Zoekresultaten
Resultaat 1 - 6 (van 6)
Doortje Smithuijsen Gouden bergen
portret van de digitale generatie
Hoe ziet het leven van jonge influencers eruit? Wat drijft hen, en hoe voelen ze zich met al die likes en volgers? Lees wat deze digitale wereld zo interessant maakt voor jonge mensen. Met veel verhalen van influencers zelf over hun werk. Vanaf ca. 15 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 220 pagina's | De Bezige Bij, Amsterdam | 2020
Gedrukt boek
Doortje Smithuijsen Gouden bergen
portret van de digitale generatie
Een indringende blik in de wereld van influencers. Een jaar lang volgde journalist Doortje Smithuijsen verschillende influencers in hun dagelijks leven. Ze wilde weten wat er schuilgaat achter de perfecte plaatjes op Instagram. Hoe is het om je leven in dienst te stellen van je online imago? Hoe is het om je gedrag aan te moeten passen aan een algoritme? En waar ze vooral achter wilde komen: waarom willen deze vrouwen zichzelf zo graag online manifesteren? Waar komt die behoefte aan likes en volgers...
Non-fictie
Nederlands | 224 pagina's (ePub2, 1 MB) | De Bezige Bij, Amsterdam | 2020
E-book
Giovanni Ziccardi Voor eeuwig online
Beschouwing over het gebruik van digitale persoonlijke data na de dood van de betreffende persoon.
Non-fictie
Nederlands | ePub2, 0,7 MB | Xander, Amsterdam | 2018
E-book
Koen Damhuis De virtuele spiegel
waarom Facebook ons ongelukkig maakt
Kritische, filosofisch getinte beschouwing door een socioloog over de effecten van sociale media, met name Facebook.
Non-fictie
Nederlands | 164 pagina's (ePub2, 0,7 MB) | De Arbeiderspers, Amsterdam | 2012
E-book
Marktplaatspoëzie
de meest ontroerende advertenties
Verzameling opmerkelijke advertenties en oproepen die verschenen op de website Marktplaats.
Non-fictie
Nederlands | 102 pagina's (ePub2, 1 MB) | Nijgh & Van Ditmar, Amsterdam | 2013
E-book
Jaron Lanier Tien argumenten om je sociale media-accounts nu meteen te verwijderen
In ‘Tien argumenten om je sociale media-accounts nu meteen te verwijderen’ stelt Silicon Valley-pionier Jaron Lanier dat een leven zonder sociale media ons aardiger, verstandiger en gelukkiger maakt. Sociale media hebben de neiging het slechtste in ons naar boven te halen. Ze maken ons dommer, egoïstischer en willozer. Ze misleiden ons met illusies van populariteit en succes. Ze geven ons het idee meer ‘verbonden’ te zijn dan ooit, terwijl we in werkelijkheid van andere mensen vervreemd raken. We...
Non-fictie
Nederlands | 134 pagina's (ePub2, 0,6 MB) | Business Contact, Amsterdam | 2018
E-book