Zoekresultaten
Resultaat 1 - 20 (van 84)
Jan von Holleben WWW.wat?
alles wat je altijd al wilde weten over internet
Wie is de baas van internet? Wat kan ik doen tegen cyberpesten? Zeventig vragen over internet worden beantwoord, zoals wat je eraan hebt, waar je voor op moet passen en hoe je je er gedraagt. Met grappige kleurenfoto's. Vanaf ca. 9 t/m 12 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 161 pagina's | De Vier Windstreken, Rijswijk | 2017
Gedrukt boek
Laura Buller | Clive Gifford | Andrea Mills Robot
de machines van de toekomst
Van robotstofzuiger tot bestuurbare robots. Lees hoe robots werken, kijken, bewegen en denken. Er is ook aandacht voor robots die worden ingezet in gevaarlijke situaties. Met veel kleurenfoto's en andere illustraties. Vanaf ca. 11 t/m 14 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 160 pagina's | Van Holkema & Warendorf, Houten | 2018
Gedrukt boek
Jon Woodcock Games
Maak met Scratch (gratis te downloaden) acht eenvoudige games waaronder een vossenjacht onder water en het spookachtige Brokken. Met stapsgewijze uitleg van Scratch, games in het algemeen en de acht games met schermafbeeldingen in kleur. Vanaf ca. 8 t/m 12 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 224 pagina's | Lannoo, Tielt | 2016
Gedrukt boek
Clive Gifford iRobot
Waarvoor kunnen we robots allemaal gebruiken, nu en in de toekomt? Lees over hun inzet als spion, reisgids, dokter en soldaat. Via een (gratis) app kun je je eigen robot bouwen en besturen. Oblong uitgave met veel kleurenfoto's. Vanaf ca. 11 t/m 13 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 30 pagina's | Condor, [Amsterdam] | 2018
Gedrukt boek
Ed Sobey Roboticalab
probeer... en leer!
Wat kunnen robots allemaal? Lees over o.a. robots in beweging, motoren en sensors. Met stapsgewijze uitleg van zes experimenten en kleurenfoto's. Vanaf ca. 10 t/m 14 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 48 pagina's | Ars Scribendi Uitgeverij, Etten-Leur | 2018
Gedrukt boek
Carol Vorderman Programmeren voor kinderen
leer stap voor stap programmeren en je eigen computergames maken
Maak zelf computergames met de programmeertalen Scratch en Python. Met stapsgewijze uitleg van enkele projecten, achtergrondinformatie en kleine kleurenillustraties. Vanaf ca. 10 t/m 14 jaar.
Fictie
Nederlands | 224 pagina's | Lannoo, Tielt | 2014
Gedrukt boek
Nick Willoughby YouTube® filmpjes maken voor kids
Maak je graag filmpjes en wil je die op YouTube zetten? Lees hoe je dat kunt doen. Met kleurenfoto's en schema's. Vanaf ca. 10 t/m 13 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 125 pagina's | BBNC uitgevers, Amersfoort | 2016
Gedrukt boek
Susanne Neutkens Hacken
Hackers breken in computers of andere apparaten die op het internet zijn aangesloten. Waarom doen ze dat en wat kun je ertegen doen? Met kleurenfoto's. Vanaf ca. 11 t/m 14 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 24 pagina's | Schoolsupport, Etten-Leur | 2019
Gedrukt boek
Lucy Beevor De uitvinding van de computer
Vroeger hadden mensen geen computers. Lees van alles over de geschiedenis van de computer, de werking van een computer, welke uitvinders en wetenschappers aan de ontwikkeling hebben bijgedragen en moderne ontwikkelingen. Met foto's en andere illustraties in kleur en zwart-wit. Vanaf ca. 10 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 32 pagina's | Schoolsupport, Etten-Leur | 2019
Gedrukt boek
Brad Edelman Computerlab
probeer... en leer!
Vind je computers leuk, dan wil je misschien later wel programmeur worden? Lees van alles over o.a. algoritmen, bits en versleuteling. Met stapsgewijze uitleg van zes experimenten en kleurenfoto's. Vanaf ca. 10 t/m 14 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 48 pagina's | Ars Scribendi Uitgeverij, Etten-Leur | 2018
Gedrukt boek
Paul Mason Hoe ontwerp je de beste... robot? In 10 stappen
Stel je voor dat jij een robot die echt werkt mag ontwerpen, hoe doe je dat? Via het ontwerp van Mio, een robot die kinderen in ziekenhuizen helpt, leer je in tien stappen van alles over het ontwerpen en bouwen van een robot. Met kleurenfoto's en tekeningen. Vanaf ca. 10 t/m 14 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 32 pagina's | Schoolsupport, Etten-Leur | 2020
Gedrukt boek
Alieke Bruins Privacy en internet
Informatie zoeken of foto's 'liken'. Op internet en sociale media laat je (on)bewust sporen achter. Waarom is dat interessant voor bedrijven en organisaties? Ontdek wat de gevolgen zijn voor je privacy. Vanaf ca. 11 t/m 14 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 24 pagina's | Schoolsupport, Etten-Leur | 2019
Gedrukt boek
Greg Rickaby Een website maken voor kids
Wil je graag zelf een website ontwerpen? Via zes projecten leer je de juiste soort site te kiezen, een moodboard te maken en foto's en video's toe te voegen. Stapsgewijze uitleg met schermafbeeldingen en tekeningen in kleur. Vanaf ca. 9 t/m 12 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 128 pagina's | BBNC Uitgevers, Amersfoort | 2017
Gedrukt boek
Max Wainewright Apps bouwen
Leer zes apps maken met App Inventor. Stap voor stap, met schermafbeeldingen in kleur, maak je onder andere een tekenapp, interactieve vertaalapp en een afteltimer-app. Vanaf ca. 10 t/m 16 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 32 pagina's | Uitgeverij Schoolsupport, Etten-Leur | 2019
Gedrukt boek
Clive Gifford Gaan robots de wereld overnemen?
en andere vragen over robots
Feiten en weetjes over de wereld van de robottechnologie aan de hand van speelse vragen. Met kleurenillustraties. Vanaf ca. 8 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 32 pagina's | Corona Schoolsupport, Etten-Leur | 2024
Gedrukt boek
Nancy Dickmann Zo werken robots
Heb ik thuis een robot? Wat is kunstmatige intelligentie? Lees van alles over robots, o.a. over het ontwerpen, bouwen en taken van robots. Vierkante uitgave met kleurenfoto's en toetsingsvragen. Vanaf ca. 8 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 32 pagina's | Schoolsupport, Etten-Leur | 2021
Gedrukt boek
Nadine Bergner | Thiemo Leonhardt Apps maken voor kids
Vind je het leuk om een eigen app te maken op je Android-smartphone? Doe dit dan met de gratis webapplicatie App Inventor en wat basiskennis Engels. Stapsgewijze uitleg met schermafbeeldingen in kleur. Vanaf ca. 9 t/m 13 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 128 pagina's | BBNC uitgevers, Amersfoort | 2017
Gedrukt boek
Majed Marji Programmeren met Scratch
leer programmeren door je eigen spellen, animaties en andere programmeerprojecten te maken
Leer makkelijk programmeren met Scratch (gratis op internet) en maak je eigen animaties, spellen of andere programma's. Met stapsgewijze uitleg met schermafbeeldingen in kleur en voorbeelden. Met hulp vanaf ca. 9 jaar, zelfstandig vanaf ca. 12 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 304 pagina's | Visual Steps™, Uithoorn | 2016
Gedrukt boek
Derek Breen Games ontwerpen voor kids
Ontwerp en teken je graag? Lees dan hoe je vier games ontwerpt met het gratis programma Scratch. Met stapsgewijze uitleg met schermafbeeldingen in kleur. Vanaf ca. 10 t/m 13 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 128 pagina's | BBNC uitgevers, Amersfoort | 2016
Gedrukt boek
Marc Scott Beginnen met programmeren met Scratch en Python
Hoe maak je een dansspel en of een spel om een ruimteschip te besturen? Leer programmeren met de talen Scratch en Python. Met veel kleurenillustraties. Samen aan de slag vanaf ca. 8 jaar, zelfstandig vanaf ca. 10 t/m 12 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 64 pagina's | Visual Steps™, Uithoorn | 2016
Gedrukt boek