Zoekresultaten
Resultaat 1 - 4 (van 4)
Heleen van den Berg | A.G. Bus BoekStart maakt baby’s slimmer
Verslag van een onderzoek naar de werking van het programma BoekStart, dat ouders wil stimuleren om hun baby's en peuters (meer) voor te lezen, om zo hun taalontwikkeling te verbeteren. Voor opvoeders van kinderen van ca. 0 t/m 2 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 43 pagina's | Eburon, Delft | 2015
Gedrukt boek
Anne de Vries Meisje, kun je wel jokken?
achtergrond en betekenis van de Nederlandse kinderrijmen
'Slaap kindje, slaap' en 'Zo rijden de heren'. Ingegaan wordt op de functie van dit soort (kinder)rijmpjes en versjes en de herkomst en achtergrond ervan. Verslag van een onderzoek met enkele zwart-witillustraties. Voor o.a. vakcollecties jeugdliteratuur.
Non-fictie
Nederlands | 178 pagina's | AUP, [Amsterdam] | 2015
Gedrukt boek
Eelco Runia Het Srebrenicasyndroom
hoe een historisch trauma nagespeeld in plaats van opgehelderd werd
Kritische analyse van het onderzoeksrapport van het NIOD over de genocide in Srebrenica in 1995, waar Nederlandse troepen niet in staat bleken om ruim achtduizend moslims te beschermen.
Non-fictie
Nederlands | 101 pagina's (ePub2, 3,3 MB) | Amsterdam University Press, Amsterdam | 2015
E-book
Stichting Lezen Hoe maakbaar is de lezer?
Welke factoren spelen een rol bij de leesontwikkeling van kinderen? Bundel met wetenschappelijke bijdragen van onderzoek ter ondersteuning van 'De doorgaande leeslijn 0-18 jaar'. Voor o.a. vakcollecties jeugdliteratuur.
Non-fictie
Nederlands | 286 pagina's | Eburon, Delft | 2015
Gedrukt boek