Zoekresultaten
Resultaat 1 - 20 (van 59)
Ed Stibbe Why winners give it all
Waarom voorkeursmerken altijd winnen en hoe jij dat ook kunt
Ontdek hoe winnende merken werken en hoe jij met jouw merk ook een winnaar wordt. OVER DIT BOEK Succesvolle bedrijven zoals Coolblue, Nike en IKEA blinken uit in het sturen op merkvoorkeur: ze ontwikkelen specifieke proposities geïnspireerd op de voorkeuren van verschillende typen klanten en nog-niet klanten. IKEA bouwt bijvoorbeeld city-stores voor millennials zonder auto en Nike ontwikkelde, speciaal voor de budget georiënteerde NIKE-fan, grote winkels op de bekende outletcenters. Zo groeien...
Nederlands | 7 uur 32 minuten (651 MB) | Bookora, Zeist | 2024
Luisterboek (digitaal)
Karolien Koolhof Introvert leiderschap
De stille kracht van de introverte leider
Ontdek als introvert je unieke en waardevolle leiderschapskwaliteiten en sta als extravert stil bij de misvattingen rond introversie en leiderschap. MEER ZOALS DIT Vind je dit interessant? Klik voor meer op de serie Ondernemen en Werk bij dit boek. OVER DIT BOEK Brutale mensen hebben de halve wereld. En wie het hardst schreeuwt en het duidelijkst aanwezig is, krijgt het meest voor elkaar. Ook als het gaat om leidinggevende posities. Want introversie en leiderschap worden meestal niet direct aan elkaar...
Nederlands | 3 uur 36 minuten (311 MB) | Bookora, Zeist | 2023
Luisterboek (digitaal)
Toon Gerbrands Soms is alles wel eens waar
Toon Gerbrands trapt tegen 52 heilige managementhuisjes
Ontdek managementlessen van Toon Gerbrands die zich bewezen hebben tegenover managementtrends en goeroes. MEER ZOALS DIT Vind je dit interessant? Klik voor meer op de serie Ondernemen en Werk bij dit boek. OVER DIT BOEK In dit boek trapt Toon Gerbrands 52 heilige managementhuisjes omver. Niet omdat hij per se dwars wil liggen. Wel omdat hij zo zijn eigen mening heeft over de over elkaar heen buitelende managementtrends en bijbehorende goeroes. Een mening die niet door iedereen gedeeld wordt maar...
Nederlands | 2 uur 26 minuten (210 MB) | Bookora, Zeist | 2022
Luisterboek (digitaal)
Tony de Bree Groeien zonder te groeien
Succesvol ondernemen in de betekeniseconomie
Bedrijven moeten alsmaar groeien. Het aantal klanten, de omzet en het marktaandeel moeten groeien en ook internationaal moet je de grootste speler worden. Ons huidige financieel-economische systeem is volledig op dat soort 'groeien moet'-mythes gebaseerd. Het gevolg? Organisaties worden log en als ondernemer, manager of medewerker raak je steeds meer je persoonlijke en zakelijke vrijheid kwijt. Het wordt hoog tijd voor een andere visie. In Groeien zonder te groeien ontdek je dat je helemaal niets...
Nederlands | 4 uur 56 minuten (426 MB) | Bookora, Zeist | 2021
Luisterboek (digitaal)
Dan Heath Upstream
Problemen voorkomen voordat ze zich voordoen
Agenten achtervolgen overvallers, artsen behandelen patiënten met chronische ziekten en callcentermedewerkers handelen klachten van klanten af. Maar veel misdaden, chronische ziekten en klachten van klanten zijn te voorkomen. Waarom blijven we zo vaak stroomafwaarts en komen we niet stroomopwaarts waar de problemen ontstaan? Dan Heath laat zien dat het mogelijk is om obstakels te overwinnen door anders te denken. Een reiswebsite voorkwam twintig miljoen telefoontjes naar de klantenservice dankzij...
Nederlands | 7 uur 15 minuten (626 MB) | Lev., Amsterdam | 2021
Luisterboek (digitaal)
Jakob van Wielink | Riet Fiddelaers-Jaspers | Leo Wilhelm Taal van transitie
Je roeping als leider in een wereld van verandering
In dit inspirerende boek ontdek je hoe je als leider bij veranderingen mensen en organisaties voorgaat en je invloed vergroot. Je leert hoe je in dialoog veerkracht aan kunt spreken en versterken. Leiderschap dat duurzame resultaten boekt, verbindt verleden, heden en toekomst. Het begint en eindigt met jou als leider, vanuit het unieke dat jij de wereld te brengen hebt. Zo wordt verandering transitie. Krijg in 'Taal van transitie' de sleutel voor succesvol veranderen, die al in je zak zit. Recensies...
Nederlands | 10 uur 1 minuut (865 MB) | Bookora, Zeist | 2021
Luisterboek (digitaal)
Arend Ardon Traag versnellen
Reflectief en krachtig veranderen in het NU
Wie niet kan vertragen, kan ook niet versnellen. Vaak is er sprake van een fundamentele spanning: met ons hoofd zijn we in de toekomst, maar met ons gedrag zijn we in het verleden. Hollend naar de toekomst repeteren we onbewust routines uit het verleden. Zo ontstaat een kloof tussen wat we nastreven en waartoe we echt in staat zijn. Door onbesuisd te gaan hollen, produceren we onbedoelde traagheid. Op de automatische piloot zien we niet wat we doen. In dit boek laat Arend Ardon de waarde zien van...
Nederlands | 4 uur 16 minuten (369 MB) | Bookora, Zeist | 2021
Luisterboek (digitaal)
Jan Bloemhof Alles is verkopen
Zo maak je van jezelf een top-of-mind verkoper
Wij zijn allemaal verkopers. Wij communiceren allemaal. En dat kan altijd beter. Elke dag brengen we van alles aan de man. Iedereen doet het. Hoe vaak heb je al geprobeerd om iemand ergens van te overtuigen? Hoe vaak heb je al iets gezegd als: ‘Dat is een goed restaurant, een pakkende film, een verslavende tv-serie.’ Of: ‘Ben jij nog nooit in Parijs geweest? Dat moet je gauw een keertje doen!’ Elke dag opnieuw probeer je mensen om je heen te beïnvloeden of over te halen om iets te doen. De...
Nederlands | 6 uur 2 minuten (521 MB) | Bookora, Zeist | 2020
Luisterboek (digitaal)
Michiel Van der Molen Zet het op een bierviltje
Verandering vraagt om eenvoud
Dit boek gaat over vijf wegen naar eenvoud. Vijf manieren om bij een project samen tot de essentie te komen. Hoe? Door te zorgen dat het op een bierviltje past! Samen de eenvoud terugvinden werkt verbindend en motiverend. Je begrijpt het echt, en je voelt je verantwoordelijk om je unieke bijdrage te leveren. Dit is een boek voor iedereen die betrokken is bij projecten en veranderingen. Bron: Flaptekst, uitgeversinformatie
Nederlands | 2 uur 11 minuten (189 MB) | Bookora, Zeist | 2020
Luisterboek (digitaal)
Luc van Bussel Gastgevers in Geluk
In zeven stappen naar hartverwarmende hospitality
Hoe maak je van klanten Toffe Gasten? Hoe maak je van medewerkers Vurige Ambassadeurs? Hoe maak je van leveranciers Co-Createurs? Gastgevers in Geluk geeft een antwoord en een formule in zeven stappen op 49 Moments of Magic. Gastgevers in Geluk is een onthullend verhaal over het mysterie van hartverwarmende gastvrijheid. Het boek neemt de lezer mee naar The Magic Hotel in Hawaii en verklaart het succes in zeven stappen. Het resultaat zijn teruglustige gasten: gasten die niet meer naar huis willen...
Nederlands | 6 uur 11 minuten (535 MB) | Bookora, Zeist | 2020
Luisterboek (digitaal)
Groei met cash als brandstof - Sprout Groeigids
Zo spelen Bloomon, Squla en andere scaleups hun cash game
Groei vreet cash. Ondernemers die het gas erop houden, moeten daarom bij alles wat ze doen zorgen voor een optimale cashflow. Ze moeten kunnen dromen hoe snel de euro’s rondgaan in hun bedrijf, weten waar de motor hapert en hoe de uiterste winst valt te peuren uit de brandstof die cash heet. De makers van Sprout laten met deze Groeigids zien hoe dat werkt, met praktisch toepasbare inzichten en de nieuwste tools en methodes. Oprichters van scaleups als Squla, New York Pizza en Bloomon leggen uit hoe...
Nederlands | 3 uur 34 minuten (308 MB) | Bookora, Zeist | 2020
Luisterboek (digitaal)
Tony de Bree Overlevingsstrategie voor startups
Veel oprichters van startups hebben op dit moment grote financiële problemen. Ze raken in paniek, hun inkomsten vallen grotendeels weg, ze hebben veel te hoge kosten (want net fors geïnvesteerd) en hun externe financiers laten het ook afweten. Ze moeten van het ene op het andere moment omschakelen van een groeistrategie naar een overlevingsstrategie. Het is ‘verdrinken’ of ‘overleven’. En dat betekent direct in actie komen. Snel handelen. Alleen weten ze vaak niet hoe. Met dit ‘actieboek’ helpt...
Nederlands | 2 uur 15 minuten (195 MB) | Bookora, Zeist | 2020
Luisterboek (digitaal)
Pauline Voortman Vertrouwen als kompas
Werken aan een cultuur van vertrouwen
We voelen steeds meer druk en hectiek, terwijl we verlangen naar rust, verbinding en begrip. Naar een gevoel van vertrouwen. En dat is een terecht verlangen. Vertrouwen is namelijk als schone lucht, we kunnen niet zonder. Niet privé, niet in ons werk. In een cultuur van vertrouwen heeft iedereen een gevoel van voldoende voorspelbaarheid, van houvast. En van welwillendheid ten opzichte van elkaar. Je durft elkaar vertrouwen te geven en krijgt het ook terug. Zo leer je samen, neem je samen risico's...
Nederlands | 4 uur 4 minuten (352 MB) | Bookora, Zeist | 2020
Luisterboek (digitaal)
Ellis Bartholomeus Speel het spel
Gamification als motor voor verandering
Dit boek nodigt je uit om te gaan spelen. Ervaar en ontdek hoe je speelruimte kunt vinden tussen jou en andere spelers. Gebruik spel om een beter begrip van jezelf en anderen te krijgen. Benut de verbindende kwaliteiten van spel als lijm of olie. Of pas spelen toe om mensen te helpen samen te werken en het leven te verkennen. Je hoeft geen gamer te zijn om spelexpert te worden. Het vergt slechts een nieuwsgierige mindset om je eigen rol te willen vinden en ermee te blijven spelen. Spelen biedt een...
Nederlands | 3 uur 26 minuten (296 MB) | Bookora, Zeist | 2020
Luisterboek (digitaal)
Rini van Solingen Agile
Een mooi boek over hoe je een organisatie gezond, flexibel en fit maakt, boordevol tips, valkuilen en praktijkervaring
Door verregaande digitalisering ondergaat onze maatschappij een fundamentele verandering en versnelling. Organisaties en mensen willen flexibeler werken en eerder tot resultaten komen. Andere manieren van denken en werken zijn daarvoor noodzakelijk. Agile is hierdoor hard op weg om de meest gebruikte manier van werken te worden en voor de meeste vormen van samenwerking is agile inmiddels al het uitgangspunt. Je kunt agile vergelijken met fitheid: als team, afdeling of organisatie zo fit zijn dat...
Nederlands | 3 uur 59 minuten (344 MB) | Bookora, Zeist | 2020
Luisterboek (digitaal)
Jaap Van 't Hek | Leike Van Oss Onmacht
In werk, samenleving en organisatie
Misschien ervaar je net als veel andere mensen een gevoel van onmacht in werk, samenleving en organisatie. Discussies over identiteit, klimaat en verantwoordelijkheid worden fel gevoerd. Iemands persoonlijke identiteit is op het werk een grote factor. In Onmacht duik je in de taaie, moeilijk pakbare en niet makkelijk te hanteren veranderingen die ontstaan als de fundamenten van samenleven en organiseren gaan schuiven. Je ontdekt hoe moeilijk het is voor mensen om uit onmacht weg te komen. En hoe...
Nederlands | 7 uur 13 minuten (624 MB) | Bookora, Zeist | 2020
Luisterboek (digitaal)
Sydney Brouwer Six Star Service
Veel organisaties willen fans maken van klanten, maar slechts weinige lukt dat. Klanten worden namelijk niet zomaar fans, daar moet je echt wel wat voor doen. Geweldige service leveren bijvoorbeeld. Service die zo goed is dat klanten het onthouden, het doorvertellen en wild enthousiast worden over jouw organisatie. Service die de verwachting van klanten echt overtreft omdat hij persoonlijk én op maat is, en daarom een extra ster verdient: een zesde ster. Dát is Six Star Service. Service die een...
Nederlands | 3 uur 21 minuten (290 MB) | Bookora, Zeist | 2020
Luisterboek (digitaal)
Martin Waaijer De luie manager
Heb je het ook zo druk? Een overvolle agenda maar nooit tijd voor een goed gesprek? Hard werken lijkt de norm voor managers, maar het is tijd om die norm los te laten. Managers horen problemen niet op te lossen door hard te werken, maar door slimme oplossingen te bedenken. Een goede manager is een luie manager. Martin Waaijer presenteert een wenkend perspectief voor de manager die weer tijd wil voor de dingen die er echt toe doen: zorgen voor visie, ondersteuning en reflectie. Als je stopt met...
Nederlands | 3 uur 25 minuten (295 MB) | Bookora, Zeist | 2020
Luisterboek (digitaal)
Esther Teeuw Managers op het matje
Meer impact met Fysiek Leiderschap
Meer impact met Fysiek Leiderschap Weet jij ook zeker dat je nóg meer in je hebt? Je wilt echt goed leidinggeven en bovendien ontspannen blijven onder alle druk? Hoe maak je impact zonder te duwen? Kies je voor steeds harder werken, dan gaat dat ten koste van jezelf. Dan lig je eraf op vrijdagavond: te veel werk, koffie en wijn - te weinig slapen, sporten en lachen. Dat houd je niet vol. En het is ook niet nodig! Volgens executive coach Esther Teeuw heeft elke succesvolle leidinggevende binnen...
Nederlands | 7 uur 27 minuten (644 MB) | Bookora, Zeist | 2020
Luisterboek (digitaal)
Richard van Kray Sales vanuit je Hart
Hoe je echt van betekenis bent, voor de klant en voor jezelf
Richard van Kray geeft je in 'Sales vanuit je hart' het kader en de tools om echt van betekenis te zijn voor je klant, zonder dat je jezelf hoeft te vergeten. Klantgericht adviseren, de klant centraal of je proces inrichten als een customer journey: het zijn allemaal manieren om je klant het gevoel te geven dat het om hem draait. Maar vaak raak je daardoor het contact met je eigen ambities kwijt, of het is juist een holle frase die verhult dat je gaat voor je eigen gewin. Jouw doel en het belang...
Nederlands | 4 uur 16 minuten (369 MB) | Business Contact, Amsterdam | 2020
Luisterboek (digitaal)