Zoekresultaten
Resultaat 1 - 17 (van 17)
Claudia Koole Iedereen heeft een roodroze hart
voor eenheid en vrede
Voor een feest op school mogen de kinderen zelf verzinnen hoe ze zich verkleden en een bijpassend cadeautje meenemen. Zo danst Shanti voor vrijheid en vrede en wiebelt Klaartje als een boom. In de klas vertellen ze hoe zij de wereld beter willen maken. Verhaal met stappenplan voor zo'n feest en kleurenillustraties. Vanaf ca. 6 t/m 12 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 37 pagina's | Uitgeverij Prospera, [Roosendaal] | 2020
Gedrukt boek
Gabi Scherzer Creatieve activiteiten van 5 minuten
voor kinderen van 5 - 10 jaar
Stap voor stap, met kleurenfoto’s, worden ideeën gegeven om zelf kunstwerken te maken met technieken van beroemde kunstenaars als Mondriaan, Keith Haring en Christo. Met achtergrondinformatie over deze kunstenaars en hun werk. Met hulp vanaf ca. 6 jaar, zelfstandig vanaf ca. 9 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 128 pagina's | Panta Rhei uitgeverij, [Katwijk] | 2015
Gedrukt boek
Alfabetboeken Het KLEINTJE schoolalfabet
school
Lees wat kinderen vertellen (van a t/m z) over gym, huiswerk, juffen en meesters, kamp, pesten en vrienden. Verder beantwoorden bekende Nederlanders vragen over school. Met kindertekeningen in kleur. Vanaf ca. 9 t/m 12 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 248 pagina's | De Alfabetboeken, Emmen | 2017
Gedrukt boek
Luk Dewulf | Brunhilde Borms Iedereen talent!
Ben jij een bezige bij, een ideeënfontein of een grenzenverlegger? Ontdek welke talenten er zijn en welke jij hebt. Verhaal/informatie vooral in kleurenillustraties met tekstballonnetjes. Met hulp vanaf ca. 7 jaar, zelfstandig vanaf ca. 9 t/m 12 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 72 pagina's | Lannoo, Tielt | 2017
Gedrukt boek
Mark van der Werf Meester Mark
de grappigste taalfoutjes uit de klas
Een bundel met woorden en tekstjes van kinderen die onbedoeld grappig zijn, omdat de betekenis anders opgevat wordt, of een verrassend, creatief antwoord gegeven wordt, of door de bijzondere spelling ervan.
Non-fictie
Nederlands | 160 pagina's | Uitgeverij Ploegsma, Amsterdam | 2021
Gedrukt boek
Rosemarie Portmann Spelletjes voor sociale competentie
samen staan we sterk!; 80 korte spelletjes voor kinderen van 4-10 jaar
Fictie | Non-fictie
Nederlands | 96 pagina's | Panta Rhei, Katwijk | 2016
Gedrukt boek
Thijs M.J. Nielen | A.G. Bus Onwillige lezers: onderzoek naar redenen en oplossingen
Hoe komt het dat in Nederland het leesplezier van kinderen internationaal gezien achterblijft en wat kunnen we hieraan doen? Verslag van een onderzoek en praktische tips om hiermee aan de slag te gaan. Voor o.a. leerkrachten en jeugdbibliothecarissen.
Non-fictie
Nederlands | 52 pagina's | Eburon, Delft | 2016
Gedrukt boek
Annick Beyers Oscar & Felix
met jonge kinderen praten over moeilijke thema's
Dertien verhalen over twee identieke beren Oscar en Felix, over thema's als emoties, pesten, ruzie maken en echtscheiding. Met informatie, interactieve vragen en verwerkingsactiviteiten voor een groep of individueel. Met kleurenillustraties en -foto's. Voor opvoeders van kinderen van ca. 3 t/m 7 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 175 pagina's | Abimo, [Kalmthout] | 2015
Gedrukt boek
Robert Rossa | Julia Rossa De 50 beste spelletjes tegen pesten op school
Uitleg van vijftig spelletjes en activiteiten om pestgedrag op o.a. school te herkennen en te bestrijden. Met o.a. spelletjes die conflicten oplossen, schelden en beledigen tegengaan en die de daders ontmaskeren. Klein boekje.Voor opvoeders met kinderen van ca. 4 t/m 12 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 78 pagina's | Panta Rhei Uitgeverij, Katwijk aan Zee | 2020
Gedrukt boek
Ginny Hillebrandt | Sabine Maes Halt! Even ademen
yoga- en meditatieoefeningen in en buiten de school
Yoga-, meditatie- en bewustwordingsoefeningen om kinderen te begeleiden bij hun ontwikkeling, o.a. bij het vergroten van hun sociale vaardigheden en zelfvertrouwen. Voor opvoeders van kinderen van ca. 4 t/m 12 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 152 pagina's | Abimo Uitgeverij, Sint-Niklaas | 2013
Gedrukt boek
Lotte Marie van Oordt | Lütz de Jong | Hetty Mooi Spelend werken
tekenen, handenarbeid, textiele werkvormen met kinderen
Non-fictie
Nederlands | 320 pagina's | Cantecleer, Baarn | 2007
Gedrukt boek
Thea van Megen Spelend vertellen met de verteltafel
Handleiding voor leerkrachten in de eerste groepen van het basisonderwijs voor het werken met prentenboeken en het inrichten van een verteltafel.
Non-fictie
Nederlands | 49 pagina's | KION, Nijmegen | 2009
Gedrukt boek
Wilga Zibel Rood, ruimte
Verhalen, gespreksvragen, achtergrondinformatie en creatieve opdrachten om kinderen bewust te laten worden van wie ze zijn. O.a. je veilig voelen, omgaan met pesten en samen spelen. Voor opvoeders van kinderen van ca. 4 t/m 12 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 110 pagina's | Zibel, [Escharen] | 2013
Gedrukt boek
Wilga Zibel Groen, liefde
Verhalen, oefeningen en opdrachten om kinderen bewust te laten worden van wie ze zijn. Centraal staan zelfacceptatie, liefde en het loslaten van oordelen. Voor opvoeders van kinderen van ca. 4 t/m 12 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 109 pagina's | Zibel, [Culemborg] | 2013
Gedrukt boek
M.W. Vooijs Kritisch TV kijken
een curriculumstudie
Onderzoek waarin de ontwikkeling en toetsing van een lesprogramma aan de orde wordt gesteld met het doel kinderen te leren kritischer naar de tv te kijken
Non-fictie
Nederlands | 288 pagina's | Swets & Zeitlinger, Lisse | 1986
Gedrukt boek
Marion van der Vegt Mail art!
voor jou, van mij
Een leuk artistiek boek om voor te lezen met vragen en ideeën om zelf te doen. Kunst is leuk om over de post te versturen en zo maak je ART toegankelijk voor iedereen. Dat begint met het maken van een mooie art envelop. Net als de kinderen in het boek hebben gedaan. MAILART naar elkaar en naar een aantal kunstenaars. Vanaf ca. 8 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 14 pagina's | Stichting Rebup, Haarlem | 2018
Gedrukt boek
M.E. Otter | R. Schoonen Aap, noot, niets .... of het spook van de ontlezing in het basisonderwijs
Bibliografie : p. 97-100 De belangrijkste uitkomst van het onderzoek is dat leerlingen in het basisonderwijs in hun vrije tijd zelden in boeken lezen : ongeveer 5 minuten per dag, terwijl er anderhalf uur per dag naar de televisie wordt gekeken. Er is voor de overheid reden om bezorgd te zijn en leesbevorderingsprojecten op te zetten. Vooral het plezier van het lezen zou benadrukt moeten worden.
Non-fictie
Nederlands | 126 pagina's | SCO-Kohnstamm Instituut van de Universiteit van Amsterdam, Amsterdam | 1996
Gedrukt boek