Zoekresultaten
Resultaat 1 - 20 (van 23)
Kathleen Van Royen | Fran Vanseveren Alles over sociale media
#vindikleuk
Alles wat je wilt weten over sociale media, van TikTok en influencers tot nepnieuws en privacy. Met illustraties in kleur. Vanaf ca. 11 t/m 14 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 67 pagina's | Lannoo, Tielt | 2022
Gedrukt boek
Julia van Appeldorn Hoe word jij social media proof?
Tips en weetjes van de dertienjarige Julia voor het omgaan met sociale media. Met illustraties. Vanaf 12 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 127 pagina's | Uitgeverij Ploegsma, Amsterdam | 2022
Gedrukt boek
Carol Vorderman Programmeren voor kinderen
leer stap voor stap programmeren en je eigen computergames maken
Maak zelf computergames met de programmeertalen Scratch en Python. Met stapsgewijze uitleg van enkele projecten, achtergrondinformatie en kleine kleurenillustraties. Vanaf ca. 10 t/m 14 jaar.
Fictie
Nederlands | 224 pagina's | Lannoo, Tielt | 2014
Gedrukt boek
Max Wainewright Apps bouwen
Leer zes apps maken met App Inventor. Stap voor stap, met schermafbeeldingen in kleur, maak je onder andere een tekenapp, interactieve vertaalapp en een afteltimer-app. Vanaf ca. 10 t/m 16 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 32 pagina's | Uitgeverij Schoolsupport, Etten-Leur | 2019
Gedrukt boek
Ines Duits Hackers met hoedjes
en andere verhalen over hoe computers werken en wat ze allemaal kunnen
Niet alleen pc's en mobieltjes zijn computers, ook horloges en tandenborstels! Lees hoe slim computers zijn, over computertaal, programmeren, big data, hackers en het internet. Met kleine kleurenillustraties. Vanaf ca. 10 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 109 pagina's | Uitgeverij Nieuwezijds, Amsterdam | 2018
Gedrukt boek
Max Wainewright Games bouwen met Javascript
Hoe programmeer je games met JavaScript? Stap voor stap, met schermafbeeldingen in kleur, wordt uitgelegd hoe je games maakt als een rekenquiz en ballonprikker en hoe je afbeeldingen laat bewegen. Vanaf ca. 10 t/m 16 jaar.
Fictie
Nederlands | 32 pagina's | Ars Scribendi Uitgeverij, Etten-Leur | 2019
Gedrukt boek
Max Wainewright Doe meer met Scratch
Leer programmeren met de gratis programeertaal Scratch. Stap voor stap, met schermafbeeldingen in kleur, maak je games, animeer je verhalen en schrijf je muziekprogramma's. Voor gevorderden vanaf ca. 10 t/m 16 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 32 pagina's | Ars Scribendi Uitgeverij, Etten-Leur | 2019
Gedrukt boek
Will Eagle Word een echte TikTok ster
Wat wil je bereiken op TikTok? Hoe maak je een goed filmpje en hoe zorg je voor meer views? Lees de tips en het advies van veel bekende (Amerikaanse) TikTokkers en vakmensen. Met veel kleurenfoto's. Vanaf ca. 12 t/m 18 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 124 pagina's | Deltas, Aartselaar, [Oosterhout] | 2021
Gedrukt boek
Maarten Sprenger Slim zoeken op internet
hoe ga je om met online informatie?
Hoe zoek je informatie op internet? En hoe weet je of de informatie betrouwbaar is? Uitleg met tips, voorbeelden, zoekopdrachten en stripachtige tekeningen met een blauwe steunkleur. Vanaf ca. 10 t/m 13 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 142 pagina's | De Wereld van Bovenaf, Amsterdam | 2018
Gedrukt boek
Maarten Sprenger Slim zoeken op internet
voor thuis, op school en waar je ook bent
Hoe zoek je informatie op internet? En hoe weet je of de informatie betrouwbaar is? Uitleg met tips, voorbeelden, zoekopdrachten en schermafbeeldingen. Vanaf ca. 8 t/m 12 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 109 pagina's | De Wereld van Bovenaf, Amsterdam | 2013
Gedrukt boek
Max Wainewright Handleiding hoe help ik kinderen programmeren
Handleiding bij de vier oefenboeken van de serie 'Stap voor stap: programmeren kun je leren' met leerdoelen, extra opdrachten en beknopte technische beschrijvingen van de gebruikte programmeertalen. Voor begeleiders van kinderen van ca. 9 t/m 14 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 46 pagina's | Ars Scribendi Uitgeverij, Etten-Leur | 2016
Gedrukt boek
Steve Parker Robots
hoe ze bewegen, werken en ons helpen
Wat zijn robots, hoe bewegen ze en hoe worden ze gebruikt als bijvoorbeeld huisdier, in de huishouding, als dokter of in de natuur? Met veel kleurenfoto's. Vanaf ca. 12 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 96 pagina's | Bergmans, [Amsterdam] | 2010
Gedrukt boek
Steve Parker Robots in de ruimte, in films en op gevaarlijke plaatsen
Hoe worden robots gebruikt in de ruimte en bij rampen en in welke boeken en films zijn ze te zien? Met veel kleurenfoto's. Vanaf ca. 12 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 96 pagina's | Bergmans, [Amsterdam] | 2010
Gedrukt boek
Ron Ford Leren programmeren met Scratch
spelenderwijs leren programmeren voor kinderen
Met het gratis programma Scratch leer je stap voor stap programmeren. In zes projecten laat je o.a. poppetjes bewegen en geluid maken. Met schermafbeeldingen in kleur. Vanaf ca. 8 t/m 11 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 253 pagina's | Pearson, Amsterdam | 2013
Gedrukt boek
Berry Overvelde Game design
Hoe word je game designer en wat moet je allemaal kunnen om een spannende game te maken? Lees alles over het ontwerpen van computergames. Met kleurenfoto’s en -illustraties. Vanaf ca. 11 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 32 pagina's | Schoolsupport, Etten-Leur | 2024
Gedrukt boek
Suzanne Peters King Alert
vader, leraar en YouTube-ster
Hoe is de bekende YouTuber Paul Goudsmit, onder de naam TheKing, zo succesvol geworden? Lees over zijn leven, werk, keuzes en tips voor als je ook beroemd wilt worden. Vanaf ca. 15 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 73 pagina's | Ellessy Jeugd, Arnhem | 2017
Gedrukt boek
Neil McIntosh Cybercrime
In korte hoofdstukken wordt uitgelegd wat computermisdaad is, wat de gevolgen ervan zijn en hoe je deze vorm van misdaad kunt bestrijden. Met kleurenfoto's. Vanaf ca. 13 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 56 pagina's | Corona, Etten-Leur | 2005
Gedrukt boek
Julia van Appeldorn | Oane Born Hoe word jij social media proof?
Tips en weetjes van de dertienjarige Julia voor het omgaan met sociale media. Met illustraties. Vanaf 12 jaar.
Fictie
Nederlands | ePub3, 52 MB | Uitgeverij Ploegsma, Amsterdam | 2022
E-book
Michael Coleman Crashende computers
Op humoristische wijze wordt informatie gegeven over de geschiedenis en de werking van de computer. Met vrolijke zwartwitte tekeningen. Vanaf ca. 11 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 25 pagina's | Kluitman, [Alkmaar] | 2000
Gedrukt boek
P.H. Michielse De cijferkopieermachine
over hoe computers rekenen
Non-fictie
Nederlands | 117 pagina's | Boekenbent, [Roosendaal] | 2005
Gedrukt boek