | 2014
Luisterboek (digitaal)
Ben Tiggelaar De ideeën van Warren Bennis over leiderschap
Management Classics II - Inzicht en advies van de belangrijkste managementgoeroes
Het omvangrijke oeuvre van Bennis heeft één centraal onderwerp: leiderschap. Hij belicht dit thema van verschillende kanten. Hij onderzoekt wat leiderschap precies is, welke kenmerken succesvolle leiders delen en hoe een leider gevormd wordt tijdens zijn leven. Maar hij kijkt ook verder, bijvoorbeeld naar samenwerking in groepen en naar de rol van volgers. Na het succes van de eerste tien MBA in één dag-luisterboeken kon een vervolg niet uitblijven. Ben Tiggelaar presenteert daarom een volledig...
Nederlands | 59 minuten (88 MB) | Tyler Roland Press, Soest | 2014
Luisterboek (digitaal)
Ben Tiggelaar De ideeën van John Kotter over leiderschap bij verandering
Management Classics II - Inzicht en advies van de belangrijkste managementgoeroes
John Kotter staat vooral bekend om zijn ideeën over verandermanagement. Hij is niet alleen een zeer goed verkopend auteur op dat gebied, maar wordt ook gezien als één van de beste sprekers over verandering. Een organisatieverandering verloopt volgens Kotter in acht stappen. Hij gelooft daarbij heilig in de rol van ervaringen en emotie. Kotter noemt dat de zien-voelen-veranderen-aanpak: see-feel-change. Volgens hem geloven veel organisaties helaas juist nog vaak in de analyserendenken-veranderen-benadering:...
Nederlands | 1 uur (88 MB) | Tyler Roland Press, Soest | 2014
Luisterboek (digitaal)
Ben Tiggelaar De ideeën van Marcus Buckingham over sterke punten
Management Classics II - Inzicht en advies van de belangrijkste managementgoeroes
Je moet je werk organiseren rond je sterke punten. En je zwakke punten omzeil je zoveel mogelijk. Dat is het centrale idee van Marcus Buckingham. Volgens Buckingham pakken we het met z'n allen meestal helemaal verkeerd aan. Als we iets willen verbeteren, kijken we wat er niet zo goed gaat en gaan we daaraan sleutelen. Ben je slecht in presenteren? Dan ga je op cursus. Geef je juist fantastische presentaties, maar heb je geen gevoel voor details, dan krijg je vooral die slordigheid terug in de feedback...
Nederlands | 58 minuten (86 MB) | Tyler Roland Press, Soest | 2014
Luisterboek (digitaal)
Menno Lanting De disruptieparadox
In 5 stappen naar echte vernieuwing
Menno Lanting wijst je in zijn nieuwe bestseller 'De disruptieparadox' de weg naar echte innovatie. Als bedrijven ten onder gaan, is dat maar zelden een direct gevolg van disruptie, oftewel van een innovatie die de bestaande markt compleet verdringt. De oorzaak is eerder dat organisaties lang niet altijd meer in staat zijn om op een onderscheidende en winstgevende manier te anticiperen op de snel veranderende behoeften van consumenten. En hierin zit de grote paradox voor de gevestigde partijen,...
Nederlands | 6 uur 23 minuten (367 MB) | Business Contact, Amsterdam | 2022
Luisterboek (digitaal)
Juul Martin Handboek voor wereldverbeteraars
Hoe je als praktische idealist je dromen kunt waarmaken
Wil jij de wereld verbeteren? Stop dan met praten, kom in actie en begin een concreet project om je droom te verwezenlijken. Wil je een einde maken aan zwerfafval, eenzame mensen helpen of de bijen redden? Wat je droom ook is, je kunt hem alleen verwezenlijken als je in actie komt. Maak je geen zorgen over geld, want spullen zijn er genoeg. En maak je geen zorgen over al het werk, want er zijn altijd mensen die blij worden van meedoen met jouw droom. Dit handboek is een cocktail van de meest waardevolle...
Nederlands | 4 uur 2 minuten (348 MB) | Bookora, Zeist | 2020
Luisterboek (digitaal)
Amy C. Edmondson De onbevreesde organisatie
Met ‘The Fearless Organization’, vertaald als ‘De onbevreesde organisatie’, zet Amy C. Edmondson het begrip psychologische veiligheid binnen organisaties en teams op de kaart. Dit veelgeprezen boek is gebaseerd op twintig jaar diepgaand onderzoek. ‘De onbevreesde organisatie’ toont met vele overtuigende praktijkvoorbeelden en wetenschappelijke onderbouwing aan dat een bedrijf pas tot werkelijke vooruitgang komt als medewerkers zich vrij voelen om hun plannen en ideeën te bespreken en ook hun bedenkingen...
Nederlands | 8 uur 27 minuten (730 MB) | Business Contact, Amsterdam | 2022
Luisterboek (digitaal)
Richard Engelfriet Zo simpel kan het zijn
Simpele oplossingen voor lastige problemen
Ontdek 30 simpele oplossingen voor moeilijke problemen. MEER ZOALS DIT Vind je dit interessant? Klik voor meer op de serie Persoonlijke Ontwikkeling en Gezondheid bij dit boek. OVER DIT BOEK Ergert u zich ook zo aan collega’s, buren en bedrijven die ‘moeilijk doen’ tot een kunst hebben verheven? Welkom in Nederland, het land waar het makkelijk is om moeilijk te doen. Gelukkig kan het ook simpel. Krijg 30 simpele oplossingen voor moeilijke problemen. Inspirerende tips en praktische voorbeelden om...
Nederlands | 2 uur 9 minuten (185 MB) | Bookora, Zeist | 2020
Luisterboek (digitaal)
Alex van der Hulst | Team Sprout Bouw een Killer Groeistrategie - Sprout Groeigids
Leer van Belsimpel, Helloprint en Picnic hoe je het gas erop houdt
Hard groeien, snel schalen: het vraagt om een robuuste groeistrategie. Deze gids biedt daarvoor praktisch toepasbare inzichten en leert je over de nieuwste tools en methodes. Lees hoe groeigoeroes als Verne Harnish en LinkedIn-oprichter Reid Hoffman hun scaleupmethodes ontwikkelden en hoe je die op je eigen bedrijf toepast. Laat je inspireren door de learnings van Belsimpel, Picnic, Helloprint en andere succesvolle scaleups. Sprout laat samen met de groeiexperts van EYnovation, nlgroeit, GoFastForward...
Nederlands | 3 uur 23 minuten (293 MB) | Bookora, Zeist | 2019
Luisterboek (digitaal)
Sabine Tobback Out of office
De succesformule voor harde werkers
Zorg dat hard werken, werkt voor jou Verzet jij bergen werk vanuit een groot verantwoordelijkheidsgevoel? Krijg je soms te horen dat je (té) hard werkt? Vind je dat jij als leidinggevende het hardst werkt van iedereen? En stel je zelden een out of office in? Antwoord je ‘ja’ op minstens twee van deze vragen? Dan is de kans groot dat je een harde werker bent. Daar is niets mis mee, op voorwaarde dat je hard werkt volgens de regels van de kunst. Als je de “top” wilt bereiken en daar wilt blijven,...
Nederlands | 6 uur 14 minuten (538 MB) | Bookora, Zeist | 2019
Luisterboek (digitaal)
Daniëlle de Jonge Extreem klantgericht
= Maatschappelijke impact + Commerciële slagkracht + Waardevolle klantrelaties
One size fits none. Zeker als het om klantgerichtheid en commercie gaat! Klanten verwachten exclusieve persoonlijke aandacht vanaf het allerprilste contact en willen onderdeel zijn van het hele commerciële proces, niet slechts het eindpunt. Ze zoeken naar bedrijven die maatschappelijke – ecologische en sociale – impact creëren. De klant van vandaag hecht grote waarde aan wederzijdse betrokkenheid. Dat vraagt om een eigentijdse aanpak van klantgerichtheid, acquisitie en relatiebeheer. Niks doen...
Nederlands | 4 uur 32 minuten (392 MB) | Bookora, Zeist | 2019
Luisterboek (digitaal)
Jason Fried | David Heinemeier Hansson Het hoeft niet zo hectisch te zijn op het werk
Voor veel mensen is een hectische baan heel normaal geworden. Door fysieke en virtuele afleidingen is je werkdag slechts een reeks vluchtige momenten geworden waarin je écht aan het werk kan zijn. Tel daar de onrealistische groeiverwachtingen bij op, en je hebt alle bouwstenen voor een verontrustende, hectische chaos en burn-outs. Meer uren werken is niet de oplossing. Als het constant hectisch is op je werk, is het tijd om daarmee te stoppen. Leer in Het hoeft niet zo hectisch te zijn op het werk...
Nederlands | 3 uur 44 minuten (322 MB) | Bookora, Zeist | 2019
Luisterboek (digitaal)
Judith Webber | Hilko de Boer JA zeggen, JA doen
Organisatieverandering van binnenuit
Verandering is constant aanwezig. Dat merk je op de werkvloer en in je persoonlijke leven. Maar waarom is er dan zo veel weerstand tegen, waarom zeggen mensen JA en doen ze NEE? En nog interessanter: wat kun je daaraan doen, als leidinggevende? Van JA zeggen naar JA doen Dit boek reikt je op luchtige wijze aan hoe je naar JA zeggen JA doen komt. Wij zoeken de oplossing niet in systemen en structuren. Wij zoeken die in de mensen. Uitgangspunt hierbij is dat het essentieel is om eerst zelf in de spiegel...
Nederlands | 4 uur 9 minuten (358 MB) | Bookora, Zeist | 2019
Luisterboek (digitaal)
Astrid van Kollenburg Meer verdienen met je webshop
Een stappenplan voor ambitieuze webwinkeliers
Online winkels worden steeds populairder. Toch stoppen elk jaar duizenden webwinkeliers omdat ze te weinig verdienen. Wil jij wel slagen? Ontdek dan hoe je je webshop op de kaart zet en meer verkoopt. In dit luisterboek krijg je van e-commerce-expert Astrid van Kollenburg het stappenplan waarmee je een winstgevende webwinkel kunt opzetten. Hoor hoe andere webwinkeliers hiermee een succes hebben gemaakt van hun webshop en profiteer van alle tips: - Hoe je veel meer klanten krijgt, zonder te strooien...
Nederlands | 4 uur 56 minuten (427 MB) | Bookora, Zeist | 2019
Luisterboek (digitaal)