Zoekresultaten
Resultaat 161 - 180 (van 728)
Walter Van Andel | Koen Vandenbempt Creative jumpers
businessmodellen van groeiondernemingen in creatieve industrieën
Creativiteit en een uniek aanbod alleen zijn geen garantie voor succes van ondernemers in de creatieve industrieën. De veranderende context heeft de druk op deze creatieve ondernemers enorm verhoogd. Het kunnen overleven en doorgroeien in deze veeleisende sectoren vereist dat de creativiteit vertaald wordt in een aangepast businessmodel. Maar wat maakt hierbij nu precies het verschil? Hoe slagen sommige ondernemers erin hun creatief idee ook commercieel leefbaar te maken en te houden? Is het mogelijk...
Non-fictie
Nederlands | 201 pagina's (ePub, 4,3 MB) | Acco, Leuven | 2014
E-book
Rens Lieman Uber voor alles
hoe de on demand-economie ons leven beïnvloedt
In ‘Uber voor alles’ legt journalist Rens Lieman de gevolgen bloot van de opmars van on demand-bedrijven als Uber, Deliveroo en Airbnb. Een taxi bestellen we via Uber, een schoonmaker via Helpling en een maaltijd via Deliveroo – de hoofdrolspelers in de on demand-economie. Er is wel een Uber voor alles. Fijn, want gemak dient de mens. Of toch niet? Lieman legt de schaduwkant van deze nieuwe economie bloot. Hij interviewde beleidsmakers, investeerders en ondernemers, maar ook topmanagers bij Uber,...
Non-fictie
Nederlands | ePub2, 0,5 MB | Business Contact, Amsterdam | 2018
E-book
Stephen R. Covey De 8ste eigenschap
van effectiviteit naar inspiratie
Theorie en voorbeelden hoe een leidinggevende zijn medewerkers kan inspireren en motiveren om effectief samen te werken.
Non-fictie
Nederlands | 365 pagina's (ePub2, 2,6 MB) | Business Contact, Amsterdam | 2011
E-book
G.J. Hofstede | Paul Pedersen | Geert Hofstede Werken met cultuurverschillen
Werkboek met theorie en rollenspelen over het omgaan met cultuurverschillen in woon-, werk- en studiesituaties.
Nederlands | 221 pagina's | Business Contact, Amsterdam [etc.] | 2010
E-book
Ben Tiggelaar Wie succesvol wil zijn moet vooral een beetje geluk hebben
52 prikkelende en praktische lessen voor werk en leven
Columns over persoonlijk succes op zowel zakelijk als privégebied.
Non-fictie
Nederlands | 176 pagina's (ePub2, 1 MB) | Tyler Roland Press, Soest | 2019
E-book
Arjen Sernee De weg naar tevredenheid
Handreiking om door bewust gedrag de tevredenheid met leven en werk te optimaliseren.
Non-fictie
Nederlands | 162 pagina's (ePub2, 3,1 MB) | Futuro Uitgevers, Amsterdam | 2018
E-book
Branko Milanovic Wereldwijde ongelijkheid
welvaart in de 21e eeuw
Nederlands | 223 pagina's (ePub2, 2,4 MB) | Spectrum, Amsterdam | 2017
E-book
Jim Muehlhausen Businessmodellen voor dummies
Een businessmodel schrijven wordt een eitje met 'Businessmodellen voor Dummies'. Dit handige boek helpt je bij het schrijven van een solide businessmodel, waarin je de doelen van je bedrijf vastlegt, zodat je aantrekkelijker wordt voor je klanten. Het behandelt onder meer hoe je je marktsegment afbakent, de positie van je bedrijf bepaalt, je concurrentie in kaart brengt en je strategie op de beste manier uitstippelt. Is het tijd voor een update van je businessmodel? Dan kun je niet zonder 'Businessmodellen...
Non-fictie
Nederlands | 328 pagina's (ePub2, 2,9 MB) | BBNC Uitgevers, Amersfoort | 2016
E-book
Rob van Vuure Het lingeriedenken
creatief bladenmaken, succesvol communiceren
Trends en items voor het maken van een succesvol (publieks)tijdschrift.
Non-fictie
Nederlands | 333 pagina's (ePub, 15 MB) | Ambo, Amsterdam | 2009
E-book
Marry de Gaay Fortman Verdrink geen dooie eend
de kunst van beminnelijke doeltreffendheid
In Verdrink geen dooie eend vertelt topadvocaat Marry de Gaay Fortman over haar carrière als vrouw in een mannenwereld. De belangrijkste lessen: verspil geen energie aan negatieve situaties of dwarsliggers – ‘dooie eenden’ – en onderschat nooit de kracht van beminnelijkheid. Als je motto ‘getting to yes’ is, hoef je nooit meer iemand zijn ongelijk, onvermogen of falen in te wrijven, maar ontstaat er ruimte om nuchter te focussen op het bereiken van gezamenlijke doelen. Effectief gedrag en open communicatie...
Non-fictie
Nederlands | 153 pagina's (ePub2, 2,1 MB) | Business Contact, Amsterdam | 2018
E-book
Joost Minnaar | Pim de Morree Corporate rebels
make work more fun
Joost Minnaar en Pim de Morree, beter bekend als de Corporate Rebels, zijn op een missie om een revolutie te ontketenen in de manier waarop we werken. In de zomer van 2015 zegden Joost en Pim hun veelbelovende, maar frustrerende banen op om de ruim honderd namen op hun bucketlist van ’s werelds meest inspirerende organisaties, managementgoeroes, vooraanstaande wetenschappers, tegendraadse ondernemers en CEO’s te spreken. Volg ze op hun avontuur en lees in ‘Corporate Rebels’ wat ze te weten kwamen...
Non-fictie
Nederlands | ePub2, 1,6 MB | Business Contact, Amsterdam | 2020
E-book
Joost Ramaer De geldpers
de teloorgang van het mediaconcern PCM
PCM, de uitgever van de Volkskrant, NRC Handelsblad en Trouw, ontstond tijdens het verzet in de Tweede Wereldoorlog. Het idealisme uit die tijd gaf bijna zestig jaar de toon aan binnen PCM Uitgevers. Het mediaconcern en zijn eigenaren bleven trouw aan de bijzondere opdracht die zij zichzelf hadden gesteld: de instandhouding van de beste serieuze kranten van Nederland, als onmisbare pijlers onder de democratische rechtsstaat. Maar in 2004 leverden zij zich uit aan Apax, een Britse investeerder. Luttele...
Non-fictie
Nederlands | 450 pagina's | Uitgeverij Fosfor, Amsterdam | 2013
E-book
Rebecca Seal Solo
werken als zelfstandige (zonder gek te worden)
De laatste jaren neemt het aantal zzp’ers, freelancers en zelfstandig ondernemers explosief toe. Soms noodgedwongen, maar net zo vaak heel bewust, want het leven als zelfstandige heeft veel aantrekkelijke kanten: je bent eigen baas, deelt zelf je uren in en bouwt aan je eigen onderneming. Toch kan het ‘solo’-bestaan soms best eenzaam voelen. Niet alleen omdat je letterlijk alleen zit, maar ook omdat je in je eentje beslissingen moet nemen over allerlei zaken waar je in loondienst nooit mee bezig...
Non-fictie
Nederlands | 248 pagina's (ePub2, 4,3 MB) | Uitgeverij Business Contact, Amsterdam | 2021
E-book
Henk Stoorvogel | Mark van Vuuren Kl!nk
spreken met impact
In hun communicatieboek ‘Klink’ nemen Henk Stoorvogel en Mark van Vuuren de lezer mee in de geheimen van impactvolle communicatie en laten ze stapsgewijs zien hoe je de beste presentatie of toespraak kunt houden. Dit toegankelijke boek verbindt het beste van de klassieke retorica met het beste van de moderne communicatiewetenschap. Presenteren is belangrijker dan ooit. Op hogescholen en universiteiten is spreken een vast onderdeel en in de maatschappij is de vaardigheid tot presenteren voor professionals...
Non-fictie
Nederlands | 136 pagina's (ePub2, 6 MB) | KokBoekencentrum Non-Fictie, Utrecht | 2021
E-book
Marian Spier Impact
lessen in persoonlijk en zakelijk leiderschap
Persoonlijk verhaal van een jonge vrouw die vanuit Suriname emigreerde naar Nederland en een succesvolle onderneemster werd.
Non-fictie
Nederlands | 272 pagina's (ePub2, 2 MB) | Uitgeverij Pluim, [Amsterdam] | 2021
E-book
Harvard Business Review
handboek voor managers; de 17 belangrijkste vaardigheden om uit te blinken als leider
In 17 hoofdstukken worden alle relevante vaardigheden voor de beginnende en de ervaren manager beschreven.
Non-fictie
Nederlands | ePub2, 0,7 MB | Business Contact, Amsterdam | 2017
E-book
Kenneth Blanchard | Sheldon Bowles Gung Ho!
een overtuigende methode om uw medewerkers te inspireren
Hoe krijg je je mensen zo gemotiveerd en enthousiast dat zij zich volledig inzetten voor hun organisatie? In ‘Gung Ho’ beschrijven Ken Blanchard en Sheldon Bowles een revolutionaire techniek om persoonlijke betrokkenheid van medewerkers te vergroten. Het antwoord ligt besloten in de drie eenvoudige principes van ‘Gung Ho’, principes die voor elke manager zijn na te volgen. Blanchard en Bowles beschrijven deze aan de hand van een bedrijf dat worstelt om een faillissement af te wenden. Dankzij ‘Gung...
Non-fictie
Nederlands | ePub2 | Business Contact, Amsterdam | 2021
E-book
Karen Dietz | Lori L. Silverman Storytelling voor dummies
Over een marketingtrend die inhoudt dat een bedrijf vooral een goed verhaal moet hebben over zijn producten of diensten.
Non-fictie
Nederlands | 369 pagina's (ePub2, 2 MB) | BBNC Uitgevers, Amersfoort | 2016
E-book
D. van Well-Stam Risicomanagement voor projecten
de RISMAN-methode toegepast
Risicomanagement is een instrument dat ondersteuning biedt bij projectmatig werken. In projecten lopen dingen vaak anders dan verwacht. Soms in gunstige zin, maar vaak ook niet. Dan gaat er kostbare tijd verloren met het blussen van brandjes tijd die beter kan worden besteed aan de voortgang van het project. Met behulp van risicomanagement kunnen mogelijke knelpunten vroegtijdig geopenbaard worden. Projectleiders zullen met dit boek zowel inzicht verkrijgen in de manier waarop een risicoanalyse kan...
Non-fictie
Nederlands | 192 pagina's (ePub2, 2,7 MB) | Spectrum, Houten | 2013
E-book
Judith Budde | Karin Brugman Coachen met Voice Dialogue
handboek voor begeleiders
Voice Dialogue is een ervaringsgerichte methode die steeds bekender wordt onder coaches in Nederland. In Voice Dialogue gaan we er vanuit dat ieder mens uit meerdere ikken of subpersonen bestaat. Deze ikken nemen het stuur geregeld van ons over. Zoals een Pleaser die zorgt dat je geen conflicten krijgt en een Pusher die je aanzet tot overwerken. Grip krijgen In Voice Dialogue gaat de begeleider letterlijk in gesprek met de verschillende ikken van de cliënt. Daardoor leert de cliënt zijn innerlijke...
Non-fictie
Nederlands | ePub2, 1,9 MB | Thema, Zaltbommel | 2020
E-book