Zoekresultaten
Resultaat 1 - 14 (van 14)
Anke van Boxmeer | Els van Dijck Spelen met prentenboeken
Bij 22 prentenboeken (zowel klassiekers als recente van Lemniscaat) worden tips gegeven voor allerlei activiteiten als rekenen, taal, dans en beweging en spelletjes voor een feestje. Met kleurenillustraties uit de prentenboeken. Voor opvoeders van kinderen van ca. 2 t/m 5 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 154 pagina's | Lemniscaat, Rotterdam | 2017
Gedrukt boek
Christiane Nieuwmeijer Het prentenboek als invalshoek
werken met prentenboeken in het basisonderwijs
Aan de hand van zeven prentenboeken als 'Woeste Willem' en 'Ga je mee?' zijn projecten uitgewerkt, die uitmonden in een vorm van presentatie. Met veel kleurenillustraties. Voor groepen 1 t/m 4 in het basisonderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 177 pagina's | Koninklijke Van Gorcum, Assen | 2008
Gedrukt boek
Margriet Chorus-Reintjens Spelen met prentenboeken
Non-fictie
Nederlands | 117 pagina's | Lemniscaat, Rotterdam | 2004
Gedrukt boek
An-Sofie Maes Kleuterdans met prentenboeken
Stapsgewijze uitleg van dansactiviteiten voor kleuters rond 25 prentenboeken. Het betreft o.a. zitdansen, bewegingsexpressie en dansspelletjes. Voor leerkrachten, dansdocenten e.a. met kinderen van 4 en 5 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 109 pagina's | Acco, Leuven, Den Haag | 2013
Gedrukt boek
Saskia de Bodt | Jeroen Kapelle Prentenboeken
ideologie en illustratie 1890-1950
Kunsthistorische beschrijving van de ideologie van en illustratie van het prentenboek tussen 1890 en 1950 met speciale aandacht voor opleidingen, uitgevers en typografie.
Non-fictie
Nederlands | 276 pagina's | Ludion, Amsterdam [etc.] | 2003
Gedrukt boek
Coosje van der Pol Prentenboeken lezen als literatuur
een structuralistische benadering van het concept 'literaire competentie' voor kleuters
Neerslag van het promotieonderzoek naar de literaire competentie van kleuters en manieren om deze te ontwikkelen. Met enige illustraties. Voor onder meer vakcollecties jeugdliteratuur.
Non-fictie
Nederlands | 288 pagina's | Eburon, Delft | 2010
Gedrukt boek
Aletta Kwant Geraakt door prentenboeken
effecten van het gebruik van prentenboeken op de sociaal-emotionele ontwikkeling van kleuters
Promotieonderzoek naar de ondersteuning van de sociaal-emotionele ontwikkeling van kleuters door het voorlezen en bespreken van prentenboeken. Met enige kleurenillustraties. Voor o.a. vakcollecties jeugdliteratuur.
Non-fictie
Nederlands | 219 pagina's | Eburon, Delft | 2011
Gedrukt boek
Hannie Humme Vijftig wereldboeken voor peuters en kleuters
Bespreking van 50 interculturele prenten- en voorleesboeken, aangevuld met spelsuggesties en taalactiviteiten.
Non-fictie
Nederlands | 224 pagina's | Bulaaq, Amsterdam | 2000
Gedrukt boek
Piet Mooren Het prentenboek als springplank
cultuurspreiding en leesbevordering door prentenboeken
Onderzoek naar de genrekenmerken en gebruiksaspecten van het prentenboek. De auteur plaatst de boekensoort in een emancipatorisch perspectief en verbindt haar met de grote sociaal-democratische projecten van cultuurspreiding en leesbevordering. Hij doet dit door de verschillende bemiddelaren tussen boek en kind te onderzoeken: de uitgever, de literaire en educatieve kritiek, het onderwijs en de bibliotheek. Op deze wijze schetst hij een beeld van wat de overheid en particuliere instellingen hebben...
Non-fictie
Nederlands | 525 pagina's | SUN, Nijmegen | 2000
Gedrukt boek
Femke Woudstra Digitalige boeken
het ontwerpen van digitalige boeken met behulp van een visueel stappenplan
Methode voor het maken van digitale prentenboeken met leerlingen in het basisonderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 135 pagina's | Femke Woudstra], [Eindhoven | 2010
Gedrukt boek
Daisy J.H. Smeets | A.G. Bus De computer leest voor: een kansrijke vernieuwing in kleuterklassen
Verslag van een onderzoek naar de invloed van interactieve prentenboeken op de taal- en woordenschatontwikkeling van kleuters.
Non-fictie
Nederlands | 33 pagina's | Eburon, Delft | 2009
Gedrukt boek
Werkgroep Kinderboeken Plus min prenten boek
Veertig beoordelingen van prentenboeken, verschenen in de jaren 1979-1981, waarbij vooral gelet is op de onderlinge relatie tussen prenten en tekst en het gepresenteerde thema en wereldbeeld
Non-fictie
Nederlands | 95 pagina's | Aktiegroep Man Vrouw Maatschappij, Zeist | 1982
Gedrukt boek
Huub Lucas Werken met prentenboeken op school
ruim dertig suggesties voor het werken met de boekenboom
Handleiding bij een 8-delige serie prentenboeken waarin sterk de nadruk wordt gelegd op het werken met prentenboeken in de lagere klassen van het lager onderwijs
Non-fictie
Nederlands | 32 pagina's | Zwijsen, Tilburg | 1982
Gedrukt boek
Truusje Vrooland-Löb Een prentenboek in je eigen taal 2
handleiding voor leraren in het basisonderwijs
Aan de hand van vijf bekende prentenboeken zijn lesvoorbeelden, tips en ideeën uitgewerkt om aan te tonen hoe het gebruik van boeken, audio- en videocassettes kan bijdragen aan de taalontwikkeling in het Nederlands, Turks en Arabisch in de onderbouw van de basisschool.
Non-fictie
Nederlands | 68 pagina's | Lâle, Nijmegen | 1994
Gedrukt boek