Zoekresultaten
Resultaat 81 - 100 (van 118)
Aidan Chambers Introducing books to children
Vanuit een 25-jarige onderwijservaring besteedt de auteur aandacht aan het belang van lezen, leesgedrag van kinderen en manieren om de leesmotivatie van kinderen te stimuleren.
Non-fictie
Engels | 223 pagina's | Heinemann Educational Books, London | 1983
Gedrukt boek
Over vertellen en voorlezen
Bundeling van twaalf artikelen over een aantal aspecten van vertellen en voorlezen, op één na alle eerder verschenen in tijdschriften, en aangevuld met een selectieve literatuurlijst.
Non-fictie
Nederlands | 133 pagina's | Acco, Leuven | 1983
Gedrukt boek
Annerieke Freeman-Smulders Het kinderboek als struikelblok
Na een analyse van het probleem dat kinderen geen boeken of alleen serie-boeken (uit-)lezen, geeft de auteur, jeugd- en schoolbibliothecaris, boekpromotie-programma's en een voorstel voor beter leesonderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 124 pagina's | Nederlands Bibliotheek en Lektuur Centrum, Den Haag | 1983
Gedrukt boek
J. Stoop-Snouck Hurgronje Brieven over kinderlectuur
Nederlands | 63 pagina's | "Ontwikkeling", Amsterdam | 1920
Gedrukt boek
Ida Heijermans Onze jongeren en de moderne literatuur
een paedagogisch-critische beschouwing
Nederlands | 43 pagina's | Hollandia-Drukkerij, Baarn | 1919
Gedrukt boek
Children’s Book Festival Aruba 1993-2016
promoting reading on Aruba for 25 years!
Non-fictie
meerdere talen | 112 pagina's | Levendig Uitgever, [De Meern] | 2017
Gedrukt boek
Stichting Oud Ridderkerk Een boek mèt een verhaal
jeugdherinneringen van Ridderkerkers
Verzameling van columns waarin Ridderkerkers over hun favoriete boeken uit hun jeugd vertellen. Met illustraties in kleur van de betreffende boeken, en verder veel advertenties.
Non-fictie
Nederlands | 92 pagina's | Stichting Oud Ridderkerk, Ridderkerk | 2016
Gedrukt boek
Tilburg University Iedereen leest!
een doorgaande leeslijn voor meisjes én jongens; bijdragen aan het gelijknamige symposium op 27 januari 2010
Non-fictie
Nederlands | 146 pagina's | Tilburg University, Tilburg | 2011
Gedrukt boek
Katholieke Universiteit Brabant Morele Verbeelding
normen en waarden in de jeugdcultuur; bijdragen aan het gelijknamig symposium gehouden op 20 januari 1999 aan de Katholieke Universiteit Brabant
Non-fictie
Nederlands | 158 pagina's | Tilburg University Press, Tilburg | 1999
Gedrukt boek
Stichting Lezen Voorlezen aan peuters
bundel over voorlezen aan kinderen in peuterspeelzalen, kinderdagverblijven en gastoudergezinnen in het kader van De Nationale Voorleesdag 1997
Non-fictie
Nederlands | 95 pagina's | Stichting Lezen, Amsterdam | 1997
Gedrukt boek
Stichting Lezen Tijd om voor te lezen
symposium tijdens de Nationale Voorleesdag op 22 mei 1996 in Muziekcentrum Vredenburg te Utrecht
Verslag van het symposium, waarbij ingegaan wordt op het belang van voorlezen aan jonge kinderen en de rol die vijftigplussers kunnen spelen bij het voorlezen aan kinderen en de wijze waarop zij hiertoe gestimuleerd kunnen worden.
Non-fictie
Nederlands | 80 pagina's | Stichting Lezen, Amsterdam | 1996
Gedrukt boek
W.G. van de Hulst Het kind en zijn boek
lezingen van W.G. van de Hulst
Non-fictie
Nederlands | 152 pagina's | Callenbach, Baarn | 1995
Gedrukt boek
Marianne Rozendaal | Marion Captein-Goedhart "Niet samen praten, maar samen doen"
project leesbevordering voor Turkse en Marokkaanse kinderen
Non-fictie
Nederlands | 71 pagina's | Openbare Bibliotheek Leiden, Leiden | 1994
Gedrukt boek
Rita Ghesquiere | Griet Ramaut Hoe anders lezen migranten?
een onderzoek naar het leesgedrag van Turkse, Marokkaanse en Italiaanse migrantenkinderen in Vlaanderen
Enkele uitkomsten: het lezen houdt voor vele Turkse en Marokkaanse kinderen verband met hun religieuze wortels: zij hebben naast voorkeur voor geloofsboeken ook waardering voor sprookjes en poëzie, boeken die uit de moedertaal zijn vertaald of die zich in het land van herkomst afspelen. Met name Italiaanse en Marokkaanse kinderen lezen ook strips, bij Turkse kinderen is dit minder het geval.
Non-fictie
Nederlands | 174 pagina's | Plantyn, Antwerpen [etc.] | 1994
Gedrukt boek
Itie van den Berg | Alie Smidstra Lezen op schoot
een cursus voor ouders in de basiseducatie
Non-fictie
Nederlands | 31 pagina's | Nederlands Bibliotheek en Lektuur Centrum, Den Haag | 1992
Gedrukt boek
Will Van Peer Lees meer fruit
kinderen en literatuur
Verhandeling over het, reeds op jonge leeftijd, gebruiken van jeugdliteratuur, opdat men later gemakkelijker toegang heeft tot de (volwassen)literatuur.
Non-fictie
Nederlands | 135 pagina's | Bohn Stafleu Van Loghum, Houten [etc.] | 1992
Gedrukt boek
W.G. van de Hulst Het vertellen
Aanwijzingen en tips voor het vertellen van bijbelverhalen.
Non-fictie
Nederlands | 96 pagina's | Callenbach, Nijkerk | 1989
Gedrukt boek
Wolters-Noordhoff | Joke Linders De jeugdboeken top 100 allertijden
boeken die je nooit vergeet
Neerslag van een onderzoek naar de leesvoorkeur van 2000 leerlingen tussen 10 en 14 jaar in 1988.
Non-fictie
Nederlands | 64 pagina's | De Bijenkorf, [Amsterdam] | 1988
Gedrukt boek
'Soms herken ik mezelf erin'
over jeugdliteratuur
Nederlands | 72 pagina's | De Fonteijne, Dordrecht | 1986
Gedrukt boek
Tekens van lezen
jaarboek voor jeugdliteratuur
Jaarboek met 10 kortere en langere artikelen over jeugdliteratuur, die buiten de didactische bedoelingen van het tijdschrift Leestekens vielen.
Non-fictie
Nederlands | 221 pagina's | Educaboek, Culemborg | 1983
Gedrukt boek